شناسایی و جمع آوری 266 کودک کار و خیابانی در ارومیه


گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از جمع آوری 266 کوک کار و خیابانی در سطح شهر ارومیه خبر داد و گفت: از این تعداد 123 کودک حداقل مورد یک نوع کودک آزاری قرار گرفته بودند.

شناسایی و جمع آوری 266 کودک کار و خیابانی در ارومیه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه کارگروه سازماندهی متکدیان وکودکان کار استان که در محل سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری برگزار شد بیان کرد: طی سال گذشته ۲۶۶ کودک کار و خیابانی بین ۶ تا ۱۴ سال در سطح شهر ارومیه جمع آوری شد که از این تعداد همگی ایرانی بوده و فقط یک کودک غیرایرانی بود.

فریور اظهار کرد: از تعداد 266 کودک کار جمع آوری شده توسط بهزیستی در ارومیه هیچ کدام سابقه کیفری نداشته و فقط یک کودک سابقه سوء مصرف مواد را داشته است.

وی در رابطه با سابقه کودک آزاری این کودکان افزود:از این تعداد ۱۲۳ کودک سابقه یک بار کودک آزاری و ۲۷ کودک بیش از چند نوع سابقه کودک آزاری را داشته اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۴۸ نفر از کودکان کار جمع آوری شده دانش آموز مقطع ابتدایی، ۷۱ نفر دانش آموز مقطع راهنمایی، ۲۲ نفر دانش آموز مقطع متوسطه و ۲۵ کودک نیز ترک تحصیل کرده بودند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی از اجرای طرح مهرانه خبر داد و گفت: در طرح مهرانه طی سال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای حمایت ازتحصیل ۱۶۷ کودک مددجو نیازمند و بازمانده از تحصیل در مهرماه پرداخت گردید.

فریور ادامه داد: در طرح عیدانه نیز که در اسفند ماه سال گذشته اجرا شد برای ۲۵۰ مددجو مبلغ ۱۸۰ هزارتومان برای هر نفر عیدی پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از عدم همکاری کمیته امداد نیز انتقاد کرد و گفت: عدم همکاری کمیته امداد در رسیدگی به کودکان کار، عدم همکاری پزشکان متخصص، عدم اطلاع رسانی در صورت مشاهده کودک آزاری و عدم تامین فضای فیزیکی برای آموزش کودک و خانواده ها از جمله مشکلات اساسی بهزیستی در رابطه با رسیدگی به کودکان کار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان