همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات


مطلب همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ منابع خبری گفته‌اند که سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9)، فبلت جدید سامسونگ، چند هفته زودتر از موعد معرفی و تا 2 ماه دیگر وارد بازار...

منابع خبری گفته‌اند که سامسونگ گلکسی نوت ۹ (Samsung Galaxy Note 9)، فبلت جدید سامسونگ، چند هفته زودتر از موعد معرفی و تا ۲ ماه دیگر وارد بازار می‌شود.

اخبار گلکسی نوت ۹ سامسونگ همیشه یک تیتر داغ بوده است. این فبلت در قالب یک گوشی پرچم‌دار بزرگ و با قلم کاربردی اس پن (S Pen) عرضه خواهد شد.

در حال حاضر شایعات کمی در مورد قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت این محصول در داخل نمایشگر وجود دارد اما گفته شده است که سازنده مشهور کره‌ای می‌خواهد به واسطه این فبلت دستیار مجازی بیکسبی ۲.۰ (Bixby 2.0) و یک دوربین دوگانه اصلی ارتقاء یافته مجهز به قابلیت فیلمبرداری HDR را در اختیار کاربرانش بگذارد.

همه اخبار سامسونگ گلکسی نوت ۹

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

در این نوشتار به ارائه هرآنچه که تا به امروز در مورد فبلت سامسونگ گلکسی نوت ۹ منتشر شده است، پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

یک گوشی بزرگ با تغییراتی اندک در طراحی

گلکسی نوت ۹ یک قدم بزرگ برای سامسونگ است. البته به نظر نمی‌رسد که گوشی‌ساز مشهور کره‌ای برای ظاهر این دستگاه ایده جدیدی پیاده کرده باشد، بلکه تغییرات بیشتر در درون این گوشی هوشمند اتفاق خواهد افتاد.

به بیان خلاصه می‌توان گفت که گلکسی نوت ۹

فبلت پرچمدار بعدی سامسونگ است. احتمالا در تاریخ ۱۸ مرداد (۹ اوت) در شهر نیویورک رونمایی و قبل از ورود آیفون‌های جدید اپل وارد بازار می‌شود. حداقل ۹۲۹ دلار قیمت دارد.

تاریخ عرضه گلکسی نوت ۹

نوت ۹ احتمالا در تاریخ ۹ اوت عرضه و قبل از برگزاری رویداد معرفی آیفون‌های جدید وارد بازار می‌شود.

احتمالا زودتر از آنچه که پیش بینی شده بود می‌توانید گلکسی نوت ۹ را خریداری کنید، زیرا گفته شده است که سامسونگ می‌خواهد رویداد معرفی این محصول را در اوایل ماه اوت برگزار کند. شواهد زیادی برای این تاریخ وجود دارد.

این فبلت پرچم‌دار با نام مستعار کراون (Crown) به معنی تاج شناخته می‌شود. یک منبع خبری به نام The Investor گفته که سامسونگ نمونه اولیه این دستگاه را در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ ساخته است. فبلت پرچمدار قبلی سامسونگ در تاریخ ۱ شهریور ۹۶ (۲۳ اوت ۲۰۱۷) معرفی شد.

سازنده مشهور کره‌ای تست نرم افزار گلکسی اس ۹ و برادر بزرگ‌ترش را زودتر از تست نرم افزار گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰۱۷ خود انجام داد و در نهایت دو گوشی پرچمدار جدیدش را زودتر از زمانی که گوشی‌های سری گلکسی اس ۸ را عرضه کرد، در اختیار کاربرانش گذاشت.

ظاهرا این شرکت پروسه تست کردن سفت افزار گلکسی نوت ۹ را نیز دو هفته زودتر از پروسه تست کردن نرم افزار گلکسی نوت ۸ شروع کرده است. قطعه سازان هم گفته‌اند که پنل‌های نمایشگر گلکسی نوت ۹ دو ماه زودتر از پنل‌های نمایشگر گلکسی نوت ۸ ساخته شده‌اند. با توجه به این تغییرات می‌توان گفت که نوت جدید به احتمال زیاد در تاریخ اعلام شده، رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تصاویر جدیدی از پنل اصلی سامسونگ گلکسی نوت ۹ منتشر شد

چرا گلکسی نوت ۹ زودتر از گلکسی نوت ۸ وارد بازار می‌شود؟

فبلت پرچمدار جدید سامسونگ باید به اندازه کافی توجه کاربران را به خود جلب کند تا بتواند نسبت به گوشی‌های آیفون ایکس ۲ (iPhone X2) و آیفون ۹ که احتمالا در اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور) رونمایی می‌شوند، برجسته‌تر جلوه کند. گوشی‌های سری نوت همیشه زودتر از گوشی‌های جدید اپل معرفی شده‌اند، اما زمانی که این محصولات وارد بازار می‌شوند، تب خبرهای آیفون‌های جدید اپل هم بالا بوده است.

این استنباط برترین دلیلی است که برای زودتر عرضه شدن گلکسی نوت ۹ وجود دارد. با توجه به این وضعیت، سامسونگ باید فبلت جدیدش را در ماه اوت یا نهایتا اوایل ماه سپتامبر به کاربرانش برساند.

قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۹

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

حتی اگر که سامسونگ قیمت گلکسی نوت ۹ را بیشتر از قیمت گلکسی نوت ۸ قرار ندهد، باز هم این محصول یک گوشی گران قیمت است.

قیمت گلکسی نوت ۹ برخلاف خبرهای مرتبط با زودتر معرفی و عرضه شدن این محصول، ماهیت خوشحال کننده‌ای ندارد. سامسونگ هر زمانی که بخواهد این محصول را عرضه کند آن را با قیمت گرانی به فروش خواهد رساندد. این کمپانی، گلکسی نوت ۸ خود را با یک برچسب قیمت ۹۲۹ دلاری وارد بازار کرد و دلیلی ندارد که بخواهد فبلت جدیدش را با قیمت ارزان‌تری ارائه کند، مخصوصا با توجه به این که اپل می‌خواهد گوشی‌های جدیدش را با قیمت گران‌تری نسبت به آیفون X وارد بازار کند.

بیشتر بخوانید: آیفون‌های ۲۰۱۸ یک دلار هم از آیفون X ارزان‌تر نخواهد بود

گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در ایالات متحده با قیمت ارزان‌تری وارد بازار شدند، اما در بعضی از کشورهای جهان با قیمت گران‌تری در اختیار کاربران قرار گرفتند؛ از این رو احتمالا گلکسی نوت ۹ هم چنین وضعیتی خواهد داشت. اگر که به دنبال یک گوشی خوب ارزان قیمت دارای قلم هستید، در حال حاضر توصیه می‌کنیم که گلکسی نوت ۸ را خریداری کنید.

اسکنر اثر انگشت در داخل نمایشگر

برجسته‌ترین شایعه‌ای که در مورد گلکسی نوت ۹ وجود دارد، اسکنر اثر انگشت این گوشی هوشمند است که احتمالا در داخل نمایشگر آن قرار خواهد گرفت گفته شده که سامسونگ هم در حال تست کردن راهکارهایی برای قرار دادن حسگر اثر انگشت در داخل نمایشگر گلکسی نوت ۹ است. قرار دادن این سنسور در داخل صفحه نمایش، سازنده مشهور کره‌ای را قادر می‌سازد تا گلکسی نوت ۹ را نسبت به گلکسی نوت ۸ با باتری بزرگ‌تری عرضه کند.

یکی از منابع خبری هم گفته است که سامسونگ گلکسی نوت ۹ با یک باتری ۳۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر عرضه می‌شود با این حال چند وقت پیش شایعه شده بود اسکنر اثر انگشت همان طور که در داخل صفحه نمایش گوشی‌های گلکسی اس ۹، اس ۹ پلاس، اس ۸، اس ۸ پلاس و نوت ۸ قرار نگرفت، در داخل صفحه نمایش نوت ۹ هم قرار نمی‌گیرد. در واقع دلایل بیشتری برای نصب شدن این فناوری در گلکسی X یا همان گلکسی اس ۱۰ وجود دارد.

تماشا کنید: گلکسی اس ۱۰ سامسونگ با ویژگی‌های جذابی از راه می‌رسد

شایعه شده است که اپل و سامسونگ هر دو در تلاش هستند که گوشی‌های خود را به اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر مجهز کنند، اما تا به امروز نتوانسته‌اند به فناوری لازم برای انجام این کار دست یابند. ظاهرا همین علت باعث شد که سنسور اسکنر اثر انگشت کاملا از روی آیفون X برداشته شود و در گوشی‌های سری گلکسی اس ۹ در زیر سنسور دوربین اصلی قرار گیرد.

خبرهای امیدوار کننده‌ای به گوش می‌رسد. سامسونگ پتنت یک گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر را ثبت کرده است. اسکنر بیومتریکی موجود در این طرح به طور دیجیتالی به کاربران نشان می‌دهد که باید انگشت خود را در چه مکانی قرار دهند و سپس با ارائه یک بازخورد لرزشی کاربر را نسبت به محل قرار گیری انگشتش مطلع می‌سازد.

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

ویوو امسال گوشی اپکس را با اسکنر اثر انگشت نوری اپتیکال قرار گرفته در داخل نمایشگر عرضه کرد، اما ظاهرا سامسونگ می‌خواهد گلکسی نوت ۹ خود را به یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز سازد.

تماشا کنید: نگاه نزدیک به اولین گوشی بدون حاشیه‌ واقعی ؛ ویوو اپکس

اما علی رغم همه این گفته‌ها، تعداد زیادی از قطعه سازان نیز گفته‌اند که این گوشی‌ساز کره‌ای، اسکنر اثر انگشت فبلت جدیدش را نیز مانند سنسور بیومتریکی گوشی‌های سری گلکسی اس ۹ در پشت آن نصب می‌کند.

مشخصات گلکسی اس ۹

همان طور که گفته شد، یک منبع خبری اعلام کرده که نوت ۹ از یک باتری بزرگ ۳۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اگر که این مطلب صحت داشته باشد می‌توان گفت که باتری این گوشی هوشمند از باتری گلکسی نوت ۸ (۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی) و باتری گلکسی اس ۹ پلاس (۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی) هم بزرگ‌تر است.

در این بین یک منبع دیگر گفته است که گلکسی نوت ۹ با یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نمایشگر ۶.۴ اینچی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که آیا این منبع تنها به اعداد بزرگ علاقه دارد یا این که گفته‌هایش صحیح هستند؛ بنابراین با چشم تردید به این دو رقم نگاه کنید.

گلکسی نوت جدید در تست‌های بنچمارک هم توانست با یک رم ۶ گیگابایتی، چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ و سیستم عامل اندروید ۸.۱ اوریو امتیازات بسیار بالایی را کسب کند. برخی منابع می‌گویند که گلکسی نوت ۹ با مدلی مجهز به یک رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت ۹ منتشر شد؛ اسنپدراگون ۸۴۵ در راس قدرت

این احتمال هم به میزان کمی وجود دارد که سازنده مشهور کره‌ای در ساخت گلکسی نوت ۹ علاوه بر استفاده از یک اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر، از یک طراحی کاملا بدون حاشیه و دوربین سلفی و سنسورهای قرار گرفته در داخل صفحه نمایش هم استفاده کند، زیرا اخیرا پتنت یک گوشی مفهومی را با چنین مشخصاتی به ثبت رسانده است. البته به کارگیری این فناوری‌ها در ساخت یک گوشی ۲۰۱۸ بیش از حد بلند پروازانه است.

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصاتممکن است که گلکسی نوت ۹ با ایده فوق طراحی شده باشد.

یکی دیگر از اهداف احتمالی جاه طلبانه سامسونگ در طراحی گلکسی نوت ۲۰۱۸ استفاده از یک نمایشگر انعطاف پذیر در ساخت این گوشی هوشمند است. این سازنده چندین سال است که تلاش می‌کند تا این فناوری را ارائه کند. برخی می‌گویند که احتمالا یک گوشی هوشمند با این فناوری در اواخر سال میلادی جاری از طرف سامسونگ عرضه خواهد شد.

البته این احتمال هم وجود دارد که نمایشگر انعطاف پذیر، دیرتر از زمان عرضه نوت ۹ آماده شود. از طرفی سامسونگ نیز به احتمال زیاد، یک فناوری آزمایشی را بر روی گوشی پرچمدار برجسته خود امتحان نخواهد کرد.

سامسونگ پتنت دیگری را هم از یک گوشی هوشمند ثبت کرده و در آن لبه سمت راست نمایشگر را با طراحی منحنی شکل و لبه سمت چپ آن را با طرحی ساده طراحی کرده است. احتمال به کار رفتن این سبک طراحی هم در نوت ۹ وجود دارد. سبک طراحی گفته شده برای یک گوشی هوشمند بسیار عجیب و غریب است و با سبک طراحی گلکسی نوت ۸ هم تفاوت زیادی دارد، به همین دلیل نمی‌توان با اطمینان گفت که سازنده مشهور کره‌ای در ساخت فبلت پرچمدار جدیدش از آن استفاده می‌کند یا خیر.

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

نکته‌ای که می‌توان نسبت به آن امید داشت این است که نوت ۹ در هر شکلی که ساخته شود از یک ماده ساختاری جدید بهره می‌برد، زیرا سامسونگ اخیرا یک ماده جدید را به نام متال ۱۲ (Metal 12) با وزن سبک و مقاومت بسیار بالا ثبت کرده است.

The Korea Herald هم گفته است که این کمپانی احتمالا گوشی سری نوت ۹ خود را به یک واحد پردازش عصبی مجهز می‌کند. این فناوری در واقع یک تراشه هوش مصنوعی است که ابتدا هواوی و اپل از آن در گوشی‌های خود استفاده کردند. هنوز مشخص نیست که کاربرد این تراشه در نوت ۹ چیست، اما می‌توان گفت که این فناوری سرعت انجام برخی از فرآیندها را در این گوشی هوشمند افزایش خواهد داد.

گلکسی نوت ۲۰۱۸ به احتمال زیاد با یک صفحه نمایش بزرگ سوپر AMOLED منحنی شکل، قلم کاربردی اس پن، رم و حافظه داخلی حداقل ۶ و ۱۲۸ گیگابایتی و پردازنده قدرتمند اگزینوس ۹۸۱۰ / اسنپدراگون ۸۴۵ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برخی از منابع شایعه کرده‌اند که سامسونگ در حال ساختن تراشه اگزینوس ۹۸۲۰ است. این تراشه می‌تواند سرعت بیشتر و قابلیت ضبط کردن فیلم با کیفیت HDR را هم ارائه کند.

اسنپدراگون ۸۴۵ هم توانایی فیلم‌برداری با کیفیت HDR را دارد، اما گوشی‌های گلکسی اس ۹ دارای این تراشه نیز بدون این قابلیت عرضه شدند زیرا اگزینوس توانایی ارائه آن را ندارد. سامسونگ باید این قابلیت را ارائه کند؛ زیرا رقبایی مثل سونی اکسپریا ایکس زد ۲ (Sony Xperia XZ2) می‌توانند آن را به اختیار کاربران خود ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: بررسی اکسپریا ایکس زد ۲ سونی ؛ سونی در تلاش برای کسب برتری!

ویژگی‌هایی که می‌خواهیم در گلکسی نوت ۹ وجود داشته باشند

خبرهای کمی در رابطه با فبلت جدید سامسونگ منتشر شده است، اما امیدوار هستیم که این گوشی هوشمند بتواند ویژگی‌های زیر را ارائه کند.

اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر

این فناوری می‌تواند برگ برنده خوبی برای گلکسی نوت ۹ باشد. شایعه‌هایی هم در مورد مجهز بودن نوت جدید به این فناوری وجود دارد. نصب شدن اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی چندان زیبا نیست، اما قرار گرفتن آن در داخل نمایشگر می‌تواند راحتی و ظاهر تکنولوژیکی بیشتری داشته و گلکسی نوت ۹ را نسبت به سایر پرچم‌داران، برجسته‌تر جلوه دهد. اطمینان داریم که سامسونگ در حال ساختن این فناوری است، اما نمی‌دانیم که به سامسونگ گلکسی نوت ۹ خواهد رسید یا خیر.

صدای فراگیر

گلکسی نوت ۸ به یک اسپیکر مجهز شد و نتوانست کارایی صوتی خوبی را ارائه کند. این گوشی هوشمند ویژگی‌های خوب زیادی دارد، اما اسپیکر آن، ازجمله‌ی این ویژگی‌ها نیست.

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

اسپیکر نوت ۸ در انتهای بدنه این گوشی زیبا نصب شده است. امیدوار هستیم که گلکسی نوت ۹ حداقل به دو اسپیکر مجهز شده باشد و این اسپیکرها در جلوی گوشی قرار گرفته باشند تا زمانی که گوشی را در دست گرفتید، صدای خروجی آن به طرف شما پخش شود. از آنجایی که نوت جدید یک گوشی بزرگ است احتمالا می‌تواند ۴ اسپیکر را در اختیار کاربرش بگذارد.

دستیار مجازی بیکسبی بهتر

بیکسبی یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های پرچمدار امسال سامسونگ محسوب می‌شود، اما در قالب فعلی چنگی به دل نمی‌زند؛ مخصوصا زمانی که صحبت از فهمیدن گفته‌های کاربر به میان می‌آید. کاربرها علاقمند هستند که این ویژگی در نوت جدید با توانایی‌های گوگل اسیستنت و سیری عرضه شود. علاوه بر این دوست داریم که مکان کلید آن نیز تغییر کند، زیرا بسیار از کاربران علاقه‌ای به استفاده از این کلید در مکان فعلیش ندارند.

باتری با عملکرد ۲ روز

سامسونگ به دلیل تجارب تلخی که از گلکسی نوت ۷ کسب کرد، در ساخت باتری گلکسی نوت ۸ محافظه کارانه عمل کرد. گلکسی نوت ۸ می‌تواند با یک بار شارژ به مدت یک روز کارهای شما را انجام دهد، اما شما به احتمال زیاد مجبور می‌شوید که در طول شب باتری این گوشی هوشمند را دوباره شارژ کنید.

همچنین می‌توان گفت که سرعت فناوری شارژ سریع گلکسی نوت ۸ به خوبی سرعت فناوری شارژ سریع به کار رفته در گوشی‌های قبلی سامسونگ نیست. این دو محدودیت می‌توانند جنبه احتیاطی داشته باشند، اما خوشحال می‌شویم اگر که سامسونگ بتواند گلکسی نوت ۹ را به صورت ایمن با یک باتری با توانایی عملکردی به مدت ۲ روز و قابلیت شارژ سریع حقیقی عرضه کند.

قابلیت تشخیص چهره بهبود یافته

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی نوت 9 ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات

قابلیت تشخیص چهره سامسونگ، امنیت لازم برای ایفای نقش به جای یک اسکنر اثر انگشت را ندارد. قابلیت فیس آی دی (Face ID) آیفون X یک فناوری برجسته محسوب می‌شود، اما این گوشی هوشمند اولین محصولی نیست که با این قابلیت عرضه شده است. گلکسی نوت ۸ هم به قابلیت تشخیص چهره مجهز است ولی فناوری اسکن سازی چهره این فبلت اطمینان بسیار بالایی ندارد. شما می‌توانید آن را دور بزنید به همین دلیل مایل هستیم که نوت ۹ به یک فناوری بهتر در زمینه تشخیص چهره مجهز شود. اگر که این فناوری کارایی بهتری در مقایسه با فناوری فیس آی دی آیفون X داشته باشد، سامسونگ احتمالا در این رقابت پیروز میدان است.

قیمت مشابه

گلکسی نوت ۹ یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های ۲۰۱۸ خواهد بود و انتظار نداریم که سامسونگ این گوشی هوشمند را با قیمت ارزان‌تری نسبت به نوت ۸ که با قیمت ۹۲۹ دلار عرضه شد، ارائه کند. با این حال اگر که این شرکت بتواند قیمتی در همین حد را هم برای نوت جدیدش تعیین کند یک قدم مثبت برای کاربران و طرفدارانش برداشته است. علاوه بر این می‌تواند نسبت به گوشی‌های پیشرفته اپل از این نظر هم برتری را به خود اختصاص دهد.

حاشیه‌های کمتر

نمای جلویی نوت ۸ تقریبا به طور کامل توسط یک نمایشگر پوشیده شده است، اما یک حاشیه در پایین و یک حاشیه در بالای نمایشگر این گوشی هوشمند وجود دارد. دوست داریم که سامسونگ در گلکسی نوت ۹ ضخامت این حاشیه‌ها را کاهش دهد یا آن‌ها را به طور کامل حذف کند، همان طور که در آیفون X و اسنشال فون (Essential Phone) شاهد هستیم.

سامسونگ می‌تواند با اعمال این تغییرات استفاده از گلکسی نوت ۹ را برای کاربران ساده‌تر کند بدون این که بخواهد اندازه نمایشگر این گوشی هوشمند را کاهش دهد.

جدیدترین اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: techradar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر