مسابقات مرحله کشوری قرآن کریم سال 98 در اصفهان برگزار می‌شود


مسابقات مرحله کشوری قرآن کریم سال 98 در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سال 98 استان اصفهان میزبان مسابقات مرحله کشوری قرآن است و امیدواریم اعتبار ویژه‌ای برای این مسابقه در نظر گرفته شود.

مسابقات مرحله کشوری قرآن کریم سال 98 در اصفهان برگزار می‌شود
به گزارش فانوس، حجت الاسلام رضا صادقی عصر امروز در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار داشت: استان اصفهان در زمان 8 سال دفاع مقدس 6 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌داد اما 10 درصد شهدای انقلاب استان و 11 درصد جانبازان و ایثارگران و آزادگان را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در امر قرآن پیش قدم هستند، افزود: سال گذشته 29 هزار نفر از استان اصفهان در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کردند و این در حالی است که در کل کشور حدود 240 هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: این نوید را به مردم اصفهان می‌دهیم که سال 98 استان اصفهان میزبان مسابقات مرحله کشوری قرآن است و این در حالی است که این مسابقه سال جاری در استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم اعتبار ویژه‌ای برای این مسابقه در نظر گرفته شود و به جامعه قرآن کل کشور ثابت شود که اصفهان می‌تواند الگو باشد.

صادقی ادامه داد: سال گذشته وقف مصحف قرآن کریم را داشتیم و در طول سال برای مساجد، تکایا و مدارس بیش از 30 هزار جلد قرآن وقف کردیم.

اجرای رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان در سال گذشته 40 رویداد و در سال جاری 46 رویداد اقتصادی در استان برگزار می‌کند تا رسالت خود را در جهت رونق اقتصادی در کشور عملیاتی کند.

علی یارمحمدیان افزود: شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان به غیر از رویدادهای اقتصادی وارد عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم شده است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه اصفهان در حال حاضر 3500 مترمربع فضای مفید دارد که در مقایسه با استان‌های تهران، مشهد، تبریز و شیراز بسیار عقب‌تر هستیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان گفت: پروژه نمایشگاه بزرگ در روشن دشت 47 هکتار و فاز نخست آن 17 هکتار است که این پروژه 8 ماه پیش متوقف شده بود و با همت شهردار اصفهان حدود 20 میلیارد از بدهی این پروژه پرداخت و آغاز به کار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی