بیوگرافی و عکس های هریسون فورد و همسر و فرزندانش + مجموعه فیلم ها


بیوگرافی و زندگی نامه هریسون فورد هریسون فورد به انگلیسی Harrison Ford در 13 ژوئیه 1942 در شیکاگو، ایلینوی آمریکا متولد شد. پدرش کریستوفر فورد بازیگر فیلم های تبلیغاتی و مادرش دوروتی نیدل من گوینده رادیو بودند، مادرش در سال 2044 بر اثر سرطان ریه درگذشت. هریسون یک برادر کوچکتر به نام ترنس فورد دارد. […] The post بیوگرافی و عکس های هریسون...

بیوگرافی و عکس های هریسون فورد و همسر و فرزندانش + مجموعه فیلم هاعکس هریسون فورد

هریسون فورد به انگلیسی Harrison Ford در 13 ژوئیه 1942 در شیکاگو، ایلینوی آمریکا متولد شد.

پدرش کریستوفر فورد بازیگر فیلم های تبلیغاتی و مادرش دوروتی نیدل من گوینده رادیو بودند، مادرش در سال 2044 بر اثر سرطان ریه درگذشت.

هریسون یک برادر کوچکتر به نام ترنس فورد دارد.

قد او 185 سانتیمتر است.

در سال 1960، فورد از دبیرستان مین ایست در پارک رج، ایلینوی فارغ التحصیل شد و به کار در رادیو مشغول شد، سپس برای ادامه ی تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی وارد دانشگاه ریپون شد اما چون به این رشته علاقه نداشت نتوانست فارغ التحصیل شود.

بیوگرافی و عکس های هریسون فورد و همسر و فرزندانش + مجموعه فیلم هاهریسون فورد و همسرش کالیستا فلوکهارت

در همین سال ها بود که با گروه بازیگری بلفری پلیرز آشنا شد و فهمید که به بازیگری علاقه دارد، کارگردان گروه به او پیشنهاد داد که به کالیفرنیا برود و درس بازیگری بخواند. او در مدرسه بازیگری لاگونا شروع به تحصیل نمود.

فیلم های هریسون فورد

بازیگری را با ایفای نقش های کوتاه در فیلم های هالیوودی شروع کرد و تا سال ها نتوانست موفقیتی به دست آورد تا اینکه توسط جورج لوکاس برای بازی در فیلم جنگ ستارگان دعوت شد و با این فیلم توانست به موفقیت و شهرت برسد.

از فیلم های معروف هریسون فورد می توان به جنگ ستارگان، اینک آخرالزمان، مهاجمان صندوق گمشده، ایندیانا جونز و معبد مرگ در کنار شان کانری، شاهد، ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی، فراری در کنار تامی لی جونز، سابرینا، شش روز و هفت شب، قلب تصادفی و ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین اشاره کرد.

کابوی ها و بیگانگان، توهم در کنار لیام همسورث و گری اولدمن، بی مصرف ها 3، بلید رانر و بلید رانر 2049 در کنار رایان گاسلینگ از دیگر فیلم های موفق او محسوب می شوند.

بیوگرافی و عکس های هریسون فورد و همسر و فرزندانش + مجموعه فیلم هاهریسون فورد و دخترش جورجیا

هریسون فورد در سال 1964 با ماری مارکادت ازدواج کرد، حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام های بنیامین متولد سال 1966 و ویلارد متولد سال 1969 هستند این زوج در سال 1979 از هم جدا شدند، بنیامین یک سر آشپز معروف در لس آنجلس است و ویلارد هم یک باشگاه ورزش بزرگ دارد.

پس از آن هریسون در سال 1983 با ملیسا ماتینسون فیلمنامه نویس ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند به نام های مالکوم و جورجیا متولد سال 1990 هستند، این دو در سال 2001 از هم جدا شدند.

فورد در سال 2002 با کالیستا فلوکهارت آشنا شد، این دو در سال 2010 با هم ازدواج کردند و یک فرزند پسر به نام لیام متولد سال 2001 را به فرزندی قبول کردند.

سه نوه دارد.

او برای بازی در فیلم هایش جوایز زیادی به دست آورده و برای بازی در فیلم شاهد نامزد جایزه ی اسکار، گلدن گلوب و بفتا بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

بیوگرافی و عکس های هریسون فورد و همسر و فرزندانش + مجموعه فیلم هاهریسون فورد و پسرش

در ژوئن 1983 در سن 40 سالگی در صحنه فیلمبرداری فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ در لندن دچار فتق دیسک کمر شد و پس از شش هفته استراحت توانست به فیلمبرداری برگردد.

در سال 2003 ستاره ای را در پیاده روی مشاهیر هالیوود به دست آورد.

در تاریخ 11 ژوئن 2014 در طی فیلمبرداری فیلم جنگ ستارگان، مچ پای فورد آسیب دید.

او مدرک خلبانی هلی کوپتر و هواگرد ثابت بال را دارد.

قبل از اینکه به موفقیت برسد به عنوان نجار در لس آنجلس کار می کرد، به او لقب نجار ستاره های هالیوود داده شده بود.

بیوگرافی و عکس های هریسون فورد و همسر و فرزندانش + مجموعه فیلم هاهریسون فورد

هریسون به نقش خودش در فیلم ایندیانا جونز علاقه ی زیادی دارد.

بهترین دوست و همبازی بیل کلینتون در گلف محسوب می شود.

یکی از بهترین و گران قیمت ترین بازیگران هالیوود است که تاکنون نتوانسته برنده ی جایزه ی اسکار شود.

ثروت او حدود 230 میلیون دلار تخمین زده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی