علت بی نظمی در قاعدگی، عمده ترین عوامل


علت بی نظمی در قاعدگی، عمده ترین عوامل

زنی 29 ساله و دارای یک فرزند هستم همیشه پریودی منظم داشتم .

پرسش: زنی 29 ساله و دارای یک فرزند هستم همیشه پریودی منظم داشتم اما این ماه با فاصله 4روز دوبار پریود شدم. هیچ داروی خاصی مصرف نکرده و دچار استرس نیز نبوده ام. لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ: بی نظمی در قاعدگی هنگامی است که در بین قاعدگی یا پس از نزدیکی خونریزی ایجاد گردد یا خونریزی شدید شده و بیش از ۱۰ روز طول بکشد و یا ۱ هفته با برنامه قاعدگی معمولتان فاصله داشته باشد و یا قاعدگی نامنظم همراه با تب وجود داشته باشد.
عمده ترین عوامل بی نظمی در قاعدگی استرس ها هستندکه مربوط به شغل ، مسئولیت های خانوادگی و یا سایر ارتباطات می باشد.
علل زیادی می تواند سبب نا نظمی در پریود شود . اختلالات هورمونی و تخمدانی و رحمی می تواند سبب آن شود . گاه این بررسی ها همه طبیعی هستند که در این صورت به آن خونریزی دیسفونکسیونل می گوییم .علت دقیق آن مشخص نیست ولی ممکن است به دلیل تحریک ترشح دایمی استروژن باشد . بنابراین لازم است با مراجعه به متخصص زنان بررسی لازم صورت گیرد .
البته افزایش و یا کاهش وزن نیز می تواند د ر تولید هورمون و تقویم قاعدگی تغییراتی ایجاد کند برنامه های خاص غذایی مثل خام خواری نیز تاثیر گذارند در نهایت اینکه مشکلات طبی مثل عفونت ، پولیپ ،
فیبروئید و ناهنجاری های ساختمانی رحم جز علل بوجود آورنده چرخه نامنظم هستند.
بنا براین می بایست برای بررسی های تکمیلی و پیدا کردن علت زمینه ای اصلی مشکلتان به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.
توجه داشته باشید خانم ها بعد از ازدواج و به خصوص زایمان لازم است هر ۶ماه یکبار برای معاینه و ارزیابی دستگاه تناسلی خود به پزشک مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور