تساوی زن و مرد، ظلم دوران معاصر در حق زنان است


تساوی زن و مرد، ظلم دوران معاصر در حق زنان است

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: تساوی زن و مرد، ظلم دوران معاصر در حق زنان است و هر کس بخواهد در مسیر تساوی حرکت کند، به زن ظلم کرده و زن را به مبارزه با مردان دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عباس‌زاده در نشست تخصصی اندیشه آفتاب با بیان این مطلب اظهار کرد: زن و مرد مکمل هم هستند و هر کدام نقش و جایگاه خاص خود را دارند، امام خمینی (ره)، زن و مرد را در سعادت و شقاوت نیز یکسان می‌دانست، به طوری که زن و مرد در دوری از خدا و تقرب به خدا نیز یکسان هستند، ایشان، عاطفه زنان را مکمل عقلانیت مردان می‌دانستند.

وی اضافه کرد: زنان زیربنای فضیلت انسانی و مربی جامعه هستند و اگر زنان شجاع و انسان‌ساز در طول تاریخ نبودند، تاریخ به انحطاط کشیده می‌شد، امام، زنان را در عرصه‌ی مبارزه، کم‌تر از مردان نمی‌دید و به زنان اعتماد و تکیه داشت و روی زنان حساب می‌کرد.

وی افزود: دشمن امروز، زنان جامعه ما را مورد هدف قرار داده است تا آنان را نسبت به دین بدبین کرده و کاری کند تا زنان ما نسبت به قوانین و احکام دین بی‌تفاوت باشند، دشمنان به خوبی می‌دانند که اگر این قشر نسبت به اسلام و آموزه‌های دینی، بی‌تفاوت باشند، این بی‌تفاوتی در تربیت فرزندانشان هم اثرگذار خواهد بود، حوزه علمیه کم کاری نکند و پاسخ شبهات را به خوبی بدهد تا زنان پاسخ خود را به خوبی بگیرند.

مشاور فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فضایل اخلاقی امام خمینی (ره) گفت: امام راحل شخصیت بی‌بدیل و بی‌نظیری داشتند که تاریخ بعد از ایشان، چنین شخصیت جامعی را به خود ندیده است، کتاب‌های فقهی امام باید در جمع فقها تحلیل شود، امام(ره)، سیاستمدار بزرگ عالم سیاست بود که با دشمنان، گلاویز و پیروز میدان شد، ایشان تنها کسی بودند که قدرت برایشان محبوبیت آورد، برعکس آمریکا که قدرتمند و منفور است.

وی تصریح کرد: مراسم تشییع امام راحل، بسیار باشکوه‌تر از مراسم استقبال از ایشان در ۱۲ بهمن ماه برگزار شد و این نیز نشانگر این نکته است که امام(ره) از قدرت، خوب استفاده کرده بودند.

نشست تخصصی اندیشه آفتاب در آستانه رحلت جانگداز امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، در پردیس الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان تبریز با حضور فرهنگیان، مربیان آموزش و پرورش، مشاور فرهنگی و مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید