سهم استان مرکزی از بودجه آبیاری نوین کشاورزی 800میلیارد ریال است


سهم استان مرکزی از بودجه آبیاری نوین کشاورزی 800میلیارد ریال است

اراک- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 60هزار میلیارد ریال در بودجه کشور به آبیاری نوین اختصاص داده شده که سهم استان مرکزی از این اعتبار 800 میلیارد ریال است.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: با توجه به حکم تبصره ۱۲، حداکثر افزایش حقوق ۲۰ درصد است که با توجه به رشد اعتبارات، مصوبه دولت مبنی بر افزایش شش تا ۱۲ درصدی حقوق با بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه، قانونی است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین براساس مصوبه هیات امنا، پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش دام، طیور و گیاهان دارویی مد نظر قرار داده شده است.

حسینی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به شهرهایی که دارای بافت فرسوده هستند و برای طرح های تولید و بازسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری و در حوزه ریلی نیاز به بودجه دارند نیز با نرخ سود پایین انجام می شود.

وی با اشاره به به کارگیری بازنشستگان نیز تصریح کرد: کلیات این موضوع در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و پیگیری جزییات آن در کمیسیون برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هدف از بررسی موضوع به کارگیری بازنشستگان این است که مقامات ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که در بند الف، ب، ج هستند در صورت بازنشستگی می توانند به همان پست الف، ب و ج برگردند، البته تنها کسانی که در حوزه نظامی و... هستند، برای همان پست قابلیت جذب دارند.

وی افزود: اعاده خدمت جانبازان طبق قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع ایثارگران بر جای خود باقی است و در رابطه با پست های مقامات، طبق مورد ذکر شده مشمول ممنوعیت هستند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید بتوانند از اعتبارات ملی استفاده کنند، بیان کرد: سال گذشته ۴۷۳ میلیارد تومان اعتبارات در استان مرکزی توزیع شد و در حوزه راه و شهرسازی و منابع طبیعی ارقام مناسبی از اعتبارات ملی برای استان مرکزی جذب شده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ردیف های متفرقه، ۲۳ درصد از بودجه کل کشور را شامل می شود و بیش از ۷۰ درصد ردیف های متفرقه در بحث تملک دارایی است، در بحث آب و فاضلاب روستایی نیز، ۹۰۰ میلیارد تومان از محل قبوض مردم به استان مرکزی اختصاص یافته است.

کد خبر 4305010

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است