تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت باعث پیروزی در جنگ تحمیلی شد


تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت باعث پیروزی در جنگ تحمیلی شد

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت باعث پیروزی در جنگ تحمیلی شد و دشمنان شکست خوردند.


به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز پنج شنبه به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر صبحگاه مشترک یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی و امام جمعه تبریز در این مراسم اظهار داشت: امروز رمز پیروزی رزمندگان و نیروهای مسلح ما مقاومت در برابر دشمنان است. ایستادگی و مقاومت عاملی اصلی هراس و عقب نشینی دشمنان اسلام است.

وی سپس با اشاره به اینکه هرگاه ما ایستادگی کرده و در برابر زیاده خواهی دشمنان عقب نشینی نکرده ایم، دشمنان سر جای خود نشسته و جرات پیش دستی نداشته اند، گفت: همان‌گونه که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مانند کوه در برابر دشمنان ایستادند، امروز نیز باید این روحیه باقی بماند.

امام جمعه تبریز سپس گفت: بدون شک بدانید اگر امروز نیز روحیه مقاومت داشته باشیم پیروزی برای کشور ما خواهد بود و دشمنان ظالم و ستمگر شکست خواهند خورد.

وی با بیان اینکه سوم خردادماه یادآور حماسه جاودانه آزادی خرمشهر است، گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن متجاوزین رژیم بعث عراق نمونه کامل و اصیل فرهنگ شهادت طلبی در میان مردم ولایت مدار ایران اسلامی است.

آل هاشم با اشاره به اینکه سوم خرداد یادآور ایثارگری ها و بیرون کردن متجاوزان رژیم عراق از این شهر حماسه آفرین است، گفت: این پیروزی با فرهنگ و تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت به نتیجه رسید.

تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت باعث پیروزی در جنگ تحمیلی شد

می توان با مدیریت خوب جهان را شکست داد

وی با تاکید بر اینکه می توان با مدیریت خوب جهان را شکست داد، گفت: مدیریت جهادی و صحیح دوران جنگ نشان داد که می‌توان اسلام را فاتح و حاکم جهان کرد. ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادیم که با مدیریت خوب می توان اسلام را فاتح جهان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه امروز نیز به شدت نیازمند کارهای جهادی هستیم، گفت: امام خمینی (ره) در پایان جنگ این نکته را متذکر شدند که بسیجیان جهان اسلام باید به فکر ایجاد حکومت اسلامی باشند.

وی همچنین یادآور شد: ایجاد حکومت اسلامی شدنی است و امام خمینی(ره) نیز همواره به این موضوع تاکید داشتند.

آل هاشم سپس در خصوص تاثیر تفکر انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر نیز گفت: تاثیر چنین روندی بر تحولات راهبردی منطقه تا حدی است که امروز از محوری به عنوان محور مقاومت یاد می‌شود.

تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت باعث پیروزی در جنگ تحمیلی شد

نباید در برابر دشمنان کُند عمل کنیم

امام جمعه تبریز ابراز داشت: امروز همین روحیه و محور مقاومت باعث شده تا نقشه ها و برنامه های استکبار جهانی به هم بخورد و آنها در صحنه های مختلف با شکست روبه رو شوند.

وی سپس با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام اظهار داشت: نباید در برابر دشمنان کُند عمل کنیم. که هر جا ما در برابر دشمنان کُند برخورد کردیم، رفتار آنان تندتر شد.

آل هاشم افزود: ما باید در برابر دشمنان به نوعی بایستیم که آنان را عقب برانیم. امروز شاهدیم که تفکر جهادی و بسیجی بازیگر اصلی میدان تحولات منطقه غرب آسیا شده است.

وی گفت: یکی دیگر از نکات مهم رهبری در خصوص ادامه اجرای برجام بود که ایشان فرمودند اگر اروپا می خواهد برجام ادامه یابد باید متعهد شوند که در خصوص موضوعات داخلی ایران و صنعت دفاعی و موشکی هیچ دخالتی نمی کنند.

تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت باعث پیروزی در جنگ تحمیلی شد

سوم خرداد هرگز از اذهان ملت بزرگ ایران پاک نمی شود

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر هرگز فراموش نمی شود، گفت: سوم خرداد هرگز از اذهان ملت بزرگ ایران پاک نمی شود چراکه این روز و این اتفاق خیلی بزرگ و مهم بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان جاوید هاشمی با بیان اینکه حفظ و حراست از حریم و حماسه هشت سال دفاع مقدس ضروری است، افزود: باید روحیه و اهداف شهدای هشت سال دفاع مقدس به جوانان تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه دنیا در این روز بزرگ به ایمان، صلابت، عزم و عشق رزمندگان اسلام آفرین گفت، ادامه داد: در سوم خرداد دشمن لرزید و دیدند که نمی توانند در برابر اراده ملت بزرگ ایران مقاومت کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه خرمشهر سرزمینی است که خاکش از خون شهدا و فرزندان ایران مزین شده است، گفت: باید همیشه نام شهدای آزادسازی خرمشهر زنده بماند.

کد خبر 4305203

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان