انواع بخار شوی | چه کارهایی انجام میدهد و طرز استفاده


انواع بخار شوی : چگونه از بخارشوی درست استفاده کنیم ؟ کاربردهای بخارشوی چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره نکته های خانه داری ، کاربردهای متفاوت بخارشوی در خانه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.     چگونه از بخارشوی استفاده کنیم ,انواع بخار شوی      بخارشور چه کارهایی انجام … نوشته انواع بخار شوی | چه کارهایی انجام میدهد و طرز...

نکته های خانه داری ، کاربردهای متفاوت بخارشوی در خانه در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

انواع بخار شوی | چه کارهایی انجام میدهد و طرز استفاده

چگونه از بخارشوی استفاده کنیم ,انواع بخار شوی

بخارشور چه کارهایی انجام می دهد؟

از حدود ۳۰۰ سال پیش که جیمز وات صنعت بخار را پایه نهاد تا به امروز استفاده از بخار آب و فشار حاصل از آن به زندگی انسان ها کمک زیادی کرده است.بخارشور

اکنون و در این عصر نیز، از این صنعت در امر نظافت استفاده شده است که این استفاده بهینه از صنعت بخار در حوزه خدمات نظافتی بسیار مفید بوده است و اختراع و عرضه دستگاه هایی موسوم به بخارشوی منجر به ایجاد تحولاتی در نظافت و بهداشت محیط کار، منازل و بیمارستان ها و… شده است. به بیان بهتر می توانیم بگوییم که بخار شوی کم کم دارد جای خود را در کنار سایر لوازم خانگی باز می کند. چرا که این وسیله سطوح گوناگون را به راحتی پاک می کند.

اگر صادق باشید هر دفعه هزینه زیادی برای اسپری های جداگانه برای حمام، آشپزخانه، شیشه شور، گاز و … می پردازیم که اگر با قیمت بخارشور مقایسه کنیم متوجه می شویم که خرید آن به صرفه است.

اگر بخارشور شما مدت زیادی است در کنج کمد در حال خاک خوردن است، اکنون زمان آن رسیده که از کمد خارج کنید و به لوازم جانبی یا دفترچه راهنمای آن نگاه دوباره ای بیندازید. لکه های سخت و سوراخ سمبه های زیادی وجود دارد که هیچ دست و دستمالی زورش به آن ها نمی رسد و مدت هاست منتظر یک دم زندگی بخش و ضدعفونی کننده اند.

انواع مختلفی از بخارشور وجود دارد که هر کدام در زمینه ای بر دیگری می چربد. هر نوعی از بخارشور که خریده اید یا قصد دارید بخرید، کارایی های بیشتری دارند که شاید نمی دانید.

انواع بخار شوی :

دستگاه‏های بخارشوی معمولا به سه دسته (دستی، تِی بخار و چندمنظوره) تقسیم بندی می‏شوند که در این بخش ما به معرفی انواع گوناگون این دستگاه ها می پردازیم.

تِی بخارشو: این مدل از بخار شوی‏ها صرفا برای تمیز کاری سنگ، سرامیک و پارکت طراحی شده و از آنها نمی‏توان برای تمیز کردن تمام سطوح و از جمله اجاق گاز، شیشه و پنجره استفاده کرد. این بخار شوی‏ها شبیه به جاروبرقی های دارای دسته بلند هستند.

در صورتی که کف منزل بیشتر از سنگ و سرامیک تشکیل شده اولین اولویت خرید، مدل‏های کف شوی یا در اصطلاح تی بخارشوی است. استفاده از این سری دستگاه‏ها با توجه به طراحی خاص برای کف شویی بسیار آسان و با نتیجه مطلوب است. اگر کف منزل شما سنگ، سرامیک یا پارکت است و می‏خواهید از بخارشوی در تمیزی پنجره و دیوارها نیز استفاده کنید، پیشنهاد ما خرید یک تی بخارشوی به علاوه یک دستگاه بخارشوی دستی است. معمولا در این حالت هزینه خرید دو دستگاه کمتر از خرید یک دستگاه بزرگ و چندمنظوره است.

بخارشوی دستی:

این نوع بخارشوی بسته به لوازم همراه دستگاه بخارشوی، بیشتر برای تمیز کاری در‏ها، دیوارها، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، شیشه و پنجره و قسمت‏هایی که به راحتی در دسترس هستند مورد استفاده قرار می‏گیرد.

درصورتی که کف منزل زیاد از سنگ و سرامیک تشکیل نشده و شما نیز هزینه زیادی برای بخارشوی در نظر نگرفته‏اید، مدل‏های بخارشوی دستی پیشنهاد ما به شما است. درهمین حالت اگر هزینه برای شما چندان مطرح نیست مدل‏های کامل و چندمنظوره گزینه مناسب خرید است.

بخارشوی چندمنظوره:

بخارشوی چند منظوره دارای سری‏های متنوع جهت تمیز کاری کف و همچنین در و پنجره ‏ها است و با آن می‏توان هر جایی را تمیز کرد

بهترین موارد استفاده از بخارشور

پاک کردن لک چسب، موم، آدامس و مواد سخت:

یکی از لکه های سمج، لکه چسب روی فرش یا موکت است. شاید نمی دانستید که می توانید با استفاده از دستگاه بخارشوی خود مانند یک قالی شوی حرفه ای این لکه ها را پاک کنید. ابتدا بخار شور را در فاصله مناسبی از لکه چسب نگه دارید تا سست شود، مدتی صبر کنید و سپس با کاردک یا وسیله مناسبی که به الیاف فرش آسیب نزند قسمت سست شده را از فرش جدا کنید، سپس با کمی سرکه سفید محل مورد نظر را پاک کنید.

ذوب کردن یخ فریزر:

برای زمان هایی که عجله دارید، استفاده از بخار شور یک راه مطمئن برای خلاصی از برفک یا یخ از یخچال یا فریزر است. تکه های یخ با این روش به راحتی و به سرعت جدا می شوند، بعد از آب شدن یخ، بخارشور را جمع نکنید. به جای استفاده از مواد پاک کننده شیمیایی، محیط درونی و بیرونی یخچال یا فریزر خود را هم توسط آن استریل کنید.

اتو کردن لذت بخش:

شاید ندانید اما بخارشور ها فقط مناسب تمیز کردن سطوح صاف و صیقلی نیستند. اگر شما هم از اتو کردن متنفرید این بار یک راه آسان تر را انتخاب کنید. بسیاری از اوقات بخارشور هایی که سری مناسب دارند و چکه نمی کنند را می توان برای از بین بردن سریع چین و چروک و طراوت بخشیدن به ظاهر لباس، نو کردن پرده های بزرگ حتی وقتی نصب هستند استفاده کرد، حتی بوی عطر یا سیگار باقی مانده روی آن را هم از بین می برد.

ضدعفونی کردن تشک:

حتی اگر هفته ای یک بار روکش های تشک های خود را عوض کنید باز هم دستتان به مایت ها یا میکروب هایی که داخل تشک ها جا خشک کرده اند، نمی رسد. اما شست و شو یا تمیز کردن تشک ها به این راحتی نیست، خبر خوب این که دمای بالای بخاری که توسط بخارشور ایجاد می شود تمام میکروب ها و گرد و غبار موجود در تشک را می کشد پس اگر زمان خواب سرفه و عطسه زیاد می کنید یا دچار آلرژی هستید، نتیجه بسیار رضایت بخش خواهد بود.

انواع بخار شوی | چه کارهایی انجام میدهد و طرز استفاده

نحوه استفاده از بخارشو برای فرش

نو شدن لباس های جین:

اغلب شلوار یا کت جین واقعا کثیف نیست بلکه فقط به کمی آراستن نیاز دارد. وقتی شلوار جین مورد علاقه تان نیاز به تازگی داشت، بخارشور کردن آن یک راه حل عالی برای وقتی است که لباس شما هیچ لکه قابل دیدنی ندارد و فقط نیاز دارد حس و حالش تازه شود.

تمیز کردن لوسترهای کریستالی یا جواهرات:

تمیز کردن لوسترهای کریستالی با جزئیاتی که دارند اغلب وقت زیادی می گیرند اما با بخارشور این کار به راحتی آب خوردن است.

اگر صادق باشید هر دفعه هزینه زیادی برای اسپری های جداگانه برای حمام، آشپزخانه، شیشه شور، گاز و … می پردازیم که اگر با قیمت بخارشور مقایسه کنیم متوجه می شویم که خرید آن به صرفه است. شاید هم معتقدیم هر چقدر خانه بیشتر بوی مواد ضدعفونی کننده بدهد، تمیزتر است. متاسفانه این مواد فقط القا کننده تمیزی نیستند بلکه بستر بیماری های تنفسی و مشکلات پوستی نیز بوده و دوست دار زمین و محیط زیست هم نیستند.

تمیز کردن درزهای کاشی:

برای تمیز کردن درزها به خصوص درز کاشی ها از برس سخت یا فلزی استفاده کنید. برای سرامیک از نازل کف و حوله استفاده کنید. لازم نیست به طور دائم ماشه بخار را نگهدارید. برای تمیز کردن کفپوش لمینت و پارکت میزان بخار را روی کمترین حالت قراردهید. در برخی مدلها باید دستگاه را روی حالت فقط بخار قرار دهید. حوله را یا دولا کنید و یا از دو حوله استفاده کنید.

همه چیز و همه جا با بخار شوی ضدعفونی می‌شود

از حدود ۳۰۰ سال پیش که جیمز وات صنعت بخار را پایه نهاد تا به امروز استفاده از بخار آب و فشار حاصل از آن به زندگی انسان‌ها کمک زیادی کرده است.

اکنون و در این عصر نیز، از این صنعت در امر نظافت استفاده شده است که این استفاده بهینه از صنعت بخار در حوزه خدمات نظافتی بسیار مثمر ثمر بوده است و اختراع و عرضه دستگاه‌هایی موسوم به بخارشوی منجر به ایجاد تحولاتی در نظافت و بهداشت محیط کار، منازل و بیمارستان‌ها و… شده است. به بیان بهتر می‌توانیم بگوییم که بخار شوی کم کم دارد جای خود را در کنار سایر لوازم خانگی باز می‌کند. چرا که این وسیله سطوح گوناگون را به راحتی پاک می‌کند.

برخی حتی از این وسیله برای تمیز کردن پارچه ‏ها، پرده‏ها، فرش و موکت، لباس و کفش استفاده می‌کنند که البته کارآیی خوبی ندارد و استفاده از بخارشوی برای این موارد توصیه نمی‌شود.

بخار شوی چیست؟

بخار شوی وسیله‌ای است برای تمیز کردن انواع سطوح از جمله کف‌های سرامیکی و کاشی کاری شده، دیوار‌های سرامیکی و حتی رنگی، انواع کاغذ دیواری و….

این وسیله در مقایسه با روش‌های سنتی و قدیمی بسیار سریع‌تر، بهداشتی‌تر و موثرتر است. با کمک این دستگاه با قدرت بالا می‌توانید ظرف مدت چند دقیقه آب را به بخار تبدیل کرده و تمام کثیفی‌ها و جرم‌ها را از سطوح بردارید. این دستگاه استانداردهای جدیدی را در امر پاکیزگی به کار گرفته است، کاربر می‌تواند

بخار شوی را در تمام سطوح و با ایمنی و بهداشت ۱۰۰ درصد

به کار بگیرد. این وسیله دارای فشار بخار بسیار قوی است؛ طوری که سطوحی را که به سختی قابل دسترس است به خوبی تمیز می‌کند. دستگاه‌های بخار شوی با دمای بسیار بالا بخار تولید می‌کنند و محیط را ضدعفونی می‌کنند. این دستگاه‌ها ضمن بالا بردن کیفیت کار در امر شست‌وشو، از سرعت عمل نسبتا بالایی برخوردارند.

انواع بخار شوی

دستگاه‏های بخارشوی معمولا به سه دسته (دستی، تِی بخار و چندمنظوره) تقسیم‌بندی می‏شوند که در این بخش ما به معرفی انواع گوناگون این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

تِی بخارشو: این مدل از بخار شوی‏ها صرفا برای تمیز کاری سنگ، سرامیک و پارکت طراحی شده و از آنها نمی‏توان برای تمیز کردن تمام سطوح و از جمله اجاق گاز، شیشه و پنجره استفاده کرد. این بخار شوی‏ها شبیه به جاروبرقی‌های دارای دسته بلند هستند. در صورتی که کف منزل بیشتر از سنگ و سرامیک تشکیل شده اولین اولویت خرید، مدل‏های کف شوی یا در اصطلاح تی بخارشوی است. استفاده از این سری دستگاه‏ها با توجه به طراحی خاص برای کف‌شویی بسیار آسان و با نتیجه مطلوب است. اگر کف منزل شما سنگ، سرامیک یا پارکت است و می‏خواهید از بخارشوی در تمیزی پنجره و دیوارها نیز استفاده کنید، پیشنهاد ما خرید یک تی بخارشوی به علاوه یک دستگاه بخارشوی دستی است. معمولا در این حالت هزینه خرید دو دستگاه کمتر از خرید یک دستگاه بزرگ و چندمنظوره است.

بخارشوی دستی: این نوع بخارشوی بسته به لوازم همراه دستگاه بخارشوی، بیشتر برای تمیز کاری در‏ها، دیوارها، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، شیشه و پنجره و قسمت‏هایی که به راحتی در دسترس هستند مورد استفاده قرار می‏گیرد.

درصورتی که کف منزل زیاد از سنگ و سرامیک تشکیل نشده و شما نیز هزینه زیادی برای بخارشوی در نظر نگرفته‏اید، مدل‏های بخارشوی دستی پیشنهاد ما به شما است. درهمین حالت اگر هزینه برای شما چندان مطرح نیست مدل‏های کامل و چندمنظوره گزینه مناسب خرید است.

بخارشوی چندمنظوره: بخارشوی چند منظوره دارای سری‏های متنوع جهت تمیز کاری کف و همچنین در و پنجره‏ها است و با آن می‏توان هر جایی را تمیز کرد.

نکاتی برای خرید بخار شوی

۱- بودجه خود را مشخص کنید: با توجه به این موضوع که امروزه برندهای گوناگونی در زمینه عرضه این کالا فعال هستند و هرکدام نمونه‌های گوناگون را با قابلیت‌های متفاوت و البته قیمت‌های گوناگون به فروش می‌رسانند، مشخص کردن بودجه امری مهم است.می‌توان گفت، مشخص کردن بودجه برای خرید بخارشوی مناسب باعث می‌شود شما انتخاب راحت‌تری در این زمینه داشته باشید و محدوده انتخاب شما مشخص می‌شود. پس قبل از هر کاری بودجه مورد نظر را معین کنید.

۲- مشخص کنید این کالا را برای چه محیطی خریداری می‌کنید: سیستم‌های مختلف بخارشوی می‌توانند برای پاک کردن سطوح مختلفی استفاده شوند. تقریبا برای هر چیزی در منزل که نیاز به نظافت و پاک کردن داشته باشد می‌توان از بخارشوی استفاده کرد. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

به طور کلی کف اتاق مشمعی یا وینیلی، کاشی کاری شده، سنگ فرش، سرامیکی و سیمانی، کف چوبی و فرش شده، سطوح (سقف و دیوار) نقاشی شده یا کاغذ دیواری شده، اثاثیه چرمی یا ساخته شده از مواد مصنوعی، پنجره‌های افقی یا عمودی ترک ترک و کرکره‌ای، شیشه پنجره و آینه ها، سطوح اجاق گاز و بخاری ،سطوح وسایل آشپزخانه مانند ظرفشویی، شیر آب، کابینت و اپن و… از سطوحی هستند که می‌توان به وسیله بخارشوی به راحتی آنها را تمیز کرد. اگر چه بخارشو‌ی‌ها برای تمیز کردن این سطوح مناسب هستند، اما هر کدام بسته به تقسیم‌بندی که در بالا توضیح دادیم این سطوح را تمیز‌تر می‌کنند.

به همین دلیل باید مشخص کنید که هدفتان از خرید این کالا چیست و همچنین چه فضایی را قرار است تمیز کنید. به طور کلی بهتر است قبل از خرید هر وسیله‌ای از جمله بخارشوی انتظارات خود را در قالب سوال مطرح کنید. زیرا هنگام انتخاب و خرید بخارشوی با پاسخ دادن به سوالات زیر می‌توانید بهترین گزینه را که مورد نیاز و مناسب منظور شما می‌باشد پیدا کنید.

– جایی که می‌خواهید از بخار شوی برای تمیز کردن آن استفاده کنید چقدر بزرگ است؟

– برای چه مدت نیاز دارید که از بخارشوی به‌طور پیوسته استفاده کنید؟

– آیا شما به وسایل جانبی برای پاک کردن وسایل مختلف نظیر شیشه، سر لوله و… نیاز دارید؟

– به چه ویژگی‌های خاصی در بخارشوی خود احتیاج دارید؟

– آیا به بخارشویی که قادر به ضدعفونی کردن باشد نیاز دارید؟

– آیا می‌خواهید بخارشوی شما به کاهش آلرژی و حساسیت به مواد شیمیایی افراد خانواده یا اداره کمک کند؟

– میزان بودجه‌ای که می‌خواهید برای خرید بخارشوی صرف کنید چقدر است؟

– آیا پشتیبانی از اولویت‌های شما است؟

جواب دادن به این پرسش‌ها انتخاب‌های شما را محدود می‌کند و شما در امر خرید سردرگم نخواهید شد.

۳- به اندازه و بازده کاری دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید: در حال حاضرانواع مختلفی از بخارشوی‌ها برای کاربردهای خانگی و صنعتی وجود دارند. برای آپارتمان‌ها یا خانه‌های کوچک استفاده از بخارشوی راه حل بسیار خوبی خواهد بود. دستگاه‌های بخارشوی در عرض چند ثانیه بخار تولید می‌کنند و از دسته‌های پاک کننده‌ای برخوردارند که استفاده از آنها بسیار ساده است. پس از آماده شدن بخار؛که در برخی مدل‌ها تنها ۲۰ ثانیه ‌‌طول می‌کشد، برای مدت زمانی تا حداکثر دو ساعت (در برخی مدل‌ها) می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید. برای منازل بزرگ‌تر نیاز به مدل‌های بزرگ‌تر با مخزن بزرگ‌تر دارید. حتی ممکن است بخواهید سراغ بخارشویی با دمای بخار بالاتر بروید.همانطور که گفته شد بخارشوی‌ها در شرایط فشار پایین کار می‌کنند.

محدوده فشار می‌تواند بین ۵۰ تا ۶۰ واحد PSI باشد. کار کردن در فشار پایین ساده و آسان است و احتمال خطر را کاهش می‌دهد.می‌توانید برای استفاده مداوم از دستگاه از مدل‌هایی استفاده کنید که علاوه بر دیگ دارای مخزن آب سرد جداگانه هستند. این به شما امکان می‌دهد که بدون خاموش کردن و سرد کردن بخارشوی اقدام به پرکردن مجدد آن کنید و در نتیجه بخار پیوسته دردسترس شما خواهد بود. همچنین این کار باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

۴- امکانات و وسایل جانبی همراه بخار شوی را بررسی کنید: امکانات و وسایل جانبی همراه بخارشوی می‌توانند در بسیاری از کارها به شما کمک کنند. برس، شیشه‌شوی و دسته‌های مختلف برای پاک کردن سطوح مختلف نظیر فرش یا سرامیک از جمله این وسایل می‌باشند که ممکن است شما به دنبال آنها باشید.

۵- قابلیت‌های ویژه دستگاه را بررسی کنید: فواید بخارشوی تنها شامل ضدعفونی کردن سطوح و پاک کردن نیست. در حقیقت مدل‌های مختلف بخارشوی می‌توانند شامل مشخصاتی باشند که کار کردن با آنها را لذت بخش می‌کنند. برخی مدل‌ها دارای کنترلر‌هایی روی دسته تفنگی هستند که امکان کنترل بخار خروجی را به استفاده کننده از آن می‌دهد. همچنین بخارشوی‌ها می‌توانند دارای نشان گرهایی باشند که آماده بودن بخار یا کمی آب مخزن را نشان دهند.برخی مدل‌ها نیز با تاکید ویژه بر ایمنی ساخته می‌شوند. این مدل‌ها از دسته غیرلغزنده استفاده می‌کنند تا فشار بر دست و مچ را کاهش دهند و به صورتی هستند که به همراه مخزن پر آب دارای وزنی برابر کمتر از دو کیلو می‌باشند. کار کردن با این بخارشوی به ندرت شما را خسته می‌کند. استفاده از قفل‌های ایمنی برای وسایل جانبی بخارشوی از حوادث هنگام استفاده جلوگیری می‌کند.

۶- بخارشوی را از شرکت معتبر و با گارانتی خریداری کنید: این توصیه‌ای است که برای خرید هر کالایی به شما می‌کنیم. پس اگر شما هم از دردسرهای بعد از خرید کالا بیزارید و اگر نمی‌خواهید کالایی خریداری کنید که با یکبار استفاده دچار ایراد شود و… از شرکت‌های معتبر کالا را خریداری کنید.

انواع بخار شوی | چه کارهایی انجام میدهد و طرز استفاده

نکاتی درباره مصرف بخارشوی

انواع بخار شوی | چه کارهایی انجام میدهد و طرز استفاده

برگرفته از ابزار مارت / نمناک / دنیای اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر