معروف‌ترین اثر دیل کارنگی به چاپ دوم رسید


معروف‌ترین اثر دیل کارنگی به چاپ دوم رسید

«آیین دوست‌یابی»، یکی از معروف‌ترین آثار دیل کارنگی است که با ترجمه سیدحسن حسینی و از سوی انتشارات قدیانی به چاپ دوم رسیده است.


به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب یکی از معروف ترین آثار دیل کارنگی به شمار می‌رود. کارنگی که خود از روانشناسان مطرح جهان است، در سال ۱۹۹۷ به انتشار این کتاب پرداخت و در آن روش‌های مفیدی برای انتخاب دوست ارائه داده است. این کتاب که تا کنون بارها و بارها در آمریکا تجدید چاپ شده است.

برخی از منتقدان بر این باورند که «آیین دوست یابی» کارنگی توانسته درهای تازه ای را به روی مخاطبانی که قصد دارند شانس یافتن دوست خوب را در این جهان امتحان کنند گشوده و پیشنهادات او از منظر روانشناسانه و همین طور زوایای جامعه شناسانه او نزد مخاطبان مفید و کارساز واقع شده است. به ویژه این که این کتاب در نوع خود درمانی برای افسردگی که در حال حاضر در بسیاری از کشورها ناشی از انزوای آدم ها وجود دارد به شمار می‌رود.

دیل کارنگی در ابتدای کتاب آورده چرا و چگونه به نوشتن «آیین دوست‌یابی» پرداخته است؛ بخش نخست این کتاب به «تکنیک‌های اساسی در برخورد با مردم» اشاره می‌کند و از مخاطب می‌خواهد تا انتقاد، نکوهش، شکایت و محکوم کردن را کنار بگذارد.

«راز بزرگ رفتار با مردم» چیزی است که در بخش دیگری از کتاب «آیین دوست یابی» به آن اشاره شده. از دیدگاه نویسنده تنها راهی که موجب می‌شود، ة دیگری، کاری که از او خواسته‌ایم را انجام دهد، ایجاد علاقه و تمایل برای انجام آن کار در شخص مورد نظر است و البته یکی از موارد دیگر که موجب تشویق دیگران به انجام کاری می‌شود، قدرانی کردن صادقانه و مخلصانه از آنهاست.

در کتاب «آیین دوست‌یابی» آورده شده: زمانی می‌توانیم از دیگران، انتظار داشته باشیم کاری را انجام دهند که در آنها ایجاد علاقه کنیم. برای مثال نمی‌توانیم با نصیحت کردن، فرزند خود را به ترک سیگار دعوت کنید بلکه بهتر است به او نشان دهیم که سیگار مانع از ان می‌شود که در تیم فوتبال مدرسه یا باشگاه، بازیکن خوبی باشد یا در مسابقه دو ۱۰۰ متر نفر اول شود، چون نفس کم می‌آورد.

«۶ راه برای جلب محبت دیگران» عنوان بخش دوم از کتاب «آیین دوست یابی» است. در این بخش از کتاب می‌خوانیم چگونه می‌توان به هم‌صحبتی خوب برای دیگران تبدیل شویم و چه کنیم تا دیگران در همان نگاه نخست از ما خوششان بیاید؟

بخش سوم کتاب به این اختصاص یافته که «چگونه تفکر دیگران را با خود موافق کنیم»؛ یکی از مواردی که به آن پرداخته شده این‌که اشتباهات خود را بپذیریم و از نقطه نظر طرف مقابل هم به مسایل نگاه کنیم و از ایده‌ها و خواسته‌های او جانبداری کنیم.

انتشارات قدیانی کتاب آیین دوست یابی اثر دیل کارنگی را با ترجمه سید حسن حسینی در نوبت چاپ دوم و قیمت ۲۲ هزار تومان در اختیار علاقهمندان قرار داد.

کد خبر 4315913

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست