در گرندپری مسکو شرکت می‌کنیم/ نحوه انتخاب مسافران جاکارتا


در گرندپری مسکو شرکت می‌کنیم/ نحوه انتخاب مسافران جاکارتا

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: دور جدید تمرینات تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی آغاز شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، اردوی آماده سازی تیم ملی تکواندو بعد از بازگشت از رقابتهای قهرمانی آسیا از فردا شنبه ۱۹ خردادماه آغاز خواهد شد و سرمربی تیم ملی با دعوت از ۲۴ تکواندوکار برای حضور در این اردو، تقریبا تمام سرمایه های فعلی مدعی پوشیدن «هوگو» تیم ملی را فراخوانده تا بهترین ترکیب را راهی بازی های آسیایی جاکارتا کند.

این دوره از مسابقات برای تکواندو نسبت به ادوار گذشته تفاوت های فراوانی دارد که مهمترین نکته آن کاهش اوزان برگزاری است. دوره های قبلی مسابقات تکواندو در هشت وزن قانونی برگزار می شد و هر کشور مجاز به معرفی 6 تکواندوکار برای حضور در این بازیها بود. اما در این دوره، مسابقات در ۵ وزن برگزار می شود. چهار وزن المپیکی و یک وزن ۶۳- کیلوگرم برای مردان و ۵۳- کیلوگرم زنان، اوزانی هستند که کشورها می بایست نمایندگان خود را به کمیته برگزاری معرفی کنند.

فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص این اردو به خبرنگار مهر گفت: مسابقات مهمی را پیش رو داریم. مهم از آن جهت که کاروان ورزشی کشورمان برای موفقیت و کسب جایگاه مناسب در پایان بازیها به کسب مدال طلا توجهی ویژه ای دارد. ما این موضوع را به خوبی درک کرده و از همین رو کار را جدیت دوچندان آغاز می کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا برای ما نکات بسیار خوبی در پی داشت. از تکواندوکاران خود در یک میدان رسمی و بسیار جدی شناخت بهتری بدست آوردیم. در واقع مسابقات ویتنام برای کادر فنی یک تجربه عالی بود که بتوانیم دورنمای تیم ملی را بر اساس توانمندی های اعضای تیم خود ترسیم کنیم.

سرمربی تیم ملی افزود: وضعیت تکواندوکاران را در اردوهای تیم ملی به خوبی تحت نظر داشتیم ولی ارزیابی شرایط ملی پوشان در داخل میدان مبارزه خیلی از مسائل را برای ما روشن کرد و یکی از دلایلی که تقریبا تمام مدعیان را به اردو دعوت کردیم همین موضوع بود.

عسگری در خصوص نحوه انتخاب نفرات اصلی تیم ملی هم گفت: از روز ابتدایی اردو تک تک تکواندوکاران زیر نظر خواهند بود و شرایط آنها پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، رقابتهای انتخابی، جام فجر، جام باشگاه های آسیا و مبارزاتی که در ویتنام به نمایش گذاشتند مد نظر است. شایسته سالاری، اصل کلی ما در کادر فنی است و بدون شک بهترین ها باید توانایی خود را در اردو اثبات کنند. البته شاید در چند وزن دیدارهای انتخابی تعیین کننده باشد.

وی در مورد مرحله دوم مسابقات گرندی در مسکو و فاصله اندک آن با بازیهای آسیایی هم گفت: این رقابتها تقریبا یک هفته قبل از جاکارتا برگزار خواهد شد و ما برای حضور در این مسابقات برنامه داریم. نفراتی که در ترکیب تیم بازیهای آسیایی قرار نگیرند و شرایط رنکنیگی و البته آمادگی فنی و جسمانی را داشته باشند به این مسابقات اعزام خواهند شد.

سرمربی تیم ملی به مرحله نخست این مسابقات در رم هم اشاره کرد و گفت: از فدراسیون درخواست کرده ام فیلم این مسابقات را برای ما تهیه کند تا بتوانیم رقبای خود را ارزیابی کنیم. البته تا آنجا که می توانستم این رقابتها را پیگیری کرده و در جریان کلی نتایج هستم. روسیه نشان داد که از سرمایه گذاری خوب سالهای قبل در حال کسب نتیجه است و برخی از بهترین های جهان نیز با شکست رم را به سمت کشورهای خود ترک کردند.

عسگری ادامه داد: البته مسابقات رم نشان داد که ما برای اعزام نکردن تیم خود تصمیم درستی گرفتیم. از تیم کره جنوبی که در ویتنام قهرمان آسیا شد، تنها «دای هون لی» به مدال طلا دست یافت که او هم در ویتنام حضور نداشت. سایر تکواندوکارانی که از ویتنام راهی رم شدند، شکست را تجربه کردند.

وی در پایان گفت: تیم ملی تکواندو متعلق به همه مردم و علاقمندان به تکواندو است. پیش از این هم بارها گفته ام که از انتقاد کارشناسان استقبال می کنم و از همه عزیزان می خواهم بنده را چون گذشته شاگرد خود دانسته و ما را برای رسیدن به موفقیت کمک کنند. بدون شک موفقیت تیم ملی سرافرازی همه خانواده تکواندو را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 4314574

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش