عوارض واریکوسل مردان، چگونه است؟


عوارض واریکوسل مردان، چگونه است؟

من 23 سال سن دارم و مجردم و بیضه چپم حالت واریسی دارد که وقتی می خوابم از بین می رود ولی در حالت ایستاده کاملا مشخص است.

پرسش: من 23 سال سن دارم و مجردم و بیضه چپم حالت واریسی دارد که وقتی می خوابم از بین می رود ولی در حالت ایستاده کاملا مشخص است . ضمنا بیضه سمت چپم کوچکتر از سمت راستی است . می خواستم بدانم با توجه به اینکه این مشکل را چند سال است دارم و چون هیچوقت درد خاصی نداشته و عمل جراحی نکردم آیا امکان بچه دار شدن در آینده را دارم؟



پاسخ: عوارض واریکوسل شامل ایجاد درد، آتروفی (کوچک شدن سایز و نرم شدن قوام بیضه) و ناباروری می باشد. درد ناشی از واریکوسل دردی با کیفت احساس سنگینی، که با فعالیت و ایستادن تشدید یافته و با استراحت بهبود می یابد .واریکوسل باعث بروز مشکل در هیچ کدام از مراحل جنسی( میل جنسی- نعوظ- انزال زودرس...) نمیشود.قبل از عمل جراحی گزارشی از ایجاد تحلیل بیضه و کوچک شدن بیضه ها نیوده است. اما بعد از عمل ممکنه که ایجاد گردد. نه قبل از عمل و نه بعد از آن, واریکوسل باعث کوچک شدن آلت تناسلی نمیشود.
در مورد تآثیر آن بر روند قدرت باروری افراد باید گفت که در بررسی هایی که انجام شده است دیده شده است میزان ناباروری در افرادی که دارای واریکوسل هستند بیشتر از افرادی است که واریکوسل ندارند . بنابراین بعضی افرادی واریکوسل هم دارند قدرت باروری دارند و نیز در افرادی که واریکوسل هم ندارند ناباروری وجود دارد . در افرادی که واریکوسلشان جراحی شده است تاثیر مثبتی بر قدرت باروری خواهدداشت . نگران این مسئله نباشید.





حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...