برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت چهارم، رَم


برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت چهارم، رَم

در استراتژی پنج سال آیندهٔ گروه خودروسازی فیات-کرایسلر که به‌تازگی توسط رئیس این گروه یعنی سرجیو مارکیونه اعلام شده است، برند رم که خود در اصل بخشی از دوج است، جایگاه ویژه‌ای دارد. در همین ارتباط، مدیرعامل برند رم یعنی آقای «مایک منلی» که هم‌زمان مدیریت جیپ را هم بر عهده دارد، در نشست اعلام... نوشته برنامه‌های آیندهٔ...

در استراتژی پنج سال آیندهٔ گروه خودروسازی فیات-کرایسلر که به‌تازگی توسط رئیس این گروه یعنی سرجیو مارکیونه اعلام شده است، برند رم که خود در اصل بخشی از دوج است، جایگاه ویژه‌ای دارد. در همین ارتباط، مدیرعامل برند رم یعنی آقای «مایک منلی» که هم‌زمان مدیریت جیپ را هم بر عهده دارد، در نشست اعلام استراتژی پنج سال آینده گروه فیات-کرایسلر، برنامه‌های آیندهٔ رم را اعلام کرده است. در این استراتژی پنج‌ساله، رم قصد دارد چندین محصول جدید را تولید کند که یکی از آنها مدلی قدرتمند بنام 1500 TRX است که برای رقابت مستقیم با فورد F150 رپتور راهی بازار خواهد شد.

برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت چهارم، رَم

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد این پیکاپ عملکرد بالا گفته شده این است که رم 1500 TRX به پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز خواهد بود که طبق گزارش‌ها، همان پیشرانهٔ مورداستفاده در مدل‌های چارجر و چلنجر هلکت بوده و بنابراین 707 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور دارد. اگر این موتور در TRX هم همین قدرت را داشته باشد، این تراکِ قدرتمند، عملکرد بالاتری نسبت به فورد رپتور با پیشرانهٔ 3.5 لیتری توئین توربوی 450 اسب بخاری خواهد داشت. البته در این رابطه تنها چالش دوج این است که بتواند قیمت رم TRX را در همان حد قیمت فورد رپتور حفظ کرده و از افزایش آن جلوگیری کند.

برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت چهارم، رَم

رم ادعا کرده است که یکی از دلایل ساخت مدل TRX این است که میانگین قیمت محصولات برند خود را افزایش دهد. به گفتهٔ منلی، قیمت فورد F150 رپتور 28 هزار دلار بیشتر از میانگین قیمت پیکاپ‌های این سگمنت است و رم هم می‌خواهد چنین وضعیتی داشته باشد؛ اما رم 1500 TRX علاوه بر فورد F150 رپتور، در بازار باید با شورلت سیلورادو Z71، جی‌ام‌سی سی‌یرا AT4 و تویوتا تاندرا TRD Pro هم رقابت کند. اگر نسخهٔ تولیدی این خودرو به نمونهٔ کانسپت آن وفادار باقی بماند، باید دارای دماغه‌ای تهاجمی با محافظ بخش زیرین و دو قلاب در طرفین سپر باشد. علاوه بر این، رم TRX می‌تواند به یک نوار LED روی سقف، لاستیک‌های آفرود گلگیرهای برجسته و قسمت بار سفارشی مجهز باشد؛ اما رم از زمان معرفی این پیکاپ حرفی نزده است.

برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت چهارم، رَم

اما علاوه بر این مدل عملکرد بالا، رم قصد دارد با ساخت یک پیکاپ متوسط جدید، به رقابت با فورد رنجر و شورلت کلرادو بپردازد. این در حالی است که رم بعد از خاتمهٔ مدل داکوتا در سال 2011، پیکاپی کوچک‌تر از 1500 در سبد محصولات خود نداشته است اما حالا قصد دارد پس از چند سال بار دیگر به بخش پیکاپ‌های میان سایز بازگردد. البته فعلاً اطلاعاتی در مورد این پیکاپ متوسط منتشر نشده و معلوم نیست که آیا داکوتا نام خواهد داشت یا نه و صرفاً گفته شده این خودرو تا سال 2022 به بازار خواهد آمد.

برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت چهارم، رَم

هرچند در ایالات‌متحده، پیکاپ‌ها 84 درصد از فروش رم را تشکیل می‌دهند، اما در مناطقی مانند اروپا و آسیا، ون‌ها خودروهای پرطرفدارتری هستند. به همین دلیل رم قصد دارد تا سال 2022 نسل کاملاً جدید ون کوچک شهری پرومستر سیتی را هم به بازار عرضه کند اما فعلاً برنامه‌ای برای ساخت نسل جدید ون بزرگ‌تر پرومستر وجود ندارد.

برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت چهارم، رَم

علاوه بر این، در برنامهٔ پنج سال آیندهٔ رم، ساخت نسل جدید پیکاپ سنگین فول سایز یا همان هِوی دیوتی هم وجود دارد که شامل مدل‌های 2500 و 3500 می‌شود. گفته شده این خودرو در سال 2019 به بازار خواهد آمد؛ اما غیر از ساخت این مدل‌ها، رم قصد دارد در سال 2021 تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو را برای تعدادی از محصولات خود همچون مدل 1500 ارائه کند. با وجود این تکنولوژی، خودرو می‌تواند به‌صورت خودکار فرمان، شتاب گیری و ترمزها را کنترل کند اما بااین‌حال راننده هنوز هم باید به جاده توجه داشته باشد زیرا این سیستم لزوماً قادر به تشخیص تمامی خطرات جاده نخواهد بود.

برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت چهارم، رَم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد