سه بیماری خطرناک نتیجه خوردن تنقلات هنگام خواب


سه بیماری خطرناک نتیجه خوردن تنقلات هنگام خواب

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان بر این باورند که غذا خوردن و مصرف تنقلات هنگام خواب ممکن است باعث ایجاد رفتارهای ناسالم خوردن در فرد شود و این می‌تواند نشان دهنده یک ارتباط بالقوه بین کم خوابی و چاقی باشد. این...

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان بر این باورند که غذا خوردن و مصرف تنقلات هنگام خواب ممکن است باعث ایجاد رفتارهای ناسالم خوردن در فرد شود و این می‌تواند نشان دهنده یک ارتباط بالقوه بین کم خوابی و چاقی باشد.

این مطالعه با فرستادن یک نظرسنجی به تلفن همراه 3105 فرد بزرگسال از 23 منطقه کلان شهر ایالات متحده انجام شد و از شرکت کنندگان خواسته شد که آیا آنها میان وعده‌های شبانه مصرف می‌کنند و آیا کم‌خوابی سبب این شده است که آنها تنقلات مصرف کنند؟

تقریبا 60 درصد از شرکت‌کنندگان پاسخ دادند که مداوم هنگام شب تنقلات می‌خورند و پاسخ دو سوم آنها این بود که کم‌خوابی سبب شده آنها تنقلات مصرف کنند.

محققان دریافتند که میل به خوردن تنقلات و غذا در هنگام خواب، با افزایش خطر ابتلا به دیابت و چاقی همراه است.

""مایکل ج. گراندرن"(Michael A. Grandner) استادیار روانپزشکی و مدیر برنامه تحقیقات خواب و سلامت دانشگاه آریزونا گفت: این مطالعه نشان می‌دهد که چه رابطه مهمی میان کم خوابی، مصرف شبانه تنقلات و سلامت وجود دارد.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...