طرز تهیه کوفته زردآلو|طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو


طرز تهیه کوفته زردآلو|طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو کوفته زردآلو,کوفته زرشک و زردآلو,درست کردن کوفته زرشک مواد لازم کوفته زرشک و زردآلو گوشت چرخ کرده   300 گرم برنج پخته  1 پیمانه زردآلو متوسط   3-4 عدد لپه‎ نیم پز آسیاب شده   4 قاشق سوپخوری تخم...

فهرست سرفصل ها

طرز تهیه کوفته زردآلو|طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو مواد لازم کوفته زرشک و زردآلو طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو

طرز تهیه کوفته زردآلو|طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو

طرز تهیه کوفته زردآلو|طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلوکوفته زردآلو,کوفته زرشک و زردآلو,درست کردن کوفته زرشک

مواد لازم کوفته زرشک و زردآلو

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم برنج پخته ۱ پیمانه زردآلو متوسط ۳-۴ عدد لپه‎ نیم پز آسیاب شده ۴ قاشق سوپخوری تخم مرغ کامل ۱ عدد سفیده تخم مرغ ۱ عدد زرشک ۲ قاشق سوپخوری گردو خردشده ۲-۳ قاشق سوپخوری پیاز داغ ۲-۳ قاشق سوپخوری پیاز رنده شده ۱ عدد رب گوجه ‌فرنگی ۳ قاشق سوپخوری سبزی معطر (ریحان و مرزه) ۳ قاشق سوپخوری روغن مایع به مقدار لازم نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو

ابتدا زردآلو ها را خرد کنید و داخل ظرف مناسبی بریزید. سپس پیاز داغ، زرشک شسته شده و گردوی خرد شده را هم داخل همان ظرف بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه وسط کوفته ها آماده شود، سپس آن را کنار بگذارید. در ظرف دیگری گوشت چرخ کرده، تخم مرغ کامل، سفیده تخم مرغ اضافه، لپه، برنج، نمک، پیاز رنده شده، سبزی معطر، فلفل و زردچوبه را مخلوط کنید و حدود ۵ دقیقه ورز دهید تا مواد چسبندگی لازم را پیدا کنند.

مقداری از مخلوط گوشت را بردارید و آن را گود کنید، سپس مقداری از مخلوط زردآلو داخل آن بریزید. دستتان را آغشته به آب سرد کنید و به آرامی کوفته ها را گرد کنید. وزن تقریبی هر کوفته باید حدود ۲۰۰ گرم شود. در قابلمه مناسبی روغن و رب را کمی تفت دهید، سپس ۳ لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا جوش بیاید. حرارت را کم کنید و کوفته ها را به آرامی داخل قابلمه قرار دهید. دقت کنید که نباید درِ قابلمه را بگذارید چون کوفته ها بلافاصله ترک می خورند.

زمانی که یک طرف کوفته ها خودشان را گرفتند، به آرامی آن ها را بر گردانید و بگذارید طرف دیگرشان هم بپزد. اگر کوفته ها به آب بیشتری نیاز داشتند، کمی آب گرم اضافه کنید تا کاملا بپزند. صبر کنید تا کوفته ها آماده شوند و سس غلیظی حاصل شود. کوفته ها را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و سرو کنید.

منبع : sarashpazpapion.com

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دلمه و کوفته

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس