چگونه ارتباط زناشویی موفقی داشته باشیم؟


چگونه ارتباط زناشویی موفقی داشته باشیم؟

کسانی در برابر عدم تعادل در کار مقاومت کرده و کمتر خشمشان را ابراز می کنند، از رابطه ی خود احساس رضایت بیشتری دارند.

ازدواج چیزهای مختلفی را درگیر می کند و به مراتب پیچیده تر و گیج کننده تر می شود. مشاوران ازدواج می گویند انجام برخی اقدامات خاص توسط زوج ها می تواند روابط شکننده را به پیوندی ابدی تبدیل کند. از جمله این موارد:

اختلافات مالی را کنار بگذارید
شاید شما دوست داشته باشید لباس های مد روز بخرید اما همسرتان همان لباس های قدیمیش را ترجیح می دهد. با توجه به قوانین عشق، این رفتار باعث آسیب به ازدواج شما می شود. طبق گفته های یک تحقیق، کسانی که اختلاف مالی و درگیری بیشتری سر خرج کردن پول داشته اند نسبت به کسانی که هزینه های مشابه ای دارند، رضایت زناشویی شان کاهش پیدا کرده است.

به خاطر چیزهایی که دارید سپاسگذار باشید
به خاطر چیزی که دارید شکرگذار باشید تا فرصت ها و موقعیت های بهتری نصیبتان شود. برخی احساس قدردانی دارند اما به خیال اینکه همسرشان از این حس با خبر است به ندرت آن را ابراز می کنند. کسانی در برابر عدم تعادل در کار مقاومت کرده و کمتر خشمشان را ابراز می کنند، از رابطه ی خود احساس رضایت بیشتری دارند.

تحقیقی نشان داده است، همسرانی که به جای واژه من از واژه ما استفاده می کنند، در طول درگیری کمتر رفتارهای منفی از خود نشان می دهند.

رابطه جنسی خوب
شاید شما هم با یک فرد زودرنج ازدواج کرده باشید که خیلی زود ناراحت شده و بیشتر اوقات نگران است. ویژگی های شخصیتی به خوبی با رابطه زناشویی ترکیب نمی شود. رابطه جنسی خوب می تواند یک راه حل باشد. یک تحقیق متوجه شد که مردان ۵۰ ساله نسبت به مردان ۳۰ و ۴۰ ساله به دلیل بهبود روابط با همسر، بیشتر از زندگی جنسی خود رضایت دارند.

دیدگاه شما چیست؟
اگر همسرتان از حالا به شما ایراد می گیرد، پس آینده هم تیره و تار است! محققان با بررسی سطح منفی نگری ۸۰۰ نفر درباره همسر، فرزند و دوستانشان متوجه شدند منفی نگری آنها در طول زمان بیشتر شده. البته منفی نگری بخش طبیعی هر رابطه ایست.

قوی بمانید
شاید یه موضوع باعث عصبانیت شده و بین زوج ها اختلاف ایجاد کند، اما نگران نباشید، محققان می گویند برخی ازدواج ها با همین اختلافات پیشرفت کرده اند. زوج هایی که مشکلات جدی دارند، اغلب همدیگر را سرزنش کرده و به او میگویند بهتر است خودش را تغییر دهد. شواهد نشان داده اند که به جای سرزنش کردن می توان از روش های دیگری برای تشویق همسر به تغییر استفاده کرد. مشاوره می تواند یکی از این روش ها باشد.

برای موفقیت ازدواجتان سخت تلاش کنید
عشق می تواند آزمایش باشد! محققان طی انجام یک تحقیق، نظرسنجی افرادی که تازه ازدواج کرده بودند و کسانی که حداقل ۲۰ سال از ازدواجشان می گذشت را بررسی کردند. آنها متوجه شدند تعدادی از آنها بیشتر از رابطه یشان لذت می بردند. البته محققان بین عشق واقعی (و بادوام) و عشق زودگذر تمایز قائل شدند.

کلید زنده نگه داشتن عشق فقط تلاش زیاد است. این تحقیق می گوید، زوج هایی که رضایت بیشتری داشتند، برای همدیگر وقت بیشتری گذاشته و به روابطشان اهمیت داده اند. آنها قادرند اختلافات را با سختی کمتر حل کنند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا