بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360


بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

بدون شک برند ایکس‌باکس بخش عمده‌ای از محبوبیت خود را مدیون عملکرد کنسول دوست‌داشتنی ایکس باکس 360است. در این مقاله، نگاهی به بهترین بازی‌های این کنسول محبوب می‌اندازیم و آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. نسل هفتم، نسل کاملاً موفق و خوبی برای مایکروسافت بود و ایکس باکس 360، به...

بدون شک برند ایکس‌باکس بخش عمده‌ای از محبوبیت خود را مدیون عملکرد کنسول دوست‌داشتنی ایکس باکس 360 است. در این مقاله، نگاهی به بهترین بازی‌های این کنسول محبوب می‌اندازیم و آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

نسل هفتم، نسل کاملاً موفق و خوبی برای مایکروسافت بود و ایکس باکس 360، به موفقیت‌های زیادی دست یافت و عناوین انحصاری خوبی برایش منتشر شدند و در کنار آن، بازی‌های مولتی‌پلتفرم را نیز با کیفیتی بالا و قدرتی کم‌نظیر اجرا می‌کرد. برخلاف نسل حاضر، مایکروسافت در نسل قبل کنسول قدرتمندی ارائه داد که از عناوین انحصاری‌اش می‌توان به شاهکارهای Halo ،Gears Of War و … اشاره کرد که دو سری نام‌برده هر کدام برترین نسخه‌های‌شان بر روی این کنسول عرضه گشت و همین عناوین، باعث افزایش کاربران ایکس باکس 360 شدند. از طرفی دیگر، عناوینی مانند Mass Effect 2 و همچنین Red Dead Redemption نیز کیفیت اجرایی بسیار خوبی بر روی این کنسول داشتند و بسیاری از بازیکنان عناوین مذکور را روی این پلتفرم تجربه کرده و خاطرات خوشی از آن دارند. امروز تصمیم بر آن گرفتیم که لیستی از عناوینی که بر روی ایکس باکس 360 به بهترین نحو ظاهر شدند را به شما ارائه کنیم تا هم تجدید خاطره‌ای باشد و هم بتوانیم شما را با عناوین خوبی که ممکن است از دست داده باشید، آشنا کنیم.

1- BioShock

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

«نه هیچ خدایی، نه هیچ پادشاهی، تنها انسان و انسانیت!» شاهکار کن لوین، یکی از برترین تجربه‌های را بر روی کنسول مایکروسافت ارائه می‌دهد.

عنوان BioShock از آن بازی‌هایی است که کمتر کسی آن را از دست داده است. شوتری بی‌نظیر که فضاسازی خوفناک و درگیر کننده‌اش را به جرات می‌توان بی‌مانند نامید. این اثر با آن که در سال 2007 منتشر شده است، هنوز نیز به عنوان یکی از برترین شوترهای تاریخ شناخته می‌شود و بازی خاصی نتوانسته است به موفقیت و تحولی که BioShock ایجاد کرد، برسد. کنسول ایکس باکس 360 در کنار دو پلتفرم دیگر، یکی از بهترین‌ها برای تجربه این عنوان بوده و اکثر افرادی که BioShock را تجربه کرده‌اند، کاربر ایکس باکس 360 هستند. قطعاً بایوشاک نیاز چندانی به معرفی خاصی ندارد و دیگر تبدیل به یکی از شناخته شده‌ترین عناوین دنیای بازی‌های ویدئویی شده است ولی به هر حال، لازم است سری به جزئیات آن بزنیم! این عنوان در سال 1960 و در شهری زیر دریا به نام رپچر (Rapture) جریان دارد که توسط نابغه‌ای به نام آندرو رایان (Andrew Ryan) با هدف پیشبرد علم و افزایش اهمیت انسانیت و جلوگیری از حضور پادشاهان و اعتقادات مذهبی که دلایل جنگ‌های بسیار بوده‌اند، بنیان گذاشته شده است. بازی‌باز خود را در نقش فردی به نام جک (Jack) می‌یابد که درون هواپیمایی بر فراز اقیانوس اطلس در حال پرواز است. این هواپیما به طرز عجیبی درون اقیانوس سقوط کرده و تنها جک زنده می‌ماند. وی راه خود را به سمت فانوسی عجیب پیدا کرده و از طریق آن، به رپچر برده می‌شود. از بدو ورود به شهر، متوجه می‌شوید رپچر آن چیزی نیست که رایان میخواسته و به جهنمی تبدیل شده است که هرکس برای دست یابی به خون دیگری، به وحشیانه‌ترین شکل ممکن عمل می‌کند و همه برای هدفی مشترک که ADAM باشد، یکدیگر را سلاخی می‌کنند! همانطور که می‌بینید، BioShock داستانی بسیار قدرتمند با عناصری بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. جدا از داستان، گیم‌پلی این بازی نیز یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین گیم‌پلی‌ها را ارائه می‌دهد که قطعاً ارزش وقت‌گذاری را دارد و به خوبی شما را سرگرم خواهد کرد. اگر این عنوان را تجربه نکرده‌اید، الان فرصت بسیار مناسبی برای غرق شدن در اعماق اقیانوس و ورود به رپچر باشکوه است!

2- Dishonored

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

به داستانی از انتقام خوش آمدید، انتقامی به دور از کلیشه‌های امروزه که بازی‌ها را درگیر خود کرده است. این اثر، به شما داستان انتقامی را نمایش می‌دهد که محال است فراموش کنید!

بازی Dishonored یکی از برترین عناوین عرضه شده در ژانر خود است. این اثر، بازی بسیار جذاب است که با ترکیب کردن عناصری از ژانرهای متنوع و گوناگون توانست طرفداران بسیاری کسب کرده و سیل عظیمی از سلایق مخاطبین را پوشش دهد. از مخفی‌کاری بی‌نظیر گرفته تا مبارزات خشن و قطع عضو، از شمشیر و تیر و کمان گرفته تا قدرت‌ها و طلسم‌های عجیب جادویی، همه و همه را می‌توان در Dishonored یافت و استفاده کرد. همین ویژگی‌ها باعث شد که این اثر در زمان عرضه خود یعنی سال 2012 موفقیت‌های بسیاری کسب کند. Dishonored عنوانی بود که بر روی کنسول ایکس باکس 360 عملکرد مناسبی داشت و می‌توان آن را یکی از برترین تجربه‌ها بر روی کنسول مذکور دانست. این بازی داستان قاتلی به نام کوروو آتانو (Corvo Attano) را روایت می‌کند که محافظ ملکه است ولی توطئه‌ای برایش چیده می‌شود که ملکه توسط مزدورانی به قتل رسیده و وی به عنوان قاتل دستگیر می‌شود! شما باید در این راه کوروو را همراهی کنید تا هم قاتلان ملکه را از میان بردارد و انتقام او را بگیرد و هم کسانی که به قصد تصاحب تاج و تخت توطئه چیده‌اند را به قتل برساند و از این طرایق، تا حدودی لکه ننگی که بر روی اسمش نشسته است را پاک کند. داستان این اثر نیز مانند گیم‌پلی‌اش بسیار زیبا بوده و نمایی جدید از یک انتقام را به تصویر می‌کشد. با توجه به توصیف‌های ذکر شده، قطعاً تجربه Dishonored برای افرادی که آن را از دست داده‌اند، خالی از لطف نیست.

3- Halo 3

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

عنوان Halo 3، سومین نسخه از سری محبوب Halo و همچنین ادامه‌ای قابل تحسین برای دو عنوان قبل از خود است. سری Halo از عناوین مطرح دنیای شوتر بوده و یکی از موفق‌ترین بازی‌های انحصاری مایکروسافت هستند. کنسول ایکس باکس 360 دوران طلایی سری Halo را از آن خود کرده است و نسخه‌های موفق و جذاب سری برای این کنسول عرضه شده‌اند. این عنوان از نظر گیم‌پلی تفاوت‌هایی با نسخه‌های پیشین داشت که همین تفاوت‌ها Halo 3 را به عنوانی به یاد ماندنی در کنسول ایکس باکس 360 تبدیل کرد. داستان نیز ادامه‌ای بر دو نسخه قبلی بود و باری دیگر بازی‌بازان در نقش مستر چیف (Master Chief) افسانه‌ای قرار می‌گرفتند و در نقش ابرسربازی، به شکار دشمنان و از میان برداشتن‌شان مشغول می‌شدند. کمتر کسی است که مالک ایکس باکس 360 بوده و این اثر را از دست داده باشد؛ پس بیشتر بازی‌بازان نسل هفت با این بازی خاطره دارند و از آن به عنوان یکی از برترین بازی‌های ایکس باکس 360 یاد می‌کنند که سخنی منطقی است.

4- Batman Arkham City

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

به آرکهام سلام کنید. این اثر، تجربه‌ای فراموش نشدنی از بتمن و سیاهی کم‌مانند از دنیای این قهرمان محبوب است!

سری Batman Arkham با موفقیت توانست ردپایی عمیق را در دنیای بازی‌های ویدئویی از شخصیت محبوب بتمن به جا بگذارد و به خوبی ادای دینی به این قهرمان باشد. این نسخه از بتمن هم از جهت پیشرفت‌های زیاد نسبت به نسخه قبل از خود و هم از جهت داستان بی‌نظیر و دیگر عوامل، بسیار توسط منتقدین ستایش شد و تا کنون نیز هیچ‌کدام از نسخه‌های بعدی نتوانستند به موفقیت آن دست یابند. این اثر، بر روی ایکس باکس 360 نیز عنوانی خیره‌کننده است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کرده و کاری کند که از ته دل بتمن بودن را تجربه کنید. البته، قطعاً کار آسانی نخواهد بود ولی بازی Batman Arkham City از طریق مبارزات بسیار جذاب، گاهی اوقات نفس‌گیر و داستانی بسیار درگیرکننده، توانسته است احساس بتمن بودن را در بازی‌بازان ایجاد کند که البته نسخه Arkham City بیشتر از تمام نسخه‌های سری این حس را منتقل می‌کند و در کنار این مطالب، می‌توان آن را کم ایرادترین نیز نامید. به همین دلایل، قطعاً این عنوان اثری ارزشمند خواهد بود که بر روی کنسول ایکس باکس 360 خود آن را تجربه کنید!

5- Gears of War 3

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

سری Gears Of War از برترین انحصاری‌های کنسول ایکس باکس 360 است. علی‌رغم این که شوتری بسیار هیجان‌انگیز و پر از خشونت است، داستانی درگیرکننده و حائز اهمیت نیز دارد!

اگر از طرفداران سری Gears Of War در مورد برترین نسخه سری سوال بپرسید، قطعاً اگر آن را نسخه سوم ندانند، این نسخه را یکی از برترین نسخه‌های سری به شمار می‌آورند. گیم‌پلی این نسخه همان فرمول کلی سری، یعنی کاورگیری و مبارزه از درون کاور را به دنبال است ولی پیشرفت‌هایی نیز داشته است که از نمونه آن می‌توان به توانایی تگ کردن دشمنان اشاره کرد که می‌تواند کمک بزرگی باشد. داستان بازی نیز ادامه‌ای بر نسخه پیشین آن محسوب شده و می‌توان آن را نقطه اوج سری دانست زیرا هم شخصیت‌پردازی‌ها به اوج خود می‌رسند و هم نمایشی بی‌نظیر از انواع صحنه‌های احساسی، خشن و گاهی غم‌انگیز را در این نسخه شاهد هستیم. قطعاً نسخه سوم Gears Of War دوران عطفی برای این سری بوده و کنسول ایکس باکس 360 نیز به خوبی از پس آن برآمده است. می‌توان گفت تقریباً محال است که بازی‌بازی را پیدا کنید که بر روی کنسولش این اثر را نداشته باشد، ولی اگر از آن دسته از افراد هستید، تجربه این بازی به شدت پیشنهاد می‌شود!

6- Red Dead Redemption

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

RDR یکی از برترین عناوین نسل هفتم است که پی‌سی‌بازان از تجربه آن بازماندند. این عنوان قطعاً یکی از برترین بازی‌های ایکس باکس 360 است.

امروزه هر کسی با شرکت محبوب و ماهر Rockstar آشنایی دارد، شرکتی که مالک دو عنوان جهان‌باز و بسیار موفق Red Dead و GTA است و هر سال، سود بی‌نظیری نیز از فروش این عناوین ارزشمندش به دست می‌آورد. Red Dead Redemption از عناوین انقلابی صنعت بازی‌سازی بود که در سال 2010 به طور انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس 360 و پلی‌استیشن 3 منتشر گشت. عنوانی که بازی‌بازان را غرب وحشی و در نقش جان مارستون (John Marston) قرار می‌داد، یک یاغی سابق که خانواده‌اش توسط دولت گروگان گرفته شده‌اند تا جان به عنوان مزدوری به ایشان خدمت کند. داستان بازی بسیار جذاب، درگیرکننده و احساسی است و قطعاً می‌شود آن را از داستان‌هایی دانست که با گذر سال‌های طولانی نیز فراموش نخواهد شد. البته عنصر مهم این عنوان، گیم‌پلی جذابش است که مانند سری GTA بازی‌باز را در جهانی باز با اختیاراتی فراوان قرار می‌دهد. البته تفاوت عمده آن این است که حال در غرب وحشی هستید و قطعاً این تفاوت مهم‌ترین عامل جذابیت بازی است. RDR بر روی کنسول محبوب ایکس باکس 360 نیز طرفداران بسیاری دارد و دارندگان این کنسول به طور قطع ساعت‌های طولانی از وقت خود را پای این اثر گذاشته و از آن لذت خالص برده‌اند!

7- Dark Souls

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

عنوان Dark Souls از آن بازی‌هایی است که به طور مداوم سرعت، دقت، حوصله و اعصاب شما را به چالش می‌کشد و یکی از نفس‌گیرترین آثار در دنیای بازی‌های ویدئویی است!

سختی بیش از حد یک عنوان امری است که امروزه در بین افراد زیادی به محبوبیت دست یافته و آثار زیادی از این الگو پیروی می‌کنند. بنیان‌گذار این الگو را می‌توان دو عنوان Demon’s Souls و Dark Souls نامید. این دو اثر، بازی‌باز را در دنیایی رها می‌کنند که با کوچک‌ترین غفلت در هنگام مبارزه یا در هر وقتی، مرگ شما فراهم می‌شود و قطعاً مرگ بسیار دردناکی نیز خواهد بود! در کمال تعجب، سخت بودن بیش از حد این عنوان به محبوبیت عجیبی میان بازی‌بازان رسید. البته Dark Souls به جرات لایق این محبوبیت است. این اثر عنوانی است که گیم‌پلی آن به شدت نفس‌گیر است و در هنگام بازی‌کردن، نیازمند تمام حواس و توجه شما است. می‌توان آن را حتی یک ورزش نیز طلقی کرد زیرا کمتر بازی‌بازی وجود دارد که بعد از تجربه این عنوان خود را خیس در عرق و در حال نفس نفس زدن نیابد! همین ویژگی‌ها، این اثر را به یکی از حائز اهمیت‌ترین عناوین ایکس باکس 360 تبدیل می‌کند که تجربه آن برای هر کسی، واجب و تا حدی لذت بخش است.

8- Bayonetta

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

عنوان Bayonetta از آن دسته عناوینی است که ضمن ارائه گیم‌پلی نفس‌گیر و هیجان‌انگیز، داستانی زیبا نیز تقدیم‌تان می‌کند.

عناوین سبک هک و اسلش همیشه طرفداران زیادی داشته‌اند و برای این امر، می‌توان از گیم‌پلی آن‌ها ممنون بود. هیجان بی‌نظیر و اکثراً کشت و کشتار فراوان و خونریزی، از عواملی هستند که به گیم‌پلی این دسته از بازی‌ها رنگ و لعابی متفاوت می‌بخشند. Bayonetta که برخلاف نسخه دومش برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه گشت، بازیی بی‌نظیر است که شما را در نقش شخصیت دوست داشتنی بایونتا قرار می‌دهد که بایستی وی را در سفری برای به یاد آوردن هویتش همراهی کنید. بایونتا در ابتدای بازی از خوابی 500 ساله بیدار می‌شود و هیچ اطلاعی از این که چه کسی بوده و یا چه کار می‌کرده است ندارد! داستان بازی نیز جالب و تا حد زیادی درگیر کننده است ولی نقش اصلی را گیم‌پلی برعهده دارد و این ویژگی در تمام عناوین این سبک مانند DMC و GOW نیز مشهود است. با این اوصاف، اگر قصد دارید وارد عنوانی سراسر هیجان شوید و کالری بسوزانید، حال بهترین وقت است که Bayonetta را بر روی ایکس باکس 360 خود تجربه کنید!

9- Fallout 3

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

زمانی که نام عناوین ساخته Bethesda می‌آید، قطعاً یاد جهانی‌باز با جزئیات و انتخاباتی فراوان می‌افتید؛ Fallout 3 نیز از این قاعده به خوبی پیروی می‌کند.

بازی‌های آخرالزمانی امروزه طرفداران بسیاری دارند ولی بایستی یادمان باشد که عناوینی خاص، پایه‌گذار آن بوده‌اند. سری Fallout یکی از این بازی‌ها است. عنوانی ساخته شرکت نام آشنای Bethesda که آن را با شاهکارهایی همچو Skyrim می‌شناسیم. Fallout 3 از بسیاری جهات به Skyrim شباهت دارد و پایه و اساس آن دو، تقریباً یکی است؛ منتها در آن به جای استفاده از تیر و کمان از تفنگ و فت من (Fat Man) استفاده می‌کنید و دشمنان‌تان به جای اژدهاهای باستانی و اسرارآمیز، گول (Ghoul) یا انسان‌هایی است که تحت تاثیر وضعیت دیوانه کننده پسا آخرالزمانی قرار گرفته‌اند! در بازی شما نقش پسر کوچکی را دارید که از ابتدای تولد وی را همراهی می‌کنید. بزرگ شدن این پسر را به خوبی خواهید دید و زندگی خوشی را درون والت (Vault) سپری می‌کنید تا این که پدرتان بدون دلیلی مشخص از والت فرار می‌کند و قانون همیشگی که عدم خروج از آن بود را می‌شکند. شما بایستی قدم به دنیای از میان رفته Fallout بگذارید و پدرتان را بیابید. متاسفانه داستان در این سری زیاد قدرتمند نیست و می‌شود گفت بسیار عادی است ولی چیزی که بازی‌باز را جذب می‌کند گیم‌پلی بی‌نظیر و آزادی عمل بالا است که در کمتر عناوین دیده می‌شود. این عنوان نیز تجربه‌ای بسیار به یاد ماندنی بر روی ایکس باکس 360 محسوب می‌شود که قطعاً از دست دادن آن، کاری اشتباه است!

10- Fallout: New Vegas

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

Fallout این بار به طعم وگاس آخرالزمانی! خود را برای ورود به کازینوهایی در برهوت آماده کنید!

ایده‌ای که باعث جذابیت و متفاوت بودن Fallout New Vegas می‌شود قطعاً همان جریان داشتن در لاس وگاس آخرالزمانی است. گیم‌پلی همان مکانسیم‌های نسخه سوم است که بعضی قابلیت‌های کوچک اضافه شده و تغییراتی نیز در بعضی مکانسیم‌ها جهت بهبود تجربه پدید آمده است پس در نگاهی کلی نمی‌توان New Vegas را یک Fallout کاملاً جدید پنداشت بلکه می‌شود گفت به نوعی بسته‌ای الحاقی برای نسخه سوم است! البته این نسخه نیز زیبایی‌های ویژه خود را دارد. New Vegas شما را به لاس وگاس آخرالزمانی و برهوتی که بر آن جا حکمران است می‌برد و شما خود را در میان ربات‌ها، صاحبان کازینوهای مختلف، گنگسترها و نیروهای جمهوری جدید کالیفرنیا (NCR) می‌یابید! در ابتدای بازی شما در نقش یک پیک هستید که بسته‌ای ناشناس را برای فردی در نیو وگاس (وگاس جدید که تقریباً بازسازی شده است) می‌برید. در وسط راه، توسط عده‌ای افراد ناشناس مورد حمله قرار می‌گیرید و آنان بسته‌ای که قرار بود به مقصد برسد را نیز می‌دزدند. در نهایت رباتی شما را نجات داده و به نزد دکتری در شهری کوچک می‌برد و بعد از بهبود، بایستی آن مرد مرموز را یافته و از ماهیت بسته‌ای که از شما دزدیده شد، اطلاع یابید. این عنوان بر خلاف تمام نسخه‌های Fallout توسط Bethesda ساخته نشده و آن را Obsidian Entertainment توسعه داده است. البته خیال‌تان راحت باشد زیرا همان عناصر همیشگی Fallout در آن جریان داشته و قطعاً تجربه‌ای بی‌نظیر را بر روی کنسول ایکس باکس 360 شما ارائه می‌دهد که می‌تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد.

11- Halo: Reach

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

Reach نسخه‌ای دیگر از سری افسانه‌ای Halo است که از پتانسیل ایکس باکس 360 به خوبی استفاده کرده و به اثری بسیار ارزشمند تبدیل شده است.

عنوان Halo: Reach در سال 2010 به طور انحصاری برای ایکس باکس 360 منتشر گشت. این عنوان توسط سازنده همیشگی سری Halo، یعنی Bungie توسعه داده شده و یکی از موفق‌ترین نسخه‌های سری است. داستان بازی در سال 2552 به وقوع می‌پیوندد که در آن انسان‌ها با گروهی از فضایی‌ها که با عنوان Covenant شناخته می‌شوند در جنگ هستند. شخصیت اصلی، Noble Six نام دارد که یکی از اعضای گروه Noble Team است. داستان بازی کمی قبل از جریانات Halo: Combat Evolved رخ داده و اتفاقات رمانی به نام Halo: The Fall Of Reach را به تصویر می‌کشد. این عنوان نیز مانند تمام نسخه‌های سری، یک عنوان شوتر اول شخص است که در حالاتی خاص دوربین به سوم شخص نیز تغییر می‌کند. گیم‌پلی این عنوان بیشترین شباهت را به Halo: Combat Evolved دارد. دشمن‌ها تنوع خوبی دارند و هر کدام دارای درجات و قدرت‌های متفاوتی هستند که به خوبی می‌توانند بازی‌باز را به چالش بکشند. اگر اهل سری Halo بوده باشید، قطعاً این از تجربه این نسخه نیز لذت بسیار خواهید بود. این عنوان برای کسانی که اولین بار است آن را تجربه می‌کنند نیز می‌توانند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد و تنها ایراد موجود، کمی درک نکردن داستان است.

12- Mass Effect 2

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

Mass Effect 2 نسخه دوم یکی از برترین عناوین علمی-تخیلی است و به عقیده بسیاری، برترین نسخه سری نیز همان نسخه دوم است!

سری Mass Effect با داستان بسیار درگیر کننده، گیم‌پلی جذاب و لذت‌بخش و نیز شخصیت‌های به یادماندنی‌اش معروف است. نسخه دوم سری، یکی از محبوب‌ترین عناوین دنیای بازی‌های ویدئویی است که شخصیت‌هایی فراموش نشدنی را ارائه داده و پیشرفت‌هایی که نسبت به نسخه اولش حاصل شده بود، بسیار فراوان بوده و تجربه‌ای بسیار جذاب‌تر و ارزشمندتر از نسخه اول را ارائه می‌داد. Mass Effect 2 ادامه دهنده داستان فرمانده شپرد در نبرد با ریپرها (Reapers) و تلاش برای جلوگیری از بازگشت آنان است که با عناصر دیگری نیز همراه شده و از نسخه اول بسیار جذاب‌تر و متفاوت‌تر گشته است. گیم‌پلی نیز پیشرفت‌های فراوانی داشته گرچه برخی از عناصر آن مانند توانایی برای گشت و گذار در سطح یک سیاره حذف گشته، ولی ویژگی‌های جدید اضافه شده و مکان‌های متعدد و زیبایی که می‌توانید در وقت‌تان را در آنان بگذرانید کاری می‌کند که این کمبودها اصلاً به چشم نیایند. گیم‌پلی نیز همان هسته نسخه اول را ارائه می‌دهد که شوتری سوم شخص بر پایه کاورگیری و استفاده از هم‌تیمی‌های‌تان است ولی به تغییرات بسیاری در جهت مثبت دست یافته است که باعث می‌شوند نسخه دوم ارزشمندترین نسخه سری شود. قطعاً تجربه آن بر روی کنسول ایکس باکس 360، می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کرده و در سفری کم‌نظیر با فرمانده شپرد همراه‌تان کند تا قدم درون زیبایی‌ها و خطرات کهکشان بگذارید!

13- Portal 2

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

این بار به سراغ یکی از عناوین Valve می‌آییم، آن هم نه هر عنوانی بلکه شاهکاری به نام Portal 2!

بازی‌هایی که محوریت حل کردن پازل دارند، اکثراً عناوینی هستند که مغز بازی‌باز و قدرت تفکر و خلاقیت وی را محک می‌زنند. البته بیشتر آن‌ها عنصر خاصی برای ترغیب گیمر به ادامه کار ندارند و تنها اگر بخواهید خود را به چالش بکشید آنان را ادامه می‌دهید. در این میان، شرکت نام‌آشنا و ماهر Valve وارد کار می‌شود و شاهکاری به نام Portal را عرضه می‌کند. عنوانی بسیار زیبا که علی‌رغم پازلی بودن، داستانی بسیار جذاب، چندلایه و درگیرکننده دارد که با تمام توانش بازی‌باز را به ادامه کار ترغیب می‌کند. سری Portal به دیگر سری مشهور و خواستی Valve یعنی سری Half-Life ربط دارد. داستان نسخه اول، در زمانی بین نسخه اول و دوم Half-Life به وقوع می‌پیوندد ولی نسخه دوم Portal این زمان را به پیش برده و مدت بسیار زیادی بعد از جریانات نسخه اول و Half-Life 2 روایت می‌شود. در این نسخه نیز بازی‌باز کنترل Chell را برعهده دارد و بایستی راهی برای فرار از کارخانه‌ای پیدا کنید که ضمن فرار از آن در نسخه اول، توسط شخصی نامعلوم دوباره به آن جا بازگردانده شده‌اید! داستان بازی همانند نسخه اول سورپرایزهای فراوانی دارد و جذابیت آن، توصیف ناپذیر است. گیم‌پلی آن نیز شباهت‌های زیادی به نسخه اول دارد و فضایی آشنا را برای کسانی که نسخه اول را تجربه کرده‌اند رقم می‌زند.

14- Grand Theft Auto IV

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

GTA IV یکی از حائز اهمیت‌ترین نسخه‌های GTA است زیرا هم نوآوری زیادی به دنبال داشت و هم محبوبیت زیادی به دست آورد.

سری GTA از عناوینی بوده که بازی‌بازان زیادی با آن خاطره دارند و همه منتظر معرفی شدن نسخه‌ای جدید از آن هستند که تا سال‌ها حکومت بازار و قلب بازی‌بازان را به دست بگیرد. GTA IV بعد از انتشارش در سال 2008، دل بسیاری از گیمرها را ربود. موفقیت این اثر، دلایل فراوانی به دنبال داشت که از نمونه آنان می‌توان به گرافیک فوق‌العاده دیدنی و پر جزئیات آن هم برای عنوانی در سال 2008 اشاره کرد! گیم‌پلی این عنوان جزئیات و آزادی زیادی را به بازی‌باز عطا می‌کرد به طوری که می‌تواند شما را ساعت‌ها غرق در خود کند آن هم بدون این که گذر زمان را حس کنید! داستان بازی در مورد فردی به نام نیکو بلیک (Niko Bellic) است که به شهر لیبرتی سیتی (Liberty City) آمده تا با پسر عمویش دیدار کند و دنبال خوشگذرانی و لذت بروند. اما وقتی به آن جا می‌رسد می‌فهمد که پسر عمویش هیچ چیزی ندارد و در واقع در حال گذراندن زندگیی بسیار سخت است و به افراد زیادی نیز قرض‌دار است. حال وظیفه نیکو است که پسر عمویش را نجات دهد و به هدف دیگری که به خاطرش به لیبرتی سیتی آمده است، رسیدگی کند. داستان بازی همان چیزی است که می‌شود از یک GTA انتظار داشت. البته، حتی کمی نیز پا را فراتر نهاده و بیشتر از انتظارها نیز ظاهر شده است. بدون شک کنسول ایکس باکس 360 یکی از برترین پلتفرم‌ها برای تجربه این عنوان خواهد بود زیرا برخلاف انتظاری که از راکستار (Rockstar) داریم، نسخه رایانه‌های شخصی این عنوان از ضعف‌ها و مشکلات گرافیکی فراوانی رنج می‌برد که اکثر دارندگان این پلتفرم نتوانستند لذتی که باید را از این عنوان ببرند به همین دلیل است که دارندگان کنسول‌ها به نسبت لذت بیشتری از این عنوان بردند.

15- Grand Theft Auto V

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

سرانجام، به آخرین اثر لیست رسیدیم و یکی از برترین بازی‌هایی که ایکس باکس 360 توان اجرای آن را دارد! GTA V جدیدترین نسخه سری GTA و یکی از قدرتمندترین آثاری است که ایکس باکس 360 به خود دیده است. به راستی لازم است که برای اجرای چنین عنوان قدرتمند و با گرافیکی به این کنسول آفرین گفته و آن را تحسین کرد. GTA V اثری است که از نظر گرافیک، نسل هفتم را به نهایت خود رساند و به خوبی وارد نسل هشتم شد آن هم به نوعی که با بازی کردن آن، به راستی نمی‌توانید به راحتی تشخیص دهید که در حال تجربه یک اثر مربوط به نسل هفت هستید! گرافیکی خارق‌العاده، گیم‌پلی بسیار جذاب با نقشه‌ای بزرگ و ماموریت‌های اصلی، فرعی و کارهای بسیار متنوعی که محدودیت نمی‌شناسند از ویژگی‌های این عنوان هستند. گیم‌پلی این اثر هسته سری GTA را دارد ولی به حدی نسبت به عناوین قبلی پیشرفت داشته است که زمانی که به تجربه آن بپردازید، قطعاً خارج شدن کار آسانی نخواهد بود! از طرف دیگر، داستان نیز یک روایت گانگستری خوب را به بازیکنان ارائه می‌دهد. از تغییرات گسترده و ریسک‌هایی که این عنوان دست به اجرای آن زد، می‌توان به توانایی کنترل 3 شخصیت اشاره کرد. این توانایی محدودیت خاصی ندارد و تقریباً در هر جایی که باشید می‌توانید به راحتی و با فشردن یک دکمه، شخصیت مورد نظر خود را عوض کنید! اگر کنسول ایکس باکس 360 را دارید و هنوز به هر دلیلی موفق به تجربه GTA V نشده‌اید، بدانید یکی از برترین عناوین زندگی‌تان را از دست داده‌اید پس بهتر است به سرعت نسبت به تهیه آن اقدام کنید!

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا