تجلی هنر و شاعری در کنار رهبریت امام/ روح الهی عامل نفوذ در دل‌ها


تجلی هنر و شاعری در کنار رهبریت امام/ روح الهی عامل نفوذ در دل‌ها

خمین- امام خمینی(ره) تجلی ظریف و نابی از هنر و شاعری در کنار رهبریت و مرجعیت بود که می توان وی را سراینده بزرگترین شعر حماسی و ماندگارترین واقعه تاریخ معاصر، یعنی انقلاب اسلامی دانست.


خبرگزاری مهر، گروه استان ها: بنیان گذار انقلاب اسلامی که توانست با رهبری شجاعانه خود دنیا را به لرزه درآورد، علاوه بر اینکه بزرگمرد تاریخ و سیاست در دنیا بود، یک حالت لطیف در کلام و رفتار وی وجود داشت که برگرفته از روح شاعرانه حضرت امام بود.

دیوان اشعار امام خمینی علاوه بر داشتن معانی نغز و شگفت به عنوان یک اثر ادبی برجسته مورد قبول اهل فن است. این کتاب به عنوان الگویی بی مثال برای شاعران عصر حاضر قرار دارد و شاعران امروز به دیوان اشعار عرفانی و اخلاقی امام راحل نگاه ویژه ای دارند.

امام خمینی (ره) اگرچه یک رهبر سیاسی و یک روحانی و مدرس مذهبی و دینی در عصر خود بود، اما شاعر بودن وی از ویژگی های ممتازی است که نسل امروز، هنرمندان و شاعران عصر حاضر با این ویژگی امام به راحتی می توانند ارتباط برقرار کنند و به افکار و اندیشه های امام راحل نزدیک شوند.

شعر امام راحل در زمره‌ سروده‌ های عرفانی و نسخ شعر معرفتی جای می گیرد و از ویژگی‌های این نوع شعر به کارگرفتن اصطلاح‌ ها و تعبیرهای زیبا برای بیان حالات عرفانی و ملکوتی می‌باشد، بنابراین می توان از اشعار امام به عنوان گنجینه ای ناب و کمیاب یاد کرد.

نگاه و توجه ویژه به دیوان اشعار امام خمینی (ره) و درک درست از ابیات آن می تواند شخصیت متواضع، عرفانی، دینی و مذهبی و روح بلند امام راحل را برای نسل های امروز بازگو کند، چرا که می توان افکار و اندیشه و شخصیت امام را در غالب اشعاری که ایشان با لطافت روحی و کلامی سروده اند، مشاهده کرد.

تجلی هنر و شاعری در کنار رهبریت امام/ روح الهی عامل نفوذ در دل‌ها

انقلاب اسلامی شعر و هنر بزرگ حماسی امام خمینی(ره) بود

یکی از شعرای استان مرکزی و دوستدار حضرت امام، در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص علاقه به هنر و ادبیات و شاعر بودن امام خمینی (ره)، بیان کرد: شخصیت امام خمینی (ره) خود یک شعر بزرگ حماسی می باشد و رهبری شجاعانه امام خمینی(ره) و شکل گیری انقلاب اسلامی، بزرگترین حماسه و بزرگترین هنر در تاریخ معاصر جهان است.

چنانچه نگاهی به دیوان اشعار امام خمینی (ره) داشته باشیم، بر این موضوع صحه می گذاریم که امام راحل علاوه بر رهبریت و مرجعیت، شاعری بی بدیل و نمونه بوداین جوان شاعر در وصف شخصیت بنیان گذار انقلاب خاطر نشان کرد: چنانچه نگاهی به دیوان اشعار امام خمینی (ره) داشته باشیم، بر این موضوع صحه می گذاریم و تأیید می کنیم که امام راحل علاوه بر رهبریت و مرجعیت، شاعری بی بدیل و نمونه بود.

مختاری با بیان اینکه امام خمینی (ره) رهبری عارف و عاشق مردم و دوستدار هنر و ادبیات بود، ادامه داد: امیدوار هستیم شاعران نسل امروز انقلاب نیز بتوانند با لسان زیبا و با اشعار خود، رهروان شایسته ای برای تداوم راه و خط حضرت امام خمینی (ره) باشند.

تجلی هنر و شاعری در کنار رهبریت امام/ روح الهی عامل نفوذ در دل‌ها

صفای باطن و روح الهی، امام راحل را به سمت شعر و ادبیات سوق داد

یکی دیگر از شعرای استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فضائل امام راحل، اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک گوهر ناب در زمان خود بود که ما تنها به میزان گنجایش خود توانستیم از بزرگی و عظمت امام راحل بهره ببریم.

خداداد نورایی ادامه داد: آنچه که باعث شد امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر شجاع و فرزانه در جهان شناخته شود، صفای باطن و روح خدایی ایشان بود که به خواست پروردگار با همین صفای باطن توانست دنیا را به لرزه درآورد.

نسل امروز با برخورداری از بصیرت و معرفت می تواند شخصیت والای حضرت امام خمینی (ره) را در اشعار و آثار و سخنان ایشان جستجو کند و اندیشه و افکار آن بزرگ مرد تاریخ را بشناسدوی خاطر نشان کرد: نسل امروز با برخورداری از بصیرت و معرفت می تواند شخصیت والای حضرت امام خمینی (ره) را در اشعار و آثار و سخنان ایشان جستجو کند و اندیشه و افکار آن بزرگ مرد تاریخ را بشناسد.

این شاعر جوان با بیان اینکه شعرا با علم خود تنها می توانند گوشه ای از عظمت و معانی بلند دیوان شعر امام خمینی(ره) را درک کنند، عنوان کرد: به غزل «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم؛ چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم» از دیوان امام خمینی (ره) توجه ویژه ای داشتم و بر مبنای آن غزلی را سروده ام.

نورایی با بیان اینکه امام خمینی (ره) آزادی خواه و استکبار ستیز و مخالف ظلم و جور بود، تصریح کرد: یکی از ویژگی های برجسته شخصیتی بنیان گذار انقلاب که از آن در اشعار خود استفاده کرده ام، آزادی فکر و آزادی اندیشه امام راحل بود که این ویژگی برای هنردوستان و اهالی ادبیات بسیار با ارزش است.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با وجود دشمنان خارجی و داخلی بسیاری که دارد اما استوار ایستاده است و نسل امروز باید امام را از مسیر انقلاب بیابند و پیرو راه و خط امام راحل باشند.

طی سال هایی که از عمر پربرکت و رحلت بنیان گذار انقلاب می گذرد، هنردوستان و کسانی که اهل ادبیات و شاعری هستند همگی معترفند که امام خمینی(ره) علاوه بر آنکه رهبری مردمی و قاطع بود، نویسنده و هنرمندی با روح برخوردار از لطافت و ظرافت نیز بود که همین معنویات و روحیه الهی موجب نفوذ وی در دل های مردم شد.

کد خبر 4312655

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری