12 تعاونی عشایری در سطح استان تهران فعال است


12 تعاونی عشایری در سطح استان تهران فعال است

تهران – ایرنا - معاون عمرانی مدیریت امور عشایر استان تهران از فعالیت 12 تعاونی عشایری در سطح استان خبر داد و گفت: خدمات مربوط به امور عشایر همچون تامین نهاده های دامی و خدمات مربوط به عشایر از طریق تعاونی عشایری صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، فرشید مشیر غفاری روز پنجشنبه در نخستین جلسه امور عشایری شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فصل کوچ عشایر در خردادماه، لزوم پیگیری مصوبات سال گذشته به منظور ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اجرایی ذیربط جهت تسهیل در امر کوچ یکی از اهداف این جلسه است.
وی یکی از مهم ترین موضوعات بخش امور عشایر را، ایل راه های عشایری دانست و عنوان کرد: مسیر کوچ عشایر زیرگذرهایی است که راه های مواصلاتی را برقرار می کند که لازم است دستگاه های مرتبط در صورت مسدود شدن راه، نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام کنند.
این مقام مسئول به استقرار اکیپ بهداشتی در ساختمان خدمات رسانی شرق دشت لار اشاره کرد و گفت: این اکیپ توسط شبکه بهداشت و درمان در منطقه مستقر و تمامی تجهیزات و امکانات لازم پیش بینی خواهد شد.
مشیر غفاری با بیان اینکه حدود 400 خانوار عشایری در منطقه دشت لار اواسط خردادماه مستقر خواهند شد، گفت: 200 خانوار مربوط به شهرستان دماوند و 200 خانوار مهمان هستند و با توجه به حضور حدود 100 هزار راس دام لازم است دامپزشکی شهرستان در 100 روزی که فصل کوچ است، خدمات رسانی لازم را انجام دهند.
همچنین علی امامی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد مایه کوبی و مبارزه با بیمارهای دام شهرستان به ویژه دشت لار طی سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته 273 هزار و 725 نوبت واکسیناسیون از طریق بخش خصوصی با هزینه ای بالغ بر 632 میلیون ریال صورت گرفت.
وی افزود: واکسن های تزریق شده شامل واکسن آبله گوسفندی، آبله بزی، شاربن گوسفند و بز، بروسلوز بره و بزغاله 100 دزی رازی، طاعون گوسفند و بز، تب برفکی گوسفند و بز روناک، تب برفکی گوسفند و بز رازی و واکسن هاری سگ بودند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند با تاکید بر ارائه خدمات بهتر به عشایر شهرستان خاطر نشان کرد: با توجه به ظهور بیماری های نوپدید اگر یک ساختمان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد و دارو ضد انگل نیز به لیست اضافه شود میتوانیم خدمات بهتری به امور عشایر ارائه دهیم.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
تهرام/7246 / 1539

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ