طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با زعفران


طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با زعفران

کباب کوبیده یکی لذیذترین غذاها در کشورمان است. اما از آنجا که این غذا با گوشت قرمز درست می‌شود، برای بعضی از افراد مناسب نیست. از اینرو قصد داریم در این مطلب طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و نکات مربوط به طبخ آن که غذایی رژیمی و لذیذ محسوب می‌شود را شرح دهیم.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با زعفران


ستاره |
سرویس آشپزی - کباب کوبیده مرغ ظاهر بسیار زیبایی دارد. به علاوه، این غذا به دلیل استفاده از گوشت سفید نسبت به کوبیده‌ای که با گوشت قرمز تهیه می‌شود، دارای بافت لطیف‌تری است. همچنین به دلیل دارا بودن چربی کمتر نسبت به گوشت قرمز، برای افرادی که باید غذای رژیمی میل کنند، انتخاب مناسبی به حساب می‌آید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده مرغ

مواد لازم
گوشت مرغ چرخ شده 1 کیلوگرم
پیاز متوسط 5 عدد
زعفران به میزان لازم
آرد سوخاری (در صورت نیاز) 1 قاشق غذاخوری
پودر شوید یک و نیم قاشق مرباخوری
آویشن نصف قاشق غذاخوری
جوش شیرین 1 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم به میزان لازم
کره 100 گرم

چند نکته: بجای پودر شوید می‌توانید از سبزی‌های معطر دیگر مانند نعناع یا ریحان نیز برای مزه دار کردن کباب استفاده کنید. توجه کنید که این سبزی‌های معطر را حتما به صورت خشک و پودر شده در طبخ کباب کوبیده با مرغ بکار ببرید. گوشت مرغ را حتما دو بار چرخ کنید تا یک دست شود. در صورت تمایل می‌توانید به جای فلفل قرمز از فلفل سیاه نیز استفاده کنید، اینکار باعث می‌شود طعم فلفل کمتر در غذا حس شود.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

پیازها را رنده ریز یا چرخ کنید و سپس به طور کامل آب آن را بگیرید. دقت داشته باشید که فقط تفاله پیازها را استفاده کنید؛ در غیراینصورت آب پیاز باعث شل شدن مواد می‌شود و کباب شما از سیخ می‌ریزد.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با زعفران

پیازها را به گوشت مرغ اضافه کنید و با دست کاملا بهم بزنید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. در این مرحله بهتر است که مخلوط مواد را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهیم تا استراحت کند. در ادامه فلفل، نمک، جوش شیرین، پودر شوید و آویشن را با مواد مخلوط کنید. چنانچه حس کردید مواد کباب شل است، یک قاشق آرد سوخاری به مواد اضافه کنید. اکنون نوبت سیخ گرفتن کباب کوبیده است. وزن کباب‌ها نباید بیشتر از ۷۰ تا ۸۰ گرم باشد، زیرا اگر کباب‌ها سنگین‌تر باشند از سیخ می‌ریزد. اکنون باید سس روی کباب‌ها آماده شود. کره را آب کرده و با زعفران دم شده مخلوط کنید. پس از آنکه کباب کوبیده مرغ حاضر شد، سس را با قلمو روی آن بزنید تا خوش عطر و خوش رنگ شود.

نکته:

هنگام کباب کردن، آتش زغال نباید بیش از حد داغ باشد، بنابراین صبر کنید تا آتش فروکش کند.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با زعفران

زمانی که سیخ‌ها را روی منتقل قرار می‌دهید، در فواصل زمانی بسیار کوتاه آنها را زیرورو کنید. اینکار باعث می‌شود که دو طرف کباب‌ها به یک اندازه بپزد؛ چنانچه یک طرف کباب کاملا پخته شود و طرف دیگر خام باشد، هنگام زیرورو کردن از سیخ می‌ریزند.

افرادی که به بیماری قلبی و عروقی، چربی خون و ... مبتلا هستند، باید گوشت قرمز کمتری استفاده کنند. به همین دلیل این نوع کباب می‌تواند جایگزین مناسبی برای کباب کوبیده گوشت قرمز باشد.

به علاوه، همانطور که حتما می‌دانید، برای حفظ سلامتی بهتر است مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید. بنابراین کباب کوبیده مرغ با زعفران می‌تواند یک انتخاب خوب برای اشخاصی باشد که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ با زعفران


این غذا به لطف طعم دهنده‌هایی که استفاده می‌شود، طعم و بوی خوبی دارد. همچنین به این دلیل که سس زعفران روی کباب‌ها زده می‌شود، رنگی طلایی و زیبا پیدا می‌کند. بنابراین می‌توانید در دورهمی‌ها و میهمانی‌ها کباب مرغ را جایگزین کباب گوشت قرمز کنید و گامی مثبت برای حفظ سلامت خود و عزیزان‌تان بردارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات