ذوالنوری خروج آمریکا از برجام را نتیجه مواضع ایران دانست


ذوالنوری خروج آمریکا از برجام را نتیجه مواضع ایران دانست

تهران - ایرنا - مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس در نطق میان دستور خود از سیاست های رییس جمهوری انتقاد و چندین پرسش از حسن روحانی مطرح کرد و خروج آمریکا از برجام را نتیجه سوءتدبیر در اظهار نظر و اتخاذ موضع ایران دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز - یکشنبه – مجلس با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: امروز یکی از مهمترین مسائلی که افکار عمومی ملت شریف ایران را به خود جلب کرده، موضوع وضعیتی است که راس نظام سلطه، آمریکای جنایتکار برای مردم ایجاد کرد.
نماینده مردم قم خطاب به رییس جمهوری گفت: بعد از این همه وقایع و فرصت سوزی که مردم را چند سال معطل کردید، منطقه را رها کرده و از دست دادیم، اقتصاد مقاومتی بدون توجه باقی ماند و به آن پرداخته نشد، امروز چرا مردم باید هزینه چنین بی تدبیری ها و سوءتدبیرها را بدهند؟
وی افزود: رهبر معظم انقلاب مکرر فرمودند من به این مذاکرات خوشبین نیستم؛ بعد از مدتی مصاحبه کردید و گفتید که در عالم دیپلماسی خوش‌بینی و بدبینی ملاک نیست و باید واقع بین بود، این واقعیتی است که شما می دیدید ؟
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدا مجموعه شما گفتند اگر آمریکا از برجام برود، ما با اروپا ادامه می دهیم؛ این حرف شما دو تالی فاسد داشت؛ آمریکا گفت برای چه در برجام بمانم، تعهد اجرا کنم، هزینه بدهم، برجام می ماند و ایران نیز در آن هست. پس من بر فشارها اضافه کنم، این اقدام نتیجه سوءتدبیر در اظهار نظر و اتخاذ موضع بود.
وی با اشاره به اینکه چرا اروپا باید خودش را در مقابل آمریکا قرار بدهد، ادامه داد: آقای رییس جمهوری در صحبت های خود گفتید یک مزاحم رفت. اگر به این حرف اعتقاد دارید پس حرف گذشته شما مبنی بر اینکه 'هرچه با اروپا کار کنیم لقمه را دور سر چرخانده ایم و باید مشکل را با کدخدا حل کنیم، چه می شود؟ کدام حرف شما درست است، چرا به شعور مردم در چنین اظهاراتی توهین می شود.
ذوالنوری خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهوری در بیانات خود در اردبیل قبل از انتخابات خطاب به رقبای انتخاباتی خود گفتید 'جمعه انتخابات تمام می شود و نمی دانم روز شنبه چه آب و صابونی بیاوریم که دست و صورتتان را بشویید'؛ آقای رییس جمهور از آن آب و صابون آیا چیزی مانده است یا خیر؟
وی افزود: بعد از این همه وقایع و فرصت سوزی که مردم را چند سال معطل کردید، منطقه را رها کرده و از دست دادیم، اقتصادی مقاومتی بدون توجه باقی ماند و به آن پرداخته نشد، امروز چرا مردم باید هزینه چنین بی تدبیری ها و سوتدبیر ها را بدهند؟
عضو کمیته هسته ای مجلس ادامه داد: مرتب مردم را دنبال نخودسیاه و آدرس اشتباه می فرستید؟ آیا مشکل جامعه ما امروز این است که در تریبون رسمی برای تحریک دختران ورزشکار بگویید چرا در صداوسیما فیلم های مسابقات دختران ورزشکار نشان داده نمی شود.
نماینده مردم قم در مجلس خطاب به رییس جمهوری یادآور شد: مشاهده کنید مراجع عظام تقلید، مردم مسلمان و خانواده های شهدا از اینکه شما عفت و حیا و تعفف را چوب حراج می زنید و افکار را بر خلاف مصلحت دینی و آخرتی مردم به مسیر غلط سوق می دهید، حداقل در حوزه انتخابیه من چقدر از این رفتار ناراحت و دل‌نگران هستند.
ذالنوری تصریح کرد: بیاییم به واقعیت بپردازیم؛ امروز جوان تحصیل کرده در اثر بیکاری دچار افسردگی و مریضی می شود، به مردم بگویید برای اشتغال و رونق اقتصادی چه کاری انجام داده اید؟ امروز مشکل فساد مشکل فقر، مشکل اشتغال و معیشت مهمترین چیزی است که مردم توقع دارند.
سیام**9314**1553

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!