مضرات چای لیمو: 10 جدی ترین عوارض چای با لیمو ترش برای سلامتی


مضرات چای لیمو: 10 جدی ترین عوارض چای با لیمو ترش برای سلامتی

به یقین دلتان نمی‌خواهد وقتی که پا به سن می‌گذارید قربانی پوکی استخوان یا انواعی از زخم‌ها بشوید، این طور نیست؟ خب، اگر هر روز به صورت بی‌رویه چای لیمو بنوشید این اتفاق برای‌تان خواهد افتاد. تعجب کردید، نه؟ بله، چای لیمو هم عوارض و مضراتی دارد! که اگر به مضرات چای لیمو توجه کافی نشود، می‌توانند برای شما در آینده خطر آفرین...

به یقین دلتان نمی‌خواهد وقتی که پا به سن می‌گذارید قربانی پوکی استخوان یا انواعی از زخم‌ها بشوید، این طور نیست؟ خب، اگر هر روز به صورت بی‌رویه چای لیمو بنوشید این اتفاق برای‌تان خواهد افتاد. تعجب کردید، نه؟ بله، چای لیمو هم عوارض و مضراتی دارد! که اگر به مضرات چای لیمو توجه کافی نشود، می‌توانند برای شما در آینده خطر آفرین باشند.

مضرات چای لیمو: 10 جدی ترین عوارض چای با لیمو ترش برای سلامتی

هر چند چای لیمو فایده‌های مختلفی برای سلامتی دارد، اما به طرقی مصرف بیش از حد آن می‌تواند زیان آور باشد. دوست دارید بدانید عوارض و مضرات نوشیدن بیش از اندازه‌ی چای لیمو چه هستند؟ پس با ما در این نوشتار همراه باشید.

۱. پوسیدگی دندان

کسانی که به طور مرتب چای لیمو مصرف می‌کنند علائمی از پوسیدگی مینای دندان در آن‌ها به چشم می‌خورد. چای لیمو می‌تواند قاتلی خاموش برای مینای دندان‌تان باشد، و باعث آسیب پذیر شدن دندان‌های‌تان در برابر درد شدید و آسیب پذیری در برابر تغییرات دمای شدید بشود.

۲. سوزش سر دل

مصرف بیش از حد چای لیمو می‌تواند سطح pH را در معده و روده‌‌تان تغییر دهد، باعث رفلاکس اسید معده شود که طی آن اسید از داخل معده‌تان به سمت مری بالا می‌آید. این امر می‌تواند یک احساس سوزش در سینه ایجاد کند و گاهی منجر به استفراغ شود.

۳. دهیدراته شدن بدن

در موارد حاد، لیمو به عنوان یک ادرار آور عمل می‌کند. یعنی با ایجاد ضرورت مکرر به دفع ادرار باعث دهیدراته شدن بدن می‌شود. مصرف چای لیمو به صورت مداوم می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است باعث کم شدن آب بدن بشود.

مضرات چای لیمو ۴: آفت دهان

نوشیدن بیش از حد چای لیمو می‌تواند غشاء مخاطی را تحریک کند و به ایجاد آفت دهان منجر شود. چای لیمو می‌تواند خرابی‌هایی در دهان شما به بار بیاورد.

۵. برای زنان باردار ضرر دارد

توصیه می‌شود زنان باردار چای لیمو مصرف نکنند چون حاوی کافئین است. مصرف بیش از حد چای لیمو ممکن است باعث سقط جنین یا سایر عوارض جانبی شدید بشود.

۶. برای مادران شیرده ضرر دارد

زنانی که بچه شیر می‌دهند نیز باید از مصرف چای لیمو دوری کنند. بله، درست است که طراوت آفرین است – یعنی همان چیزی که یک تازه مادر نیاز دارد. اما کافئین چای با شیر مادر مخلوط می‌شود و می‌تواند به نوزاد بیچاره که به شیر مادر به عنوان قوت روزانه‌ی خود نیازمند است مضر و خطر آفرین باشد.

۷. پوکی استخوان

چای لیمو به صورت بی سر و صدا مقدار زیادی از کلسیم بدن را از طریق ادرار دفع می‌کند، که می‌تواند در مراحل بعدی زندگی منجر به پوکی استخوان شود.

۸. آلومینیوم را جذب می‌کند

وقتی لیمو را به چای‌ اضافه می‌کنید، آلومینیوم موجود در چای در بدن جذب می شود که اگر چای معمولی و بدون لیمو مصرف کنید چنین اتفاقی نخواهد افتاد. این آلومینیوم جذب شده می‌تواند باعث سمی شدن بدن بشود که ممکن است به انسفالوپاتی، نرم‌استخوانی و سایر بیماری‌های استخوانی، میوپاتی، افزایش خطر عفونت، کاهش عملکرد ماهیچه‌ی قلب (میوکارد)، و کم‌خونی میکروسیتیک و حتی مرگ ناگهانی منجر شود.

۹. آلزایمر

مطالعات انجام شده حاکی از آن هستند که بین مصرف چای لیمو و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در سنین بالا ارتباط وجود دارد. مصرف منظم چای لیمو می‌تواند باعث انباشته شدن پلاک‌ها در مغز شود که نقطه‌ی شروع بیماری آلزایمر به شمار می‌رود.

۱۰. مشکلات و ناراحتی‌های معده

در بعضی از افراد، مصرف منظم چای لیمو می‌تواند باعث درد معده، اسهال، سندرم روده‌ی تحریک پذیر و حتی زخم معده شود.

تمام این اثرات جانبی چای لیمو جدی هستند، اما به این معنی نیست که به طور کامل خودتان را از منبع آرامش روزانه‌تان محروم کنید. تمام آنچه لازم است انجام دهید این است که حد اعتدال را رعایت کنید. به بیش از یک فنجان در روز فکر نکنید و در صورت امکان از خوردن آن به عنوان اولین چیز بعد از بیدار شدن از خواب وقتی که معده‌تان خالی است اجتناب کنید. اگر هر یک از علائم مانند حساسیت دندان، معده درد یا حالت تهوع را مشاهده کردید مدتی این عادت را کنار بگذارید و با پزشک‌تان درباره‌ی فایده‌ها و مضرات چای لیمو گفتگو کنید. اگر هیچ یک از علائم وجود نداشت، پس چای لیمو نوش جانتان!

آیا از میزان مصرف چای لیموی‌ روزانه‌تان لذت می‌برید؟ آیا تا به حال متوجه هیچ یک از این عوارض جانبی چای لیمو در خود شده‌اید؟ و آیا مضره‌ و عارضه‌ی جانبی دیگری از مصرف بیش از حد چای لیمو سراغ دارید؟

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: stylecraze

مضرات چای لیمو: ۱۰ جدی ترین عوارض چای با لیمو ترش برای سلامتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...