برنامه آستان قدس برای واگذاری 15 درصد شرکت‌های وابسته به شرکت‌های دانش‌بنیان/ورود آستان قدس به اشتغال در فضای مجازی


برنامه آستان قدس برای واگذاری 15 درصد شرکت‌های وابسته به شرکت‌های دانش‌بنیان/ورود آستان قدس به اشتغال در فضای مجازی

تولیت آستان قدس رضوی از برنامه‌ریزی‌های جدید اقتصادی این نهاد برای واگذاری 15درصد از شرکت‌های وابسته به آستان قدس به شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیین گشایش اولین کارگاه اشتغالزایی با محوریت تولیدات چندرسانه‌ای ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) عصر امروز در سالن همایش‌های موسسه فرهنگی قدس مشهد برگزار شد.

این کارگاه‌ها با همکاری مؤسسه رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در مشهد به عنوان پایلوت طرح آغاز به کار کرد و در اولین جلسه آن دکتر عالمی... استاد... برای مددجویان به تشریح فرصت‌های شغلی در فضای مجازی به ویژه فرصت‌های پیش روی کارجویان در حوزه رسانه‌های نوین پرداخت.

برنامه آستان قدس برای واگذاری 15 درصد شرکت‌های وابسته به شرکت‌های دانش‌بنیان/ورود آستان قدس به اشتغال در فضای مجازی

پس از آن مدیر عامل مؤسسه رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی به ضرورت توجه جریان مردمی انقلابی به رسانه های نوین اشاره و اظهار کرد: با توجه به همت جریان مردمی انقلابی در جهت محرومیت‌زدایی باید شاهد تحول نوین در رفع فاصله طبقاتی و ایجاد یک جامعه همگون توسط گروه‌های خودجوش مردمی در سطح مناسبی از جامعه باشیم.

ورود آستان قدس به اشتغال در فضای مجازی

محمدمهدی خیرجو با بیان اینکه در این عرصه با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و گسترش حوزه نفوذ رسانه‌ها نیاز به آموزش و توانمندسازی در این حوزه بیشتر می‌شود، افزود: طرح آموزش رسانه و پیوست مهارتی آن تأثیر بسزایی در روند بلندمدت محرومیت‌زدایی خواهد داشت.

وی، هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال پایدار برای محرومان در حوزه رسانه دانست و متذکر شد: هدف ما تربیت نیروهای رسانه‌ای در طراز انقلاب اسلامی است که گام‌های ما برای رسیدن به این هدف با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی یادآور شد: در فاز اول این طرح 240 مددجوی کمیته امداد با میانگین سنی 18 تا 30 سال گزینش شده‌اند و در گروه‌های 80 نفره وارد دوره‌های آموزشی می‌شوند.

وی به مهارت‌هایی که در این دوره‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود اشاره کرد و گفت: نرم‌افزارهای گرافیکی و ساخت مدیا طی 72 ساعت آموزش داده می‌شود و پس از پایان هر دوره افراد می‌توانند کسب‌وکار مناسبی را با توجه به گستردگی بازار کار تولیدات چندرسانه‌ای برای خود فراهم کنند.

خیرجو با بیان اینکه در این دوره‌های آموزشی استادان مجرب حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی و تولیدات رسانه‌های حضور خواهند داشت، مطرح کرد: این دوره‌ها در فضای کارگاهی با زیربنای 300 مترمربع و تجهیزات موردنیاز برای آموزش تولیدات چندرسانه‌ای برگزار می‌شود.

وی از افزایش ظرفیت این کارگاه در دوره‌های بعدی به 500 نفر خبر داد و متذکر شد: یکی شاخصه‌های مهم این دوره، حمایت از جوانان برای رسیدن به بازار کار است که همواره مورد توجه تولیت آستان قدس رضوی بوده‌است.

برنامه آستان قدس برای واگذاری 15 درصد شرکت‌های وابسته به شرکت‌های دانش‌بنیان/ورود آستان قدس به اشتغال در فضای مجازی

درآمدزایی بالای اشتغال در فضای مجازی

در ادامه مراسم معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه در کشور جوانان مستعد زیادی در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی وجود دارد، اظهار کرد: از خانواده 5 میلیونی کمیته امداد، حدود یک میلیون نفر مستعد اشتغال هستند و از این تعداد هم افراد زیادی مستعد هستند تا در عرصه‌های دانش‌بنیان و ثروت‌آفرین حضور یابند.

وی با بیان اینکه نظریه اقتصاد مقاومتی از سوی اقتصاددانان ایرانی در دنیا مطرح شد، ادامه داد: در یکی از سفرهایم به چین، یکی از اقتصاددانان مطرح چینی جوانان را ظرفیت بزرگ اقتصادی ایران دانست و از اینکه در ایران از این ظرفیت استفاده نمی‌شود، ابراز تأسف کرد.

حجت عبدالملکی با تأکید براینکه درآمدزایی در این شیوه کسب‌وکار بسیار بالا خواهد بود، ادامه داد: این عرصه اقتصادی به قدری ظرفیت دارد که تمام کسانی را که در آن فعالیت می‌کنند، در خود فرومی‌برد.

وی با بیان اینکه فعالیت در این عرصه اقتصادی در سه سطح فردی، جذب در نهادهای اقتصادی و اجتماعی و به صورت گروهی امکان پذیر است، افزود: ما از همه انواع فعالیت‌های اقتصادی افرادی که این دوره‌ها را با موفقیت بگذرانند، حمایت می‌کنیم.

عبدالملکی در توضیح حمایت‌های کمیته امداد از مددجویان فعال در عرصه اقتصاد فضای مجازی گفت: برای کسانی که این دوره‌ها را با موفقیت می‌گذرانند هم به لحاظ پرداخت وام و در اختیار گذاشتن تجهیزات موردنیاز، کمیته امداد همه گونه حمایت را خواهد کرد.

وی به اهمیت این دوره اشاره کرد و گفت: قصد داریم این دوره را در کل کشور برگزار کنیم و به همین دلیل موفقیت آن در مشهد که به عنوان پایلوت طرح انجام خواهد شد، برای ما اهمیت زیادی دارد.

برنامه آستان قدس برای واگذاری 15 درصد شرکت‌های وابسته به شرکت‌های دانش‌بنیان/ورود آستان قدس به اشتغال در فضای مجازی

جوانان اصلی‌ترین سرمایه‌های اقتصادی کشور

همچنین معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این طرح براساس اساسنامه، آرمان‌های دو مجموعه آستان قدس و کمیته امداد و همچنین منویات مقام معظم رهبری طراحی شده، اظهار کرد: قصد داریم در این طرح به جوانان که سرمایه‌های بزرگ اقتصادی کشور هستند، آموزش‌های مقدماتی در این زمینه را ارائه دهیم.

سید نظام‌الدین موسوی با بیان اینکه کشور ما به لحاظ اقتصادی منابع زیادی دارد، اما جوانان اصلی‌ترین منابع کشور محسوب می‌شوند، ادامه داد: در سال‌های اخیر بحران اشتغال در کشور ایجاد شده که اگر همت جوانان برای برطرف کردن این بحران به میدان عمل وارد شود، این بحران به سادگی حل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان ما توانایی قبضه کردن بازارهای اقتصادی جهانی را دارند، افزود: فضای مجازی حوزه جدیدی است که در ابتدا به عنوان اشتغالی لوکس شناخته می‌شد، اما اکنون کار و تولید در این عرصه آینده روشنی دارد.

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: آستان قدس و کمیته امداد اولین گام را در این زمینه در مشهد مقدس و در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع) برداشته‌اند و امیدواریم این حرکت با همت جوانان همراه شده و به ثمر برسد.

برنامه آستان قدس برای واگذاری 15 درصد شرکت‌های وابسته به شرکت‌های دانش‌بنیان/ورود آستان قدس به اشتغال در فضای مجازی

واگذاری 15 درصد از شرکت‌های آستان قدس به شرکت‌های دانش‌بنیان

آخرین سخنران این مراسم هادی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بود که سخنان خود را با روایاتی از امام حسن(ع) درباره ضرورت توجه به کار و فعالیت در دنیا آغاز کرد.

بختیاری به احادیث وارد شده از امام مجتبی(ع) مبنی براینکه مردم باید در دنیا به گونه‌ای فعالیت کنند که گویی تا پایان دنیا در آن باقی خواهند ماند و طوری برنامه‌ریزی کنند که گویی فردا دنیا را ترک خواهند کرد، اشاره کرد و خطاب به جوانان حاضر در این مراسم گفت: هرگز از کار خسته نشوید، چون آغاز، کار است و هر آغازی مشکلات خاص خودش را دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی باید محکم و استوار پای کار این حرکت عظیم باشند، افزود: با این حال اقدامات ما بدون همراهی شما به ثمر نخواهد نشست.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در روایات اسلامی تنبلی و کاهلی ام‌الفساد نامیده شده، گفت: مؤمن واقعی پرکار است و کم هزینه و من به شما توصیه می‌کنم در انتخاب‌های خود سخت‌گیر باشد اما وقتی کاری را انتخاب کردید، محکم و استوار پای آن بایستید و کار خود را ادامه دهید.

وی برخی از تصمیمات اقتصادی جدید آستان قدس رضوی را برشمرد و گفت: ما در واحدهای اقتصادی به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر 15درصد شرکت‌های مرتبط با آستان قدس را به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهیم، مشکلات ما در حوزه فعالیت‌های اقتصادی این شرکت‌ها حل می‌شود.

بختیاری ادامه داد: تقریبا همه دوستان ما در آستان قدس با این موضوع موافق هستند و تنها برخی دغدغه‌ها درباره موقوفات این شرکت‌ها وجود دارد که امیدوارم به زودی حل شوند.

وی تصریح کرد: آستان قدس به جوانان اعتماد دارد و برای حل مشکل اشتغال همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها و مردم باید کنار هم باشند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به اساسنامه جدید کمیته امداد و تأکید بر توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم اگر فکرها به کار بیفتد کارهای زیادی را می‌توانیم انجام دهیم.

این مسؤول ادامه داد: نتیجه این طرح را طی 3 تا 6 ماه آینده خواهیم دید و باید ببینیم که با این نتیجه چه اقداماتی می‌توان انجام داد.

انتهای پیام/ذ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟