نمی‌خواستم مقابل پرچم ایران مبارزه کنم/تیم ملی به حمایت نیاز دارد


نمی‌خواستم مقابل پرچم ایران مبارزه کنم/تیم ملی به حمایت نیاز دارد

مربی ایرانی تیم ملی تکواندو ترکیه گفت: پیشنهاد حضور در تیم ملی ترکیه به عنوان ورزشکار را رد کردم چرا که نمی خواستم مقابل پرچم ایران مبارزه کنم.


مهران عسگری با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: وقتی امور مربوط به گذرنامه ترکیه ای من تمام شد، می توانستم انتخاب کنم که به مربیگری ادامه داده و یا در تیم ملی این کشور مسابقه بدهم، که من با توجه به نتایج کسب شده مربیگری را انتخاب کردم.

وی دلیل اینکه چرا مبارزه را انتخاب نکرده است، گفت: به دلیل تعصب و عرقی که به ایران دارم دوست نداشتم روزی رودروی پرچم کشور خودم داخل «شی هاپ چانگ» مبارزه کنم. به همین دلیل به صورت حرفه ای مربیگری راکه برای آن اهداف بزرگی داشتم را انتخاب کردم.

ملی پوش پیشین تکواندو ایران در خصوص وظایف خود در تیم ملی ترکیه هم گفت: بحث سرمربیگری تیم ملی ترکیه مطرح نبود، سنگینی کار من در بخش مربی بدنساز است و در بحث فنی هم دخالت دارم. البته بخش اصلی کار من با «نور» است.

عسگری ادامه داد: مدت یک سال و نیم با «نور» تمرین می کردم و در این مدت از سوی مسئولان و کارشناسان فدراسیون تکواندو ترکیه تحت نظر بودم. بالارفتن بازدهی کار و مدالهایی که در این مدت کسب کرده همه موارد مد نظر بود و خدا را شکر ما هم عملکرد خوبی داشتیم و مدالهای که پیش از حضور من کسب نکرده بود مانند طلای قهرمانی جهان و طلای گرندپری را در این مدت بدست آورد.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی مردان ترکیه هم گفت: تیم ملی این کشور مدتی است که روند خوبی ندارد و نتایج آن طور که باید نیست، برگشت این تیم به روزهای خوب گذشته زمان زیادی نیاز دارد. باید ببینیم در آینده چقدر اختیار عمل به من می دهند که بتوانیم برای بهبودی کار این تیم تلاش کنند. البته پتانسیل آنها بالا ولی تمرین کمی دارند. در شرایط فعلی که روی آمادگی جسمانی آنها کار می کنیم.

نمی‌خواستم مقابل پرچم ایران مبارزه کنم/تیم ملی به حمایت نیاز دارد

عسگری در مورد شرایط همسر خود در آغاز فصل جدید مسابقات تکواندو گفت: شرایط «نور» خوب است، متاسفانه بعد از آسیبی که در گرنداسلم چین داشت، مقداری دست به عصا کار کردیم تا بهبود پیدا کند و خدا را شکر تمهیدات ما جواب داد و در این مدت مسابقات اسپانیا، انتخابی گرنداسلم ۲۰۱۸ و قهرمانی اروپا را با همین وضعیت آسیب دیدگی به مدال دست پیدا کرد. در یک سال و نیم آینده هدف اصلی ما طلای قهرمانی جهان و طلای المپیک ۲۰۲۰ است. سایر مسابقات را برای کسب امتیاز و آمادگی بدنی شرکت می کنیم و نتایج آن چندان اهمیت ندارد. البته اگر این دو هدف بزرگ تحقق پیدا کند که همه نتایج قبلی فراموش خواهد شد.

ملی پوش سابق تکواندو ایران در مورد شرایط تیم ملی با فریبرز عسگری گفت: در جریان اخبار و نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بودم. مسابقه است و یک سر آن برد و یک سر آن باخت. فریبرز هم درگیر بحث فنی است و هم باید حواشی پیرامون آن را مدیریت کند. خیلی مسائل است که باید با همه آنها مبارزه می کرد و تیم را پاکسازی کند. زمانی هم که تیم را تحویل گرفت، فرصت زیادی برای آماده سازی در اختیار نداشت.

وی در پایان گفت: از اساتید و بزرگان تکواندو می خواهم به جای انتقادهای بی مورد و به قولی سمپاشی، بهتر است همدلی داشته باشند و از تیم ملی حمایت کنند. زمان مربیگری مقانلو و بی باک نیز این خواسته را از اهالی تکواندو داشتم. تیم ملی در سایه همدلی و وفاق می تواند چون گذشته در تکواندو دنیا آقایی کند چرا که پتانسیل خوب بودن و بهترین شدن را دارد.

شایان ذکر است مهران عسگری به همراه تیم ملی طلای ۲۰۱۰ آسیا، نقره جام جهانی ۲۰۱۲ و در ترکیب دانشجویان ایران دو طلا و یک برنز یونیورسیاد در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵، دو برنز ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ دانشجویان جهان را کسب کرده و خواهر زاده سرمربی فعلی تیم ملی کشورمان می باشد.

کد خبر 4311370

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403