کله اسبی های وحشت آور مشهد چه کسانی بودند؟!


کله اسبی های وحشت آور مشهد چه کسانی بودند؟!

اعضای یک باند شرارت معروف به «کله‌اسبی» با تیزهوشی عوامل انتظامی پس از مدت‌ها تعقیب در مشهد دستگیر شدند.

کله اسبی های وحشت آور مشهد چه کسانی بودند؟!به گزارش فانوس، از حدود ٢٠روز قبل گزارش‌هایی مبنی بر شرارت و اوباشگری در مناطق طبرسی شمالی، پنج‌تن و خواجه‌ربیع به پلیس گزارش می‌شد که به دستور سرهنگ آقا‌بیگی، فرمانده انتظامی مشهد تیمی از مأموران کلانتری طبرسی‌شمالی مأموریت یافتند تا به این پرونده رسیدگی کنند.

جزییات فرار بدهکار بزرگ بانکی از ایران
با آغاز تحقیقات میدانی و اظهارات شاکیان این پرونده مشخص شد که اعضای این باند شرارت اقدام به جرائمی همچون تجاوز به عنف، شرارت، ناامنی، ایجاد رعب و وحشت عمومی، خسارت به خودروها و تهدید شهروندان با چاقو می‌کنند.

در ادامه بررسی این پرونده سرکرده این اشرار چهره‌زنی و شناسایی شد و با اعلام موضوع به دادسرای ناحیه ۴‌مشهد و دریافت دستورات قضایی از سوی قاضی سیدجواد حسینی عملیاتی همه‌جانبه برای شناسایی و دستگیری متهم اصلی این پرونده آغاز شد.بررسی‌های بعدی نشان داد که سرکرده این باند شرارت در چهار کلانتری پرونده دارد و تحت تعقیب مأموران انتظامی مشهد قرار گرفته است.

آخرین قرار شرارت

تحقیقات همه‌جانبه پلیس برای شناسایی مخفیگاه این متهم در جریان بود و مأموران کلانتری طبرسی شمالی به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای باند «کله‌اسبی» قراری برای شرارت در محدوده‌ای از بولوار طبرسی شمالی گذاشته‌اند و قصد ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت عمومی برای شهروندان دارند.

این اطلاعات مهم منجر به عملیاتی گسترده شد. مأموران که به یک قدمی متهم رسیده بودند. با دریافت دستورات قضایی و هماهنگی فرمانده انتظامی مشهد، عملیاتی نامحسوس را آغاز کردند. تیمی از مأموران با لباس شخصی در محدوده این قرار شرارت مستقر و منتظر حضور اعضای این باند به ویژه سرکرده آنان شدند.

پس از ساعتی از حضور مأموران در محل، آرام آرام تحرکاتی مشکوک به چشم مأموران آمد. اعضای این گروه شرارت که متوجه حضور مأموران نشده بودند، سوار بر سه موتورسیکلت سنگین ۴٠٠‌و ٧۵٠سی‌سی، به میانه میدان آمدند و با ایجاد صداهای هراس‌انگیز موتورهایشان، شروع به شاخ و شانه‌کشیدن برای شهروندان کردند.

این افراد به قصد تخریب اموال شهروندان به سمت مغازه‌ها، خودروها و منازل مردم حمله‌ور شدند. هنوز لحظاتی نگذشته بود که با دستور مستقیم سرهنگ آقابیگی، مأموران انتظامی وارد عمل شدند و حضور ناگهانی مأموران منجر به غافل‌گیری متهمان شد. این اوباش به قصد فرار Escape سوار بر موتورهای خود به سرعت از صحنه متواری شدند.

عملیات تعقیب‌و‌گریز از سوی مأموران آغاز شد، متهمان بدون توجه به اخطارهای پلیس خیابان‌های مشهد را پشت‌سر می‌گذاشتند.

مأموران که به یک قدمی این فرد شرور رسیده بودند، با اقداماتی هوشمندانه این عملیات را ادامه دادند تا جایی که در نهایت راکبان این سه موتورسیکلت در یک کوچه بن‌بست گرفتار شدند و هیچ راه گریزی مقابل خود ندیدند.

رویارویی با مردان قانون

متهمان به آخرخط رسیده بودند و راه‌گریزی پیش‌ رو نداشتند. پشت سرشان نیز مأموران انتظامی قاطعانه صف‌آرایی کرده بودند و هر عکس‌العمل اشتباهی می‌توانست پاسخ قاطعانه پلیس را در پی داشته باشد. متهمان با این خیال باطل که باز هم می‌توانند از این مهلکه بگریزند، با کشیدن چاقو قصد حمله به مأموران انتظامی را داشتند‌ اما سلاح‌های آماده به شلیک مأموران و هشدار‌های مردان قانون Law که در صورت هر اقدامی حتما شلیک می‌کردند، متهمان را مجبور کرد تا چاقوهای خود را روی زمین بیندازند و تسلیم قانون شوند.

با دستگیری اعضای این باند و سرکرده آن‌ها معروف به «کله اسبی» پس از ماه‌ها تعقیب، پرونده‌ای برای متهمان تشکیل شد. مأموران به دنبال کشف دیگر جرائم احتمالی این اشرار هستند.سرهنگ آقابیگی، فرمانده انتظامی مشهد با تقدیر از هوشیاری شهروندان که پلیس را در انجام این مأموریت یاری کردند، گفت: نیروی انتظامی اجازه هیچ‌گونه تحرکی را به اشرار و افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت مشهد را داشته باشند نخواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما