اقدامات رسانه‌ای در حوزه اربعین برای همگان جذاب است


اقدامات رسانه‌ای در حوزه اربعین برای همگان جذاب است

کرج - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اربعین از حوزه‌هایی است که جا دارد همه به آن وارد شوند، اقدامات رسانه‌ای در این حوزه برای همگان جذاب است.


به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی صبح شنبه در نشست با دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان البرز، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند در جامعه اطلاع‌رسانی شود تا بتوانیم از مظلومیت این بخش بکاهیم.

وی با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر اهمیت قابل‌توجهی دارد، هم‌افزایی دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این عرصه را ضروری دانست و گفت: استفاده درست از سرمایه‌های فرهنگی و هنری کشور یک ضرورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حوزه قرآنی از حوزه‌های مهم این وزارتخانه است، هم‌افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه می‌تواند باعث گسترش فعالیت‌های قرآنی شود.

صالحی با تأکید بر اینکه باید دارایی‌های ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی به یکدیگر وصل شود، گفت: دین نقش اصلی در هویت جامعه ایفا می‌کند، باید برای گسترده‌تر شدن فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب‌تر، کارکردهای خود را به هم نزدیک‌تر کنیم.

وی استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان برای انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و هنری را ضروری دانست و گفت: باید فرصت‌های ارتباطی را برای اطلاع‌رسانی بهتر اقدامات فرهنگی و هنری در خدمت یکدیگر بگیریم.

کتاب و کتاب‌خوانی حوزه‌ای قابل‌توجه از لحاظ تأثیرگذاری در بخش‌های فرهنگی واجتماعی استوی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی حوزه‌ای قابل‌توجه ازلحاظ تأثیرگذاری در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: همه بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به کمک موضوع کتاب و کتاب‌خوانی بیایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فضای یک‌میلیون و ٣٠٠ هزار مترمربعی کتابخانه‌ها در کشور، گفت: باید از این فضاها استفاده حداکثری داشته و آن‌ها را به باشگاه‌های فرهنگی و دینی مبدل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با تک فضایی نمی‌توان مخاطبان را افزایش داد، گفت: امروز سلایق مخاطبان تنوع بیشتری پیداکرده و باید از فضاهای موجود چندمنظوره استفاده کنیم و نباید احساس تملک اختصاصی نسبت به فضاها داشته باشیم.

وی هم‌افزایی در منابع انسانی را از دیگر ضروریات فعالیت‌های فرهنگی و هنری ذکر کرد و گفت: نیروی کیفی فرهنگی کم داریم و بر این اساس باید از نیروهای کیفی یکدیگر بهره برده و مبادله منابع انسانی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باید در اخذ نظرات صاحب‌نظران دینی، فرهنگی و هنری هم‌افزایی داشته و خط‌های ارتباطی بین یکدیگر در این عرصه را افزایش دهیم.

حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر به‌ویژه در زمینهٔ اشتغال ضروری استصالحی در ادامه حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر به‌ویژه درزمینهٔ اشتغال را بااهمیت عنوان کرد و گفت: باید برای حمایت از این قشر برنامه‌ریزی داشته و از ظرفیت‌های خاص موجود در همه دستگاه‌ها برای حل این موضوع استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به یک هم‌افزایی درونی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز داریم، گفت: نتیجه این اقدامات هم‌افزایی بیرونی خواهد بود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌های بالایی دارد که باید این ظرفیت‌ها تجمیع و در کنار هم قرار گیرد تا فرهنگ و هنر جایگاه قابل‌توجهی در کشور پیدا کند.

صالحی در ادامه حج و زیارت را یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ در کشور دانست و افزود: مسئله زیارت مختص سازمان حج و زیارت نیست، باید همه حوزه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موضوعاتی نظیر اربعین از حوزه‌هایی است که جا دارد همه در این عرصه وارد میدان شوند. اقدامات رسانه‌ای در این عرصه می‌تواند برای همه جذاب باشد.

کد خبر 4312101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس