قیام 15خرداد آغازی برای پایان استبداد بود


قیام 15خرداد آغازی برای پایان استبداد بود

‌فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که قیام 15 خرداد آغازی برای پایان استبداد بود، گفت: بعد از قیام 15 خرداد، قیام‌های مردمی در شهرهای مختلف به صورت رسمی و آشکار شروع شد.

‌سردار محسن حسن خانی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌در این رابطه اظهار کرد: ۱۵ خرداد نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی بود و رژیم طاغوتی در سال ۴۲ به نقطه‌ای رسید که در تقابل مستقیم با روحانیت و مردم قرار گرفت.

وی با تاکید بر نقش مهم قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: مردم در ۱۵ خرداد نشان دادند که در برابر ظلم، تعدی و تجاوز ایستادگی و استقامت می‌کنند.

حسن خانی بزرگترین پیام قیام ۱۵ خرداد را تبعیت از امام خمینی(ره) به عنوان رهبر وقت دانست و تاکید کرد: مردم با تبعیت از امام راحل، قیام ۱۵ خرداد را رقم زده و بصورت آشکار مخالفت خود را با رژیم شاه به نمایش گذاشتند.

وی با بیان این‌که ۱۵ خرداد سال ۴۲ سرآغازی برای انقلاب اسلامی ایران بود، تاکید کرد: شهادت خیل عظیمی از قیام‌کنندگان، خون مردم ایران را به جوش آورد و در ادامه‌ی آن بر اساس منویات امام(ره) حرکت‌هایی انجام شد و در نهایت انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی پیام صریح ۱۵ خرداد برای مردم ایران را همدلی، اتحاد، ایستادگی و تبعیت محض از فرامین رهبری و همچنین دفاع از اسلام دانست و گفت: پیام ۱۵ خرداد برای مستکبران نیز این است که همواره "خون بر شمیشر پیروز است" و هرگز مردم ایران زیر ظلم زندگی نمی‌کنند.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره) نیز خاطرنشان کرد: بزرگترین ویژگی امام راحل اخلاص و همچنین شخصیت مردمی ایشان بود و امام راحل خود را از مردم می‌دانستند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته