دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند


دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

هند هفتمین کشور بزرگ جهان است، این سرزمین از کوه‌های بلند هیمالیا تا مناطق سبز گرمسیری کرالا و از حریم رود گنگ تا ماسه‌های کویر تهار ادامه دارد. در این کشور پهناور جاهای دیدنی بسیار زیادی است که زبان از توصیف زیبایی آنها قاصر است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا دیدنی های هند و 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند را...

هند هفتمین کشور بزرگ جهان است، این سرزمین از کوه‌های بلند هیمالیا تا مناطق سبز گرمسیری کرالا و از حریم رود گنگ تا ماسه‌های کویر تهار ادامه دارد. در این کشور پهناور جاهای دیدنی بسیار زیادی است که زبان از توصیف زیبایی آنها قاصر است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا دیدنی های هند و ۲۷ مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند را بشناسیم.

جمعیت بیش از یک میلیارد نفری این کشور، به دو هزار قومیت تقسیم شده است، که به بیش از ۲۰۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند. همانطور که از اندازه و جمعیت وسیع هندوستان برمی‌آید، این کشور دارای تنوع فرهنگی زیاد، مناظر بی‌شمار، آثار تاریخی متعدد و مکان‌های زیادی برای کشف و بازدید است. از ویرانه‌های باستانی و ساختارهای مذهبی جذاب گرفته، تا شهر‌های عجیب و غریب و چشم‌اندازهای متنوع مجموعه‌ای بی‌پایان از جاذبه های توریستی در هند وجود دارد، که هرگز هیجان و جذابیت آنها برای بازدید‌کننده تمام نمی‌شود.

۲۷. کاخ هوا محل

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

یک ساختمان پنج طبقه جالب و زیبا از سنگ ماسه قرمز رنگ در قلب جیپور قرار دارد. این مکان یکی از دیدنی های هند و جاذبه های توریستی شهر است، هوا محل، یک هدف منحصر به فرد است. این بنا همچنین به عنوان کاخ باد شناخته می‌شود، این بنا جایی بود که زنان سلطنتی می‌توانستند از آن بدون آنکه خودشان دیده شوند، فعالیت‌های خیابانی را در بیرون از کاخ ببینند. برای این منظور، کاخ هرم شکل دارای ۹۵۳ پنجره است که هر کدام دارای یک طراحی پیچیده هستند. هوا محل، در سال ۱۷۹۹ ساخته شده است و نمونه‌ای عالی از معماری راج پاتونا محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط: ۲۵ بهترین بازیگران هندی مرد در طول تاریخ سینمای هند

۲۶. جزیره هولاک

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

اکوتوریسم در جزیره هولاک، بزرگترین جزیره در آرامگاه ریچی واقع در مجموعه جزایر اندامان، به خوبی نمایان می‌شود. هرچند این جزیره به اندازه جزایر دیگر آسیا شلوغ نیست، اما تعداد بازدیدکنندگان جزیره هولاک با توجه به سواحل بزرگ، فضای راحت، امکان شنا و امکانات غواصی در حال افزایش است. بهترین زمان پیشنهادی برای بازدید از این جزیره از اواسط دی تا اواسط ماه اردیبهشت است، زمانی که آب و هوا آفتابی است و دریا آرام تر و کم موج‌تر هستند. ساحل ردهاناگار یکی از بهترین سواحل آسیا و بهترین دیدنی های هند است.

۲۵. پارک ملی بنداوگر

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

تماشای حیات وحش در محیط زیستگاه آن، هدف جالبی برای بسیاری از مسافران و توریست‌های هند است. بازدید از پارک ملی بنداوگر، آنها را ناامید نخواهد کرد. پارک ملی بنداوگر یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی هند است که فرصتی برای دیدن پلنگ‌ها، گوزن‌ها، خرس‌های شنی، کفتارها و گاومیش‌های هندی و گرگ ها، برای بازدید‌کننده فراهم می‌کند، اما دیدن ببرهای بنگال قطعا جذاب‌ترین گزینه و اولویت اصلی در بین سایر گزینه‌ها هستند، هرچند تنها ۱۰ درصد از بازدید‌کنندگان احتمال دارد که آن را ببینند. بهترین زمان برای دیدن حیات وحش در این پارک صبح زود یا غروب است.

مطلب مرتبط: ۲۰ زیباترین و بهترین بازیگر زن بالیوود که در سینمای هند می‌درخشند

۲۴. دارامسلا

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

دارامسلا، خانه‌ای در نزدیکی خانه‌ی دالایی لاما است که در سال ۱۹۵۹ پس از فرار از تبت در آن ساکن شد. این شهر همچنین مکانی برای محل تبعید دولت تبت است. دارامسلا، به معنی یک محل معنوی است. کاربری این مکان به عنوان مکانی برای استراحت زائران مناسب می‌باشد، چرا که بسیاری از تبتی‌ها در این مکان زندگی می‌کنند. با برنامه‌ریزی خوب، ممکن است بتوانید در یکی از جلسات آموزشی عمومی دالایی لاما شرکت کنید. دارامسلا، برای علاقه مندان به گردش و پیاده روی و مسافران علاقه‌مند به یوگا و مشتاقان به یادگیری درس‌های آشپزی هند، محبوب و معروف است.

۲۳. نمایشگاه شتر پوشکار

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

بازدید کنندگانی که می‌خواهند یک شتر را با خود، به عنوان سوغاتی از سفر به هند ببرند، بهتر است از نمایشگاه شتر پوشکار بازدید کنند. این نمایشگاه دو هفته‌ای همچنین یک فرصت خوب برای خرید دام‌های دیگر است؛ زیرا در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰۰ نوع حیوانات خرید و فروش یا معاوضه می‌شوند، و یا معامله می‌شوند، هرچند شتر‌ها خرید و فروش اصلی هستند. در طول سال‌ها، نمایشگاه به مکانی بیش از یک مکان خرید و فروش دام برای دامداران تبدیل شده است. این نمایشگاه در طول سال‌ها به یک جشنواره کامل شامل مسابقات شتر دوانی، رویدادهای ورزشی، کارناوال سواری و حتی مسابقات سبیل تبدیل شده است.

مطلب مرتبط: ۲۰ واقعیت عجیب از هندوستان که باورتان نمی شود

۲۲. معبد راناکپور

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

معبد راناکپور، بسیار معروف و پر از تزئین از معابد دین جین است که برای هنر و معماری آن مشهور است و جزو نمونه‌های شاخص معبد در جهان در نظر گرفته شده است. این معبد در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است و ساخت آن بیش از ۵۰ سال طول کشیده است. یکی از بزرگترین معابد در هند، معبد راناکپور می‌باشد که دارای ۲۹ سالن و ۸۰ گنبد است، اما شهرت اصلی آن به خاطر ۱۴۴۴ ستون معروفش است که هر یک از آنها منحصر به فرد است. مجسمه‌های خدایان در هر گنبدی قرار گرفته است. حکاکی بسیار پیچیده، سبب جلوه بیشتر طراحی داخلی این معبد شده است و از بهترین دیدنی های هند است.

دیدنی های هند ۲۱: ساحل وارکالا

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

ساحل وارکالا، برای مسافرانی که می‌خواهند برای مدتی از بازدید دیدنی های هند دست برداشته و به یک استراحت بپردازند، بسیار محبوب است. سواحل شنی آن در امتداد صخره‌های شگفت‌انگیز، برای ساحل گردی، آفتاب گرفتن و شنا مناسب است، به خاطر همین نکات است که کانال دیسکاوری این ساحل را یکی ده ساحل تاپ فصلی در جهان معرفی کرده است. همچنین این ساحل برای چشمه‌های معدنی آن نیز شناخته شده است.

اعتقاد بر این است که شنا کردن در این چشمه‌ها باعث برطرف شدن بیماری‌های مزمن و پاک شدن گناهان می‌شود. مسافرانی که می‌خواهند گشت و‌گذاری یواشکی نیز در آن حوالی داشته باشند، می‌توانند از معبد جاناردانا سوامی که معبدی ۲۰۰۰ ساله است و به پرستش ویشنو اختصاص داده شده است، بازدید کنند.

مطلب مرتبط: انواع رقص: ۲۶ نوع رقص معروف در جهان

۲۰. دارجلینگ

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

دارجلینگ، یک شهر در شمال شرقی هند است که به خاطر چایش، قطارهایش و زیبایی منظره‌اش مشهور است. چای دارجیلینگ چایی نازک، سبک، با رنگ ملایم و باطعم خوشبو، سبک و مناسب نوشیدن است. برگ این چای ها، در تپه هایی در اطراف شهر رشد می‌کنند. در افق‌های دورتر، مسافران می‌توانند قله‌های پر از برف صخره‌های هیمالیا را ببینند. دسترسی به آنجا با سه ساعت سواری با ماشین از نزدیک‌ترین فرودگاه یا با یک سفر هفت ساعته با راه آهن جاده هیمالیا- دارجلینگ، که به خاطر باریکی جاده‌اش به عنوان “قطعه اسباب بازی” شناخته شده است، میسر می‌شود.

۱۹. منار قطب

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

منار قطب، دومین مناره بلند آجری در جهان و زیباترین دیدنی های هند است. این مناره، که با ارتفاع ۸۰ متری (۲۷۰ پا) سر به آسمان کشیده است، از سنگ مرمر و آجر سنگ ماسه قرمز ساخته شده است و بر روی آن جملاتی از قرآن حکاکی شده است. ساخت‌وساز آن چهار سال طول کشید و در سال ۱۱۹۳ شروع شد. در داخل این منار یک راه پله دایره‌ای با ۳۷۹ پله به سمت بالا وجود دارد؛ که برای جلوگیری از آسیب دیدن بنای قدیمی، بر روی بازدید‌کنندگان بسته است. مسجد قوت الاسلام نخستین مسجد ساخته شده در هند، در پای این مناره قرار دارد. در نزدیکی این مسجد ستونی معروف به ستون آهن قرار دارد که به این دلیل که از فلزاتی که زنگ نمی‌زنند ساخته شده است، به این نام خوانده می‌شود.

دیدنی های هند ۱۸: صومعه تیکس

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

مسافرانی که در تبت بودند، ممکن است تصور کنند که وقتی به صومعه تیکس نگاه می‌کنند، چیزهای خاصی را می‌بینند. این موضوع به این دلیل ساختمان دوازده طبقه این صومعه است که شبیه به کاخ پوتالا در لهاسا است، این تنها صومعه بودایی است که در لاداخ هند واقع شده است. این صومعه همانند الهامات تبت، در نقطه‌ای مرتفع در ارتفاع ۳۶۰۰ متری دریا (۱۱،۸۰۰ فوت) قرار گرفته است. این صومعه نه تنها بزرگ‌ترین صومعه لاداخ است، بلکه دارای بلندترین مجسمه بودا که یک مجسمه با دقت و جزییات زیاد است که چهارده متر ارتفاع دارد، و در سال ۱۹۷۰ در معبد دیدار دالایی لاما قرار گرفته است. مهم‌ترین هنرهای بودایی مانند استپا و نقاشی دیواری را می‌توان در این صومعه مشاهده نمود.

مطلب مرتبط: ۷ عکس از واقعیت زشت پشت‌ تصاویر زیبای هند را ببینید

۱۷. کاخ میسور

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

بازدیدکنندگان قصر میسور که به عنوان دومین جاذبه توریستی محبوب در هند مطرح است، یک تجربه عالی را پشت سر می‌گذارند. هفت کاخ که مجموعه قصر میسور را تشکیل می‌دهند، مجموعه‌ای از دیدنی‌ها و جذابیت‌ها را دارا هستند. از سال ۱۳۹۹ تا ۱۹۵۰، وودایارها بر میسور حکومت کردند. کاخ اصلی آنها در سال ۱۳۹۹ ساخته شد و کاخ کنونی در سال ۱۹۱۲ تکمیل شد. کاخ جدید ترکیبی از سبک‌های اسلامی، هندو، گوتیک و راپوتی می‌باشد. این کاخ سه طبقه، دارای گنبد سنگ مرمر صورتی رنگ و برجی دلفریب است. این کاخ همه ساله میزبان جشنواره هنر و فرهنگ داشارا است.

۱۶. قلعه مهرانگار

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

قلعه مهرانگار یکی از پرطرفدارترین و باصلابت‌ترین و بزرگ‌ترین قلعه‌ها در هندوستان است که در بالای یک تپه مشرف به جدپور قرار دارد. این قلعه در اواسط قرن بیستم به عنوان مکانیسم دفاعی ساخته شده است. بازدید‌کنندگان این قلعه می‌توانند نقوش و تزئینات دایره‌ای را بر روی هفت دروازه ورودی قلعه مشاهده کنند. هنگامی که بازدیدکنندگان در داخل دیوارهای قلعه هستند، کاخ‌های تزئین شده و زیبا را مشاهده خواهند کرد. موزه قلعه دارای مجموعه‌ای عالی از تخت روان، آلات موسیقی، کف‌پوش‌های سلطنتی و لباس‌ها است. باروهای این قلعه جایی است که یک توپ قدیمی در آن قرار گرفته است، در این قسمت منظره‌ای جذاب از جدپور مشاهده می‌شود.

دیدنی های هند ۱۵: پارک ملی جیم کوربت

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

همه دوست دارند حیوانات را در طبیعت ببیند. پارک ملی جیم کوربت، قدیمی‌ترین پارک ملی هند، موقعیت خوبی برای دیدن ببر بنگال که در معرض خطر انقراض است، را فراهم می‌کند. این پارک در سال ۱۹۳۶ تاسیس شد، این پارک در سال ۱۹۵۴، به پاس بزرگداشت جیم کوربت نویسنده و مدافع محیط زیست، که به حفظ بخشی از منابع طبیعی کمک کرده بود، به پارک ملی جیم کوربت تغییر نام داد. پوشش گیاهی ضخیم و فشرده که شامل جنگل‌ها و مراتع می‌شود، دیدن ببر را دشوار می‌سازد، برای دیدن ببر بنگال بهترین زمان آوریل تا ژوئن است، اما بازدید‌کنندگان می-توانند حیوانات وحشی دیگر، از جمله فیل، پلنگ، کرگدن وخرس‌های سیاه هیمالیا را مشاهده کنند.

دیدنی های هند ۱۴: قلعه عامر

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

دژ عامر، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری در اطراف جیپور می‌باشد که به خاطر معماری برجسته-اش شناخته شده است. این مجموعه که بر روی تپه‌ای قرار گرفته است، ترکیبی از سبک معماری هندو و راجپوت است. این قلعه در اواخر قرن ۱۶میلادی ساخته شده است و در ساخت آن از سنگ ماسه صورتی و قرمز و سنگ مرمر استفاده شده است که در فیلم‌های بالیوود نیز شناخته شده است و به نشانه مخصوصی تبدیل شده است.

این قلعه بیشتر به واسطه کاخ آینه، که یک اتاق افسانه‌ای با سقف شیشه‌ای خالص است، شناخته شده است. سقف این تالار به گونه‌ای است که ملکه می‌توانسته است ستاره‌ها را قبل از خواب تماشا کند. دسترسی به این بنا با پای پیاده، وسیله نقلیه ۴ دیفرانسیلی یا فیل ممکن است.

مطلب مرتبط: اکران فیلم پادماواتی در هند جنجال به پا کرد

۱۳. معبد آمون میناکشی

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

معبد آمون میناکشی، یکی از معابد قابل توجه هندو می‌باشد که تاریخش به قرن ششم برمی‌گردد، اما قسمت عمده ساختار فعلی آن، هزار سال بعد ساخته شده است. این معبد که شاید مهم‌ترین معبد در مادوری، شهری با قدمت ۲۵۰۰ ساله باشد، در کنار رودخانه ویجای واقع شده است. حکاکی‌های ظریف و پیچیده در داخل و بیرون این معبد قرار دارد. این معبد باشکوه در مجموع دارای ۱۴ برج می‌باشد که هر کدام به یک خدا و یا شخص اختصاص داده شده است. حدود ۳۳،۰۰۰ مجسمه و همچنین نقاشی گرانبها را می‌توان درداخل این مجموعه معبد پیدا کرد.

دیدنی های هند ۱۲: خاجوراهو

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

مجموعه معابد خاجوراهو، هنر را با جذابیت جنسی ترکیب می‌کند، و خروجی نهایی این معابد از بهترین آثار هنری قرون وسطایی معابد، نه تنها در هند، بلکه در سراسر جهان است. این معابد در حدود قرن ۱۰ ساخته شده است و تنها حدود ۲۵ مورد از ۸۵ معبد اصلی تا به امروز باقی مانده‌اند. این معابد بزرگترین گروه معابد هندو و جین در جهان هستند، حکاکی‌ها و مجسمه‌های این معابد، سبک زندگی سنتی زنان را در دوران قرون وسطا نمایش داده‌اند. مجسمه‌ها در زمانی ایجاد شدند که هنر عاشقانه و احساسی وابسته به جنسیت رواج بود و مورد پسند واقع می‌شد؛ برخی از این حکاکی‌ها از نظر هنر جنسی واضح و بی‌پرده هستند.

۱۱. غارهای آجانتا

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

غارهای آجانتا، آثار سنگ تراشی غار متعلق به قرن دوم قبل از میلاد هستند. غارهای باشکوه آجانتا، در حدود سال ۶۵۰ میلادی رها شده و به فراموشی سپرده شدند و تا سال ۱۸۱۹ میلادی، هنگامی که یک گروه شکارچی بریتانیایی به طور اتفاقی آنها را کشف کردند، از یادها رفتند. این انزوا و فراموشی آنها در واقع به نفعشان تمام شد، چرا که آثار موجود در آنها از دسترس انسان‌ها به دور مانده و در نتیجه سالم‌تر مانده اند، به گونه‌ای که بعضی از نقاشی‌های آنها تا به امروز به صورت کاملا سالم باقی مانده‌اند.

نقاشی‌های دیواری به جا مانده در این غارها موضوعات متعددی را از میدان‌های نبرد گرفته، تا کشتی‌های در حال حرکت، خیابان‌های شهری و جنگل‌های پر از حیوانات و کوه‌های پوشیده شده از برف را به نمایش می‌گذارند. همچنین شهر اورنگ آباد، که دروازه ورود به غارهای آجانتا می‌باشد، همچنین راه ورود به غارهای دیدنی و شگفت‌انگیز الورا نیز هست. این منطقه واقعا از برترین دیدنی های هند است.

۱۰. حوضچه‌های کرالا

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

حوضچه‌های کرالا، زنجیره‌ای از تالاب‌ها و دریاچه‌های موازی با ساحل دریای عربی، در ایالت کرالا هستند. حوضچه‌های آبریز کرالا، حوضه زیست بسیاری از گونه‌های منحصر بفرد آبزی از جمله خرچنگ، قورباغه‌ها و لجن خوارها، پرندگان آبی و حیواناتی مانند سمورآبی و لاک پشت می‌باشد. امروزه، گردش در آبراه‌های این حوضچه‌ها با خانه قایقی، با چند قایق بزرگ معروف به کتووالام (قایق برنجی سنتی، که در حال حاضر تبدیل به هتل شناور شده است) محبوب‌ترین فعالیت گردشگری در حوضه این آبریز می‌باشد.

مطلب مرتبط: ۱۰ پرجمعیت ترین کشور جهان

۹. کاخ دریاچه

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

کاخ دریاچه، واقع در دریاچه پیچولا، در شهر اودیپور، به عنوان یک قصر تابستانی سلطنتی، در قرن ۱۸ ساخته شده است. امروزه از آن به عنوان یک هتل لوکس ۵ ستاره استفاده می‌شود که تحت برند “مجموعه هتل‌ها و کاخ‌های تفریحی تاج” فعالیت می‌کند. کاخ دریاچه، یک قایق دارد که مسافرین را از اسکله‌ای در قصر شهر در ساحل شرقی دریاچه پیچولا به هتل منتقل می‌کند. این کاخ در سال ۱۹۸۳ معروف شد، زمانی که در فیلم جیمز باند “اختاپوس” به عنوان خانه یکی شخصیت‌های مهم فیلم شناخته شد.

۸. معبد ویروپاکشا

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

معبد ویروپاکشا، در شهر همپی، به عنوان یک حرم کوچک اغاز به کار کرد و در ادامه در دوره حکمرانی فرمان‌روایان ویجایاناگرا به یک مجموعه بزرگ گسترش پیدا کرد. اعتقاد بر این است که این معبد از زمان ساخت حرم کوچک در قرن هفتم پس از میلاد بدون وقفه برپا و فعال بوده است که همین ویژگی آن را به یکی از قدیمی‌ترین معابد هندو در هند تبدیل می‌کند.

۷. پالولم

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

پالولم، جنوبی‌ترین بخش سواحل توسعه یافته گوآ است و همچنین یکی از زیبا ترین‌ها ساحل‌ها در این منطقه و از بهترین دیدنی های هند است. این ساحل یک خلیج طبیعی است که از هر دو طرف با سرزمین‌های بلند احاطه شده است و در نتیجه دریا به شکلی آرام و معتدل به مانند تختی شیب‌دار در برابر آن قرار گرفته است. برای کسانی که معتقدند که یک ساحل بدون وجود رستوران‌های خوب و مناسب و هتل‌های خوب، میزان لازم از تفریحات شبانه و تعداد زیادی از افراد علاقمند، نمی‌تواند بهشت باشد، پالولم جایی است که گزینه خوبی است و می‌توانند آن را به عنوان مقصد در نظر بگیرند.

۶. پارک ملی کانها

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

پارک ملی کانها، یکی از زیباترین ذخایر حیات وحش در آسیا می‌باشد و یکی از بهترین مکانهایی است که برای دیدن یک ببر در هند می‌توان در نظر گرفت. تالاب سلیمان و جنگل‌های بامبو، مراتع چمن دار و کوه‌های کانها، الهام بخش نویسنده شهیر “رودیارد کیپلینگ” برای نگارش رمان معروف او “کتاب جنگل” بوده است و آن را به یکی از جاذبه‌های برتر هند تبدیل کرده است.

۵. دربار صاحب

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

دربار صاحب، که بیشتر به عنوان معبد طلایی مشهور است، جاذبه گردشگری اصلی امریتسار محسوب می‌شود و مهم‌ترین محل مذهبی برای سیک‌ها می‌باشد. ساخت این معبد توسط گورو رامداس جی، در قرن شانزدهم آغاز شد. در قرن نوزدهم، مهاراجه رانجیت سینگ، سطح بالای معبد را با طلا روکش کرد. این بنا یک معبد خیره‌کننده است و همیشه لبریز از هزاران زائر است که از سرتاسر هند آمده‌اند، و به خاطر اینکه این محل رویایی را که پیشتر فقط از تلویزیون دیده بودند، از نزدیک می‌بینند، هیجان زده هستند.

۴. جیسلمیر

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

جیسلمیر، شهری بیابانی و خاص است که در نزدیکی مرز هند با پاکستان واقع شده است، در نزدیکی غربی‌ترین بخش غربی ایالت راجستان قرار گرفته است. دیوارهای ماسه سنگی زرد رنگ‌ای “شهر طلایی”، به مانند یک صحنه از شبهای عربی، از صحرای تار برمی‌خیزند، در حالی که برج جیسلمیر همچون تاجی بر سر این شهر دیده می‌شود. تجارتی غیرقابل کنترل، جنبه شاعرانه و عاشقانه جیسلمیر را خنثی و کمرنگ کرده است، اما حتی با وجود تمام تورها و اتوبوس‌های گردشگری، این شهر یکی از محبوب‌ترین دیدنی های هند می‌باشد.

۳. غارهای الورا

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

هنر غار، از ارتفاع‌های جدید در غارهای الیورا که یکی از بزرگترین مجموعه‌های غارهای ساخته شده از سنگ و تبدیل شده به معبد در جهان می‌باشند. مجموعه غارهای الورا، دارای ۱۰۰ غار است، هرچند فقط ۳۴ مورد این غارها برای عموم قابل بازدید هستند. بزرگ‌ترین اثر تراش خورده از سنگ یک تکه در معبد کایلاسا یافت شده است، که شامل فضایی دو برابر اندازه معبد پارتنون در آتن می‌شود، و بین قرن هفتم و نهم میلادی ساخته شده است. این غارها به پرستش خدایان مذاهب هندو، بودایی و جین اختصاص داده شده است.

۲. واراناسی

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

واراناسی، در ساحل رود گنگ واقع شده است و برای پیروان دین هندو، بودایی‌ و جین مقدس است و همچنین سال‌هاست که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی در جهان است. در بسیاری از موارد، وارانانسی بهترین و بدترین جنبه‌های هند را بیان می‌کند و می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. صحنه زائرانی که در هنگام غروب و در میان بازتاب معابد قدیمی که تصویرشان در آب افتاده است، مشغول نیایش در رودخانه گنگ هستند، احتمالا یکی از خارق العاده‌ترین چشم‌انداز‌های جهان است.

۱. تاج محل

دیدنی های هند: 27 مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

تاج محل که در آگرا واقع شده است، یک بنای عظیم از سنگ مرمر سفید است که بین سال‌های ۱۶۳۲ تا ۱۶۵۳ میلادی، در دوره ی امپراتور مغول شاه جهان، به یادبود همسر مورد علاقه‌اش ساخته شده است. این بنا که یکی از شاهکارهای معماری مغول و یکی از مهم‌ترین دیدنی های هند و جاذبه های گردشگری هند است، با نام “اشکی بر گونه‌ی ابدیت” معروف است. علاوه بر بنای عظیم سنگ مرمر سفید، تاج محل همچنین شامل چندین ساختمان زیبا، حوض‌هایی که تصویر بنا در آنها منعکس می‌شود و باغ‌های زینتی گسترده با درختان متعدد و بوته‌های گل می‌باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – نفیسه نجفی

منبع: touropia

دیدنی های هند: ۲۷ مهمترین جاذبه گردشگری هند که فوق‌العاده هستند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه های گردشگری جهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری/ مواضع نظامیان اسرائیل بمباران شد+ جزئیات