ترکیبپ پرسپولیس در فصل بعد چگونه خواهد بود ؟ ؛ آیا باید نگران بود ؟


دغدغه این روزهای هواداران پرسپولیس، جدایی بازیکنان کلیدی این تیم و محرومیت باشگاه از حضور در نقل و انتقالات است. دغدغه‌ای بزرگ و طبیعی که می‌تواند موقعیت پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را تهدید کند. نگاهی به بازیکنانی که جدا شده‌اند و آنهایی که در پرسپولیس می‌مانند نشان می‌دهد که برانکو برای انتخاب ترکیب ثابت با مشکلی مواجه نخواهد...

نگاهی به ترکیب احتمالی پرسپولیس در رقابت های فصل آینده

ترکیبپ پرسپولیس در فصل بعد چگونه خواهد بود ؟ ؛ آیا باید نگران بود ؟

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۸:۳۷
ترکیبپ پرسپولیس در فصل بعد چگونه خواهد بود ؟ ؛ آیا باید نگران بود ؟

ترکیب پرسپولیس در فصل آینده بدون درنظرگرفتن خرید های جدید را مورد بررسی قرار داده ایم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دغدغه این روزهای هواداران پرسپولیس، جدایی بازیکنان کلیدی این تیم و محرومیت باشگاه از حضور در نقل و انتقالات است. دغدغه‌ای بزرگ و طبیعی که می‌تواند موقعیت پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را تهدید کند. نگاهی به بازیکنانی که جدا شده‌اند و آنهایی که در پرسپولیس می‌مانند نشان می‌دهد که برانکو برای انتخاب ترکیب ثابت با مشکلی مواجه نخواهد شد. علیرضا بیرانوند درون دروازه، جلال حسینی و شجاع خلیل زاده در مرکز خط دفاع، حسین ماهینی و محمد انصاری در دفاع راست و چپ، نوراللهی و بشار رسن در مرکز خط هافبک، امید عالیشاه و وحید امیری در دو سمت خط میانی و سیامک نعمتی و علی علیپور در خط حمله. به نظر شما با این ترکیب و حداقل در لیگ برتر آیا مشکلی پرسپولیس را تهدید خواهد کرد؟
محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات به بهانه‌ای برای درخواست‌های ریز و درشت بازیکنان این تیم تبدیل شد. بخصوص آنهایی که قراردادشان به پایان رسیده و باید برای تمدید آن مذاکره کنند.
رقم‌های هنگفت و مذاکره با تیم‌های مختلف خارجی هر روز سر از رسانه‌ها در آورد اما پرسپولیس مقابل همه آنها ایستاد و خم به ابرو نیاورد. حتی به قیمت اینکه ستاره‌ها جدا شوند و قراردادشان را تمدید نکنند.
جدایی فرشاد احمدزاده، صادق محرمی و محسن مسلمان از پرسپولیس قطعی شده. احمدزاده با یک تیم لهستانی به توافق رسیده، محرمی به دینامو زاگرب رفته و مسلمان هم پیراهن ذوب آهن را پوشیده تا برای تیم سابق خود بازی کند.
نام کمال کامیابی‌نیا را هم می‌توان به این جمع سه نفره اضافه کرد. هافبک دفاعی ۳۰ ساله پرسپولیس که چند روزی است برای جست و جوی تیمی در ترکیه و شاید هم بازارگرمی چمدان خود را بسته و به کشور همسایه رفته است.
برانکو پای خود را در یک کفش کرد و با بازگشت احمدزاده و مسلمان مخالفت. او حتی مخالف تمدید قرارداد کمال کامیابی‌نیا است. بازیکنی که هنوز جدایی‌اش قطعی نشده.
پرسش اصلی اینجاست که اگر این چهار بازیکن را از ترکیب پرسپولیس کنار بگذاریم، برانکو چطور می‌تواند یک ترکیب یازده نفره به زمین بفرستد و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا مدعی باشد؟ اصلا آیا می‌شود یک ترکیب قدرتمند از میان آنها انتخاب کرد یا نه؟
درون دروازه علیرضا بیرانوند تا سال ۱۴۰۰ قرارداد دارد و با توجه به محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات بعید است مدیران باشگاه با جدایی او موافقت کنند. حتی اگر بیرانوند در جام جهانی بدرخشد و از انتقالش سود بالایی به پرسپولیس برساند. در مرکز خط دفاع، پرسپولیس شجاع خلیل زاده و جلال حسینی را در اختیار دارد. هر دو قرارداد دارند و فصل قبل هم زوج خط دفاع پرسپولیس را تشکیل دادند. محمد انصاری مثل فصل قبل می‌تواند انتخاب نخست برانکو در دفاع چپ باشد. بازیکنی که در صورت نیاز قادر است در مرکز خط دفاع هم بازی کند.
برای دفاع راست، پرسپولیس قطعا از حسین ماهینی استفاده می‌کند. بخصوص که صادق محرمی جدا شده و برانکو بازیکنی در این پست ندارد که ماهینی را به دفاع چپ یا مرکز خط میانی منتقل کند. در خط هافبک و با توجه به جدایی احتمالی کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی گزینه نخست برانکو برای بازی در پست هافبک دفاعی است.
هر چند او مدتهاست در این نقطه از زمین بازی نکرده اما ذاتا یک هافبک دفاعی است که می‌تواند در کناره‌های خط میانی نیز ایفای نقش کند. کمی جلوتر از نوراللهی یا حتی کنار او، دست برانکو برای انتخاب یک بازیکن خلاق باز است. بشار رسن که همیشه به‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده و نتیجه بازی را تغییر داده بی‌شک زوج نوراللهی در مرکز خط هافبک پرسپولیس خواهد بود.
بازگشت امید عالیشاه به پرسپولیس، کمی از دغدغه‌های برانکو را پوشش خواهد داد. او می‌تواند جانشین فرشاد احمدزاده در پست هافبک راست باشد.
بازیکنی که به اجبار و برای گذراندن خدمت سربازی به تراکتورسازی رفت اما حالا با قدرت برگشته تا دوباره در ترکیب ثابت پرسپولیس بازی کند. وحید امیری هم که قول داده قراردادش را تمدید کند، هافبک چپ پرسپولیس در فصل جدید خواهد بود.
برای خط حمله هم برانکو سه بازیکن باکیفیت در فهرست خود دارد که باید دو تا از آنها را در ترکیب ثابت قرار بدهد. جایگاه علی علیپور مستحکم است و یکی از بین سیامک نعمتی و منشا باید زوج او در خط حمله باشد که به نظر می‌رسد شانس اولی بیشتر از دومی است.
این ترکیب یازده نفره با اندکی ضعف در پست هافبک دفاعی می‌تواند پرسپولیس را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برساند. تنها می‌ماند نیمکت ذخیره‌ها که با بازیکنانی همچون بوژیدار رادوشوویچ، شایان مصلح، احسان علوان زاده و گادوین منشا تشکیل می‌شود.به اینها محسن ربیع خواه را هم اضافه کنید که از هفته دهم پا به توپ می‌شود و البته مهدی شیری که قرار است از نیم فصل دوم برای پرسپولیس بازی کند. به نظر خطری آنچنانی پرسپولیس را تهدید نمی‌کند، مگر اینکه آسیب دیدگی‌های متعدد سراغ بازیکنان بیاید و دست برانکو برای انتخاب ترکیب بسته بماند.

ایران ورزشی

دسته بندی ها : اخبار داغ , پرسپولیس , لیگ برتر
برچسب ها : اخبار پرسپولیس, پرسپولیس, ترکیب پرسپولیس, هواداران پرسپولیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی