تگرگ به 11 هزار و 811 هکتار زمین کشاورزی بیجار خسارت زد


تگرگ به 11 هزار و 811 هکتار زمین کشاورزی بیجار خسارت زد

سنندج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بیجار از وارد شدن خسارت 72 درصدی به 11 هزار و 811 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به علت بارش تگرگ اواخر هفته گذشته خبر داد.

محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع خسارت وارده به مزارع کشاورزی بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل آب در شهرستان را 108 میلیارد و 593 میلیون ریال اعلام کرد.
وی افزود: بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب اواخر هفته گذشته به بیش از 11 هزار و 811 هکتار از مزارع گندم دیم و آبی، جو و کلزا در این شهرستان خسارت وارد کرد.
عباسی میزان دقیق خسارت وارده به مزارع گندم دیم بر اثر بارش تگرگ را 77 میلیارد و 285 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: حدود 30 میلیارد و 238 میلیون ریال هم بر اثر جاری شدن سیلاب به این مزارع خسارت وارد شده است.
وی تاکید کرد: 26 هکتار گندم آبی از اراضی کشاورزی شهرستان بیجار نیز بیش از 403 میلیون ریال دچار خسارت ناشی از بارش تگرگ و سیل آب شد.
مدیر جهاد کشاورزی بیجار از اتلاف هشت راس دام سبک به ارزش 120 میلیون ریال بر اثر گرفتار شدن در سیلاب هفته گذشته در این شهرستان نیز خبر داد.
هفته گذشته بیش از 57 میلی متر بارش باران در شهرستان بیجار ثبت شد.
بیجار با داشتن بیشترین گستردگی جغرافیایی و 89 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع است و غالب کشاورزی این منطقه به صورت دیم و کشت سنتی است.
7350/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد