برگزاری کارگاه «آواورزی و الفباورزی» در نخستین کنگره بین‌المللی آموزش و سلامت کودکان


برگزاری کارگاه «آواورزی و الفباورزی» در نخستین کنگره بین‌المللی آموزش و سلامت کودکان

نویسنده:گروه خبر...

کارگاه «آواورزی و الفباورزی» از مجموعه کارگاه‌های برنامه «با من بخوان» در نخستین کنگره بین‌المللی و پنجمین کنگره ملی آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان برگزار می‌شود.

کنگره آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان مهم‌ترین و تخصصی‌ترین رویداد سالانه علمی در حوزه آموزش و سلامت کودک در ایران است. این کنگره با ارتقای توان علمی شرکت کنندگان، ارتقای سطح کیفی آموزش، سلامت و سیاست‌گذاری، و با بهره‌گیری از تجربه‌ها و دستاوردهای صاحب‌نظران و اساتید داخلی و بین‌المللی، مدیران، مسئولان، دانشجویان و مربیان زمینه توسعه رشد و پرورش همه‌جانبه کودکان ایران زمین را فراهم می‌کند.

کارگاه «آواورزی و الفباورزی» یکی از کارگاه‌های این کنگره است که روز جمعه یکم تیرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۳ ارائه خواهد شد. در این کارگاه، مخاطبان افزون بر آموختن شیوه‌ کار با بسته‌های آموزش خلاق «آواورزی با سی‌بی‌لک» و «الفباورزی با کاکاکلاغه»، با روش‌های خلاق آموزش آوا‌ها و الفبا به کودکان آشنا می‌شوند و می‌آموزند که چگونه از راه داستان، شعر، موسیقی و بازی، کودکان را برای دوره خواندن و نوشتن آماده کنند. شیوه‌های تقویت شنیداری و افزایش دقت و توجه کودکان به آواها، راه‌ها و روش‌های تقویت مهارت‌های زبانی و گفتاری در کودکان از راه داستان و بازی‌ها و فعالیت‌های مرتبط با آن، از دیگر آموزش‌های این کارگاه است.

مریم اخگری، از اعضای موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و آموزشگر برنامه «با من بخوان»، آموزشگر و تسهیل‌گر این کارگاه خواهد بود.

برگزاری کارگاه «آواورزی و الفباورزی» در نخستین کنگره بین‌المللی آموزش و سلامت کودکان

دیگر برنامه‌های نخستین کنگره بین‌المللی آموزش و سلامت کودکان دکتر رحیم محمد دخت، توسعه و تسهیل سیناپتیک، از آموزش تا تجارت نوین آموزشی؛ چهارشنبه ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ دکتر طلیعه ظریفیان، ژست‌های ارتباطی کودکان و نقش آن در رشد گفتار و زبان، چهارشنبه ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ پروفسور نانا کوبل (آلمان)، چگونه دوره کودکی سالمی را ایجاد کنیم؟ معرفی رویکرد آموزشی والدورف، پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۳ دکتر حسن حمیدپور، فرزندپروری مبتنی بر طرحواره، پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۳ دکتر زهره عباسی، آموزش مربی‌گری مهارت‌های زندگی، پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۳ دکتر امین غلامی، اصول طراحی و اجرای بازی‌های حرکتی هدفمند به کودکان، پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۳ پروفسور نکتاربوس ستلیکس (یونان)، تقویت توانایی‌های روایت در کودکان پیش از دبستان (زبان، ارتباطات و سوادآموزی)، پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ پروفسور روبرتو گیگوتسو (ایتالیا)، پرورش کودک خودیادگیرنده، پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ دکتر سیمین بازرگان، آشنایی با کاربست و مبانی نظری پروژه‌های زمین ما، من و ما، هستی و حرکت، پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۶ دکتر آسیه اناری، کاربردهای هنر در روان‌درمانی کودکان، پنجشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ پروفسور النا مینیوزی (ایتالیا)، مدیریت پروژه برای کودکان، جمعه یکم تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۳ دکتر فاطمه قاسم‌زاده، مداخلات موثر در مشکلات رفتاری کودکان، جمعه یکم تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۳ مریم اخگری، کارگاه با من بخوان (آواورزی و الفباورزی)، جمعه یکم تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۳ دکتر سیامک طهماسبی، مدیریت کودک بیش‌فعال، جمعه یکم تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۳ دکتر عفت‌السادات مرقاتی، آموزش خودمراقبتی به کودکان، جمعه یکم تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۳

محل برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی آموزش و سلامت کودکان: تهران، اوین، بلوار دانشجو، روبه‌روی دانشگاه شهید بهشتی، خیابان کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

برگزاری کارگاه «آواورزی و الفباورزی» در نخستین کنگره بین‌المللی آموزش و سلامت کودکان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید