حمایت از صنایع‌دستی به عنوان کالای ایرانی ضرورت دارد


حمایت از صنایع‌دستی به عنوان کالای ایرانی ضرورت دارد

بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: توجه به صنایع دستی به منظور حمایت از کالای ایرانی و رونق اقتصادی ضرورت دارد.


محمد سیدانلویی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صنایع دستی جز مهم ترین تولیدات کشور بشمار می روند، اظهار کرد: هنرها و صنایع دستی به عنوان کالا و تولیدات داخلی باید در کنار سایر محصولات ایرانی مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

سویدانلویی بیان کرد: تلاش داریم در کنار هنرمندان صنایع دستی از افراد تحصیل کرده حوزه صنایع دستی، طراحان و ایده پردازان استفاده کنیم تا براساس ذوق و سلیقه مصرف کننده کالا تولید شود.

وی در ادامه به دو کاربرد اصلی صنایع دستی برای علاقه مندان اشاره کرد و افزود: برخی از محصولات صنایع دستی در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد و برخی صنایع جنبه تزئینی را دارد، بنابراین باید براساس تقاضای مصرف کنند کالا را تولید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: چنانچه هنرمندان مطابق ذوق و سلیقه مصرف کننده، صنایع دستی را تولید کنند، قطعا موفق خواهند بود.

سویدانلویی با بیان اینکه علاوه بر سفره کردی خراسان شمالی، صنعت نساجی همچون چادرشب بافی طرفداران بسیاری را دارد، گفت: علاوه بر اینکه سفره کردی عنوان نماد صنایع دستی استان معروف است، به عنوان نشان جغرافیایی شهرستان بجنورد نیز مطرح شده است.

وی اظهار کرد: بالا بودن هزینه تولید سبب گرانی صنایع دستی شده اما با این وجود صنایع دستی خراسان شمالی به نسبت سایر استان ها از قیمت مناسبی برخوردار است.

کد خبر 4317082
حمایت از صنایع‌دستی به عنوان کالای ایرانی ضرورت دارد الهام یزدان پناه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022