افزایش قیمت طلا به بالای 1300 دلار تقاضای آسیا را کاهش داد


افزایش قیمت طلا به بالای 1300 دلار تقاضای آسیا را کاهش داد

سایت طلا : تجار و سرمایه گذاران آسیایی بر این باورند که افزایش مجدد قیمت جهانی طلا به بالای 1300 دلار در هر اونس، موجب کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی شده است.

به گزارش رویترز، قیمت جهانی طلا که پیش از این تحت تاثیر تقویت ارزش دلار و بهره اوراق قرضه آمریکا به کمتر از 1300 دلار رسیده بود، موجب رشد نسبی تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی شده بود ولی با افزایش مجدد قیمت طلا و ورود به کانال 1300 دلاری ، تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی بار دیگر با افت زیادی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش پیتر فانگ تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری وینگ فانگ متالز در این باره گفت: زمانی که قیمت جهانی طلا کمتر از 1300 دلار بود شاهد افزایش نسبی تقاضای فیزیکی در بازار آسیا بودیم ولی از زمانی که قیمت ها افزایش یافته است، تقاضای فیزیکی بار دیگر کاهش داشته است.

قیمت طلا در روزهای گذشته بار دیگر تحت تاثیر تصمیم ترامپ برای لغو دیدار تاریخی خود با رهبر کره شمالی با افزایش روبرو شده است.

فانگ افزود: نشست آمریکا و کره شمالی فعلا لغو شده و این مساله موجب افزایش تنش در بازارهای بین المللی شده است.

ادامه تنش در روابط تجاری آمریکا و چین نیز موجب شده است تا ارزش یوان به پایین ترین سطح خود در برابر دلار در 4 ماه اخیر برسد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، کاهش ارزش یوان و روپیه هند موجب افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی هند و چین شده و این مساله تاثیر زیادی بر افت تقاضای فیزیکی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت