10 جای دیدنی سمنان در تابستان


استان سمنان استانی است که هم جاذبه های طبیعی و هم جاذبه های تاریخی فراوانی دارد . شهر به شهر این استان پر از جاذبه های گردشگری می باشد .سمنان با آب و هوای دوگانه اش همیشه بهشت گردشگرانی بوده که دوست داشته اند طبیعت خشک و سبز را یکجا کنار هم ببینند. اگر شما […] نوشته 10 جای دیدنی سمنان در تابستان اولین بار در جاذبه های گردشگری ایران....

استان سمنان استانی است که هم جاذبه های طبیعی و هم جاذبه های تاریخی فراوانی دارد . شهر به شهر این استان پر از جاذبه های گردشگری می باشد .سمنان با آب و هوای دوگانه اش همیشه بهشت گردشگرانی بوده که دوست داشته اند طبیعت خشک و سبز را یکجا کنار هم ببینند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید پیشنهاد می کنم حتما در مورد جاذبه های گردشگری سمنان حتما تحقیق و بررسی کنید. ما در این مطلب سعی داریم جاهای خوش آب وهوای استان سمنان که برای سفر در تابستان دلچسب می باشد را معرفی کنیم .

1-پارک جنگلی سوکان

پارک جنگلی سوکان در جاده سمنان – دامغان واقع شده است . این پارک بزرگترین پارک جنگلی سمنان است که در آن در تمامی ساعات شبانه روز سرویس های ویژه ای برای مسافران در نطر گرفته شده . نمازخانه و مکان های خرید و سرویس های بهداشتی در این پارک در تمامی ساعات آماده خدمات رسانی به مسافران است .

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

2-بازار بزرگ سمنان

این بازار، در حدود 180 سال قبل، در اوایل سلطنت سلسلة قاجاریه ساخته شد. بازار سمنان که به سبک معماری سنتی ایران با سقف‌های خشتی و آجری، متناسب با وضعیت آب و هوای خاص منطقة کویری ساخته شده بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش کالاهای تجارتی است. در گذشته، بازار عمومی شهر متشکل از راسته بازار و بازار شیخ علاءالدوله (بازار مرده‌ها) بوده است.

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

3-پارک آبی گوت که مال

این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع زیر بنا شامل هشت سیستم مستقل متفاوت طراحی و ایجاد گردیده است. از حیث زیر بنا و تجهیزات بزرگترین و مجهزترین پارک آبی سرپوشیده کشورمی باشد. مجهزترین و کاملترین سیستم های تصفیه و نگهداری آب این پارک در حال بهره برداری می باشد.

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

4-چشمه قلقل

چشمه قلقل در 2 کیلومتری شمال روستای دشتبو در 60 کیلومتری شمال غربی شهرستان دامغان در میان یک تنگ کوچک و سرسبز واقع شده است. آب این چشمه از انتهای شکاف 7 متری یک کوه سنگی جوشیده و خارج می‌شود و به همین مناسبت اهالی منطقه از گذشته‌های دور به آن چشمه قلقل یا قلقله می‌گویند. آب این چشمه سرد و خوشگوار می‌باشد و چون در ارتفاعات منطقه تویه دروار واقع شده، از چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبایی برخوردار است. این چشمه با آبدهی 45 لیتر در ثانیه بالاترین حجم آبدهی را در مجموعه چشمه‌های منطقه تویه دروار شهرستان دامغان دارا می‌باشد.

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

5-عمارت چشمه علی

چشمه علی در 35 کیلومتری شمال دامغان در مسیر راه دامغان- کیاسر- ساری و در میان روستاهای آستانه و کلاته رودبار قرار دارد. این چشمه که آب شهر دامغان نیز از آن تأمین می‌شود، یکی از مناطق بسیار باصفای دامغان می‌باشد که از زمان‌های قدیم تفرجگاه فرمانروایان و سلاطین بوده است. از آنجا که ایالت قومس (استان سمنان) و شهر دامغان مورد توجه پادشاهان اولیه ایل قاجار بود، به همین جهت آغامحمدخان و فتحعلی شاه قاجار در چشمه علی دامغان ساختمان‌های زیبایی بنا کردند.

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

6-آبشار نسروا

آبشارهای زیبای نسروا که بخشی از هدایای الهی به طبیعت و سرزمین کهن دامغان است در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر دیباج واقع شده اند . مسیر مناسب برای دستیابی به آبشارها بدین گونه است که پس از طی 9 کیلومتر از جاده اصلی دیباج به گلوگاه اولین جاده خاکی سمت راست خود را 12 کیلومتر طی می نمایید…

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

7-دره خوش آبرود

دره خوش آبرود در 23 کیلومتری روستای ده نمک قرار دارد . این به موازات دره قالیباف و با فاصله چهارکیلومتری از آن یکی از دیدنی ترین تنگه های استان سمنان است . در ساختارهای منطقه ، سازند کرج مربوط به دوران ائوسن که شامل ماسه سنگ توفی ، توف ، لایه های مارن ، گچ و شیل است .

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

8-جنگل ابر

جنگل ابر از جنگل‌های زیبا و خوش‌آب و هوای استان سمنان است که در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد.این جنگل با 35 هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور است و از آنجا که فضای این جنگل را پوششی از ابر فرا گرفته به همین دلیل این جنگل را جنگل ابر می‌نامند.

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

9-چشمه نگارمن

چشمه نگارمن در 5 کیلومتری شمال غرب روستای نگارمن و 23 کیلومتری شما غرب شاهرود در استان سمنان قرار دارد . صدای جوشش آب در هرگوشه از این چشمه به گوش می رسد ، جریانی سرشاراز زندگی و شادابی . آب چشمه نگار من از میان سنگهای آهکی بیرون می آید به همین دلیل سختی کمی دارد و از کیفیت خوب آشامیدنی برخوردار است .

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

10-آبشار اوبن

آبشار اوبن در مرز استان های سمنان و مازندران در منطقه حفاظت شده دودانگه قرار گرفته است. از نظر راه هوایی به روستای سرخده که در دامنه‌ی جبهه جنوبی خط‌الرأس نرو-خیرو قرار دارد نزدیک است و از لحاظ مسیری که عمدتاً از طریق آن به آبشار می‌رسند به روستای میانا (در دامنه‌ی شمالی خط‌ الرأس) نزدیک است.

10 جای دیدنی سمنان در تابستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس