مدیران روند اجرای دستورالعمل تجارت کالاهای ملوانی را سرعت بخشند


مدیران روند اجرای دستورالعمل تجارت کالاهای ملوانی را سرعت بخشند

‌معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: بهبود معیشت مرزنشینان استان مطالبه جدی دکتر همتی استاندار هرمزگان از مدیران و فرمانداران استان است که باید این موضوع را به صورت ویژه در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهند.

‌به گزارش ایسنا،‌ ایرج حیدری در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان هرمزگان، عنوان کرد: سواحل وسیع هرمزگان یک ظرفیت مهم است که نقش بسزایی در توسعه استان و بهبود معیشت ساحل نشینان دارد و باید به درستی از آن بهره برد.

وی به اهمیت توسعه سواحل استان از نگاه دکتر همتی استاندار هرمزگان اشاره و تصریح کرد: دکتر همتی استاندار محترم استان پس از انتصاب به سمت استاندار هرمزگان راهبرد توسعه سواحل و جزایر استان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد و پس از انجام بررسی های لازم به اهمیت و نقش سواحل در توسعه استان پی بردند و نسبت به استفاده از این ظرفیت برای توسعه استان اهتمام ویژه به خرج دادند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: استاندار هرمزگان در یک حرکت جهادی و با حضور موثر در چند شهرستان استان به ویژه شهرستان میناب شخصاً پیگیر راه اندازی بازارچه ملوانی در بندر تیاب این شهرستان برای بهبود وضعیت معیشت ساحل نشینان شد.

حیدری خاطرنشان کرد: هرمزگان را نباید به بنادر شهید رجایی و شهید باهنر خلاصه کرد و باید از نوار ساحلی گسترده آن برای رفع فقر و ایجاد اشتغال برای ساحل‌نشینان‌ بهره برد و استاندار هرمزگان به خوبی به اهمیت سواحل و فعال سازی بنادر برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت ها پی بردند و مصوبه هیات دولت برای استان نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های جدی و مستمر شخص استاندار در این رابطه بوده است و عملیاتی شدن آن مطالبه جدی استاندار محترم از مدیران استان است.

وی اظهار کرد: اهمیت توسعه سواحل و جزایر استان برای استاندار محترم آنقدر مهم بود که ایشان از وزیر محترم کشور برای بازدید از جزایر استان دعوت بعمل آوردند و سفر وزیر کشور به جزایر استان با دستاوردهای خوبی برای این مناطق به همراه بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: باید به شکلی برنامه ریزی شود که مردم ثمره اقدامات در حوزه مبادلات مرزی را از نزدیک لمس و اثر آن را در زندگی خود ببینند و تحقق این مهم خواست دکتر همتی استاندار محترم استان است.

حیدری گفت: رونق گرفتن مبادلات مرزی تاثیر بسزایی در توسعه صادرات و کاهش قیمت تمام شده محصولات دارد و این طرح به دنبال واردات تنها نیست و هر دو مقوله صادرات و واردات را با هم دنبال می‌کند و در این راه باید از ظرفیت‌های صادراتی استفاده شود.

وی افزود: هدف اصلی طرح مبادلات مرزی بهبود معیشت مرزنشینان و کمک به افرادی است که توان تجارت در سطوح بالا را ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تجارت کالای ملوانی به استان، بیان کرد: تمامی دستگاه ها از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک، فرمانداران شهرستان‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که متولی این کار هستند با استفاده از ظرفیت اتاق های بخش خصوصی موظف و ملزم به اجرای سریع دستورالعمل تجارت کالاهای ملوانی هستند و به صورت هفتگی باید گزارش پیشرفت کار ارائه شود.

حیدری با اشاره به نقش فرمانداران در اجرایی شدن این دستورالعمل، ادامه داد: فرمانداران استان با اختیارات کافی که در این رابطه دارند اجرایی شدن دستورالعمل تجارت کالا‌های ملوانی را پیگیری کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های شهرستان میناب، خاطرنشان کرد: فرماندار شهرستان میناب با همراهی مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به فعال سازی بازارچه ملوانی بندرکرگان شهرستان میناب که ظرفیت های لازم را دارد اقدام کنند و در این زمینه استقرار گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی در بندر کرگان جهت تسریع در کارها مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: اداره کل هماهنگی اموراقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر روند اجرای دستورالعمل تجارت کالاهای ملوانی در استان نظارت و از روند پیشرفت کار گزارش ارائه کنند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما