نقش مادران در افزایش آگاهی دختران در مورد سرطان پستان


دکتر وندی ایگمان، پژوهشگر سرطان پستان معتقد است، مادران می توانند الگوی مناسبی برای دختران خود بوده و با اهمیت…

نقش مادران در افزایش آگاهی دختران در مورد سرطان پستان

پژوهشگر ارشد سرطان پستان استرالیا تأکید کرد:

نقش مادران در افزایش آگاهی دختران در مورد سرطان پستان
سیناپرس: دکتر وندی ایگمان، پژوهشگر سرطان پستان معتقد است، مادران می توانند الگوی مناسبی برای دختران خود بوده و با اهمیت قائل شدن برای سلامت فردی خود، سطح آگاهی دختران به ویژه در مورد سرطان پستان را افزایش دهند.

وندی اینگمان (Wendy Ingman) استادیار دانشگاه آدلاید، از متخصصان مرکز تحقیقات سرطان پستان استرالیا و پژوهشگر ارشد واحد بیولوژی و سرطان پستان در موسسه Basil Hetzel (استرالیا) است.

وی در گفتگو با ABCR (مرکز تحقیقات سرطان پستان استرالیا)، از تلاش برای کاهش نرخ ابتلا به سرطان پستان و تأثیر این بیماری بر زندگی زنان می گوید:

چطور به رشته پزشکی علاقه مند شدید؟

ار دوران تحصیل در مدرسه همواره دوست داشتم که پزشک شوم؛ آزمایش های علمی زیادی انجام می دادم و فکر می کردم با این کار می توانم وارد رشته پزشکی شوم. پایان دوره دبیرستان متوجه شدم که اطلاعات زیادی درباره دنیای اطرافم ندارم.

تنفس، حرکت و فکر کردن؛ تمامی این فرآیندها بوسیله سلول ها، سیگنال ها و پروتئین ها در بدن کنترل می شوند. اما برایم عجیب بود که درک و آگاهی درستی از آنچه در بدن مان اتفاق می افتد، نداریم. علاقه مند زینقش مادران در افزایش آگاهی دختران در مورد سرطان پستانست شناسی و نحوه عملکرد اندام های داخلی بدن شدم و هرچه در این مسیر بیشتر مطالعه می کردم، علاقه مندی ام بیشتر می شد.

فعالیت شما به طور خاص بر سرطان پستان متمرکز است؛ چرا این حوزه را انتخاب کردید؟

زنان زیادی درگیر بیماری سرطان پستان هستند که زندگی فردی و اجتماعی آنها (و حتی افراد خانواده) را تحت تأثیر قرار داده است. همواره در انجام تحقیقات مختلف، به دنبال کشف راه هایی بوده ام که بتوانم تغییری در زندگی این دسته از بیماران ایجاد کنم. معتقدم، مادران جوان که به این بیماری مبتلا می شوند، قدرت بسیار بالایی دارند؛ این افراد لزوما افراد قدرتمندی نیستند، اما برای حفظ خانواده، تلاش می کنند تا با این بیماری مقابله کنند و این دسته از زنان، الهام بخش من در زندگی هستند.

چگونه می توان در مورد سرطان پستان، اطلاع رسانی درستی انجام داد؟

تقریبا می توان گفت، زنان با حجم بالایی از اطلاعات مختلف در مورد سرطان پستان بمباران می شوند. هر روز نتایج تحقیقات جدیدی منتشر می شوند که عنوان می کنند: "این موادغذایی را بخورید"، "این مواد غذایی را نخورید"، "این ویتامین را مصرف کنید". دریافت اطلاعات درست در میان این حجم از اطلاع رسانی، دشوار است.

معتقدم، اصلی ترین موضوع، داشتن آگاهی در مورد سرطان پستان، اهمیت معاینه های منظم و تشخیص زودهنگام است؛ زیرا هرچه بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، شانس درمان افزایش پیدا می کند.

موسسات و مراکز تحقیقاتی مختلفی در حوزه سرطان پستان فعالیت می کنند. تحقیقات شما چه تفاوتی با سایر مراکز دارد؟

تلاش می کنم در هنگام تحقیق، موضوع مورد نظر را مانند قطعات پازل، کنار هم بچینم تا بتوانم به نتیجه دلخواه برسم. در انجام تحقیقات، با سایر متخصصان در سراسر استرالیا و حتی کشورهای دیگر در تعامل هستم. به عنوان مثال، یک متخصص در انگلیس موضوع جدیدی را کشف می کند که به من نیز کمک می کند تا تحقیقاتم را تکمیل کنم؛ نتایج پژوهش من نیز می تواند به محقق کشور دیگری کمک کند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

اصلی ترین موضوع، داشتن آگاهی در مورد سرطان پستان، اهمیت معاینه های منظم و تشخیص زودهنگام است؛ زیرا هرچه بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، شانس درمان افزایش پیدا می کند.

درحقیقت، همه ما بخشی از یک مجموعه هستیم که تلاش می کنیم تصویر درستی از سرطان پستان تهیه و به پیشگیری، تشخیص و درمان بهتر این بیماری کمک کنیم.

دیدگاه شما برای جذب کمک های مالی برای توسعه تحقیقات چیست؟

قطعا کمک های مالی به توسعه تحقیقات در حوزه های مختلف، به ویژه در حوزه سرطان کمک شایانی می کنند. پژوهش، فرآیندی زمان بر و پرهزینه است و حمایت های مالی (از سوی موسسات خیریه) می تواند پژوهشگران را در این مسیر یاری کند.

نقش مادران را در زمینه افزایش آگاهی دختران در مورد سلامت به ویژه سرطان پستان چطور ارزیابی می کنید؟

یک مدل (نمونه) خوب بودن، بهترین شروع است. اگر دختران ببینند که مادران شان به سلامت خود اهمیت داده و به صورت منظم، معاینات پزشکی از جمله معاینه پستان را انجام می دهند، این کار به برنامه منظمی برای آنها (دختران) نیز تبدیل شده و یاد می گیرند که به سلامت خود بیشتر توجه کنند. هرچه سطح آگاهی دختران و زنان در مورد سرطان پستان افزایش پیدا کند، امکان پیشگیری و درمان موثرتر فراهم می شود.

مترجم: معصومه سوهانی

لینک کوتاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟