سال گذشته تولید دوج وایپر به پایان رسید و خبری از نسل جدید آن نبود تا اینکه چندی پیش کار اند درایور طی گزارشی اعلام کرد که وایپر در سال 2020 بازخواهد گشت؛ اما متأسفانه به نظر میرسد این گزارش صحت ندارد زیرا سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فیات-کرایسلر طی نشست اعلام برنامههای پنج سال آیندهٔ این گروه خودروسازی گفته است که ساخت وایپر جدید در برنامهٔ این شرکت نیست.
در این رابطه مارکیونه اظهار داشته است که نسل قبلی وایپر خودروی سودآوری نبوده و امکان ساخت نسل جدید آنهم با پیشرانهای به سبک اروپایی وجود ندارد. بااینحال وی گفته است که فیات-کرایسلر خوشحال خواهد شد اگر بتواند راهی برای ساخت وایپر جدید پیدا کند. هرچند این گفتهٔ مارکیونه احتمال بازگشت وایپر را مطرح کرده است اما به نظر نمیرسد این شرکت فعلاً برنامهای برای ساخت وایپر جدید داشته باشد.
البته کنار گذاشتن وایپر از خط تولید توسط فیات-کرایسلر تعجبی ندارد زیرا هرچند این یک سوپراسپرت مشهور و پرطرفدار است اما نسل آخر آن فروش ناامیدکنندهای داشته است. در این رابطه آمارها نشان میدهند که در اولین سالی که آخرین نسل وایپر به بازار آمد یعنی سال 2014، تعداد 760 دستگاه از آن در ایالاتمتحده فروخته شده است درحالیکه در سالهای بعدی نیز فروش این خودرو در همین حدود باقیمانده و بین 600 تا 700 دستگاه بوده است. همچنین حتی هنوز هم چندین دستگاه وایپر صفرکیلومتر در نمایندگیهای فروش وجود دارد.
این در حالی است که نسلهای قبلی وایپر فروش بیشتری داشتند بهگونهای که دوج بین سالهای 1998 تا 2006 بهطور میانگین سالانه حدود 1500 دستگاه از آنرا به فروش میرساند. در سال 2003 نیز وایپر با ثبت فروشی بیش از 2100 دستگاه، رکوردی را در این زمینه به ثبت رساند. در مورد اینکه چرا نسل آخر وایپر نتوانست همانند نسلهای قبلی پرفروش باشد، بحثهای زیادی مطرح شده است اما برخی از منتقدان دلیل این موضوع را عدم ساخت نسخهٔ رودستر دانستهاند.