مصرف طولانی‌ مدت ریمل باعث بیماری عجیب یک زن استرالیایی شد


مصرف طولانی‌ مدت ریمل باعث بیماری عجیب یک زن استرالیایی شد

ریمل یا همان ماسکارا یکی از وسایل آرایشی پراستفاده است که بر روی تارهای موی مژه کشیده می‌شود؛ در همین رابطه،‌ یک مورد عجیب پزشکی به تازگی نشان داده است که مصرف‌کنندگان به هیچ وجه نباید شب‌ها بدون پاک کردن ریمل از چشمان خود بخوابند. ریمل یا ماسکارا (Mascara) ماده‌ای آرایشی و پراستفاده است که... نوشته مصرف طولانی‌ مدت ریمل باعث...

ریمل یا همان ماسکارا یکی از وسایل آرایشی پراستفاده است که بر روی تارهای موی مژه کشیده می‌شود؛ در همین رابطه،‌ یک مورد عجیب پزشکی به تازگی نشان داده است که مصرف‌کنندگان به هیچ وجه نباید شب‌ها بدون پاک کردن ریمل از چشمان خود بخوابند.

ریمل یا ماسکارا (Mascara) ماده‌ای آرایشی و پراستفاده است که برای حجیم کردن مژه‌ها کاربرد دارد. بر اساس اطلاعات موجود، گفته شده که بسیاری از مصرف‌کنندگان عادت دارند تا مواد آرایشی خود از جمله ریمل را برای مدت‌های طولانی از صورتشان پاک نکنند؛ در همین رابطه،‌ اخیرا زنی 50 ساله به نام ترسا لینچ (Theresa Lynch) در سیدنی استرالیا دچار مشکل پزشکی نسبتا ترسناکی شده که نشان می‌دهد افراد حتما باید قبل از خوابیدن ماسکارا خود را از صورتشان پا کنند.

تصاویر و اطلاعات این مطلب ممکن است برای همه مناسب نباشند

عوارض مصرف طولانی ‌مدت ریمل

لینچ پس از اینکه نوعی احساس عجیب در زیر پلک‌هایش باعث آزار او شده بود، به پزشک مراجعه کرد و معاینه‌ها نشان داد که نقطه‌های سیاه رنگ زیادی در این قسمت از پوشش محافظ چشم او وجود دارد؛ بعد از این اتفاق شهروند استرالیایی گفت که برای مدت 25 سال است که به صورت طولانی مدت و به میزان زیاد از ریمل استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که عادت نگه داشتن ماده آرایشی بر روی صورت مشکل مورد نظر را به وجود آورده است.

همچنین بخوانید:

مجموعه ای از مرموزترین و عجیب ترین موارد پزشکی در سال 2017

بررسی‌های پزشک معالج نشان داد که یکی از مشکلات به وجود آمده در اثر پاک نکردن ماسکارا در طی بیش از دو دهه، سفت شدن مواد آرایشی مورد نظر بر روی پلک‌ها و شکل‌گیری دانه‌های شن مانند ریمل در داخل پوست فرد بود؛ این دانه‌ها به مرور زمان بیشتر و بیشتر داخل پلک بیمار فرو رفته بودند و احساس آزاردهنده گزارش‌شده هم به این دانه‌ها مربوط بود.

مصرف طولانی‌ مدت ریمل باعث بیماری عجیب یک زن استرالیایی شد

به صورت کلی در ریمل‌ها مشکی رنگ چند نوع روغن، موم، آب و موادی مانند کربن سیاه و اکسیدهای آهن وجود دارد و گفته شده که در صورت محدود بودن مواد استفاده‌شده در ساخت محصول به این موارد و نظارت درست بر فرآیند ساخت، مصرف ماسکارا ضرری برای بدن ندارد.

به علاوه این ماده آرایشی به گونه‌ای است که پس از گذشت زمان، خود به خود از روی مژه‌ها می‌ریزد، اما همانطور که دکتر دینا روبایی (Dana Robaei)‌ پزشک معالج این بیمار گرفته است، هر ماده‌ای که روی چشم قرار بگیرد و برای مدت طولانی مدت پاک نشود، به احتمال قوی راه خود را به سمت قرنیه پیدا می‌کند. در این مورد به خصوص هم مصرف طولانی مدت ماده باعث بروز مشکل شده است.

هنوز مشخص نیست که لینچ از چه برندهای ریملی در سال‌های گذشته استفاده کرده، اما همانطور که متخصصان گفته‌اند، در برخی از ماسکاراها شکل‌هایی از الیاف مصنوعی هم استفاده می‌شوند که خطرات ایجادشده برای چشمان را بیشتر می‌کنند.

مصرف طولانی‌ مدت ریمل باعث بیماری عجیب یک زن استرالیایی شد

لینچ و روبایی پس از اینکه در یک عمل جراحی 90 دقیقه‌ای تمامی ذرات شن مانند ایجادشده در پلک بیمار تخلیه شدند، تصمیم گفتند تا اطلاعات پرنده پزشکی را در اختیار عموم قرار داده و به تمامی کسانی که عادت ندارند قبل از خواب آرایش خود را پاک کنند، هشداری جدی بدهند؛ گفته شده که زخم‌های به جا مانده از وجود دانه‌ها و جراحی، تا همیشه بر روی پلک‌ها و قرنیه لینچ باقی خواهند ماند.

البته روبایی گفته است که مصرف‌کنندگان قبل از نتیجه‌گیری نهایی در مورد استفاده از ریمل باید توجه داشته باشند که این پرونده پزشکی، مورد خاص و عجیبی بوده و استفاده درست از چنین مواد آرایشی نمی‌تواند باعث بروز مشکل شود. متخصصان گفته‌اند که ماسکارا باید پس از استفاده پاک شود و چنین محصولاتی نباید بیشتر از سه ماه نگهداری شوند. با این حال رعایت بهداشت صورت هم فاکتور مهمی است که می‌تواند از بروز مشکلات این چنین جلوگیری کند.

همچنین بخوانید:

قلب بیرون از قفسه سینه ؛ نقصی مادرزادی با عواقبی مرگبار + ویدیو

مقاله مربوط به پرونده ترسا لینچ در ژورنال “Ophthalmology” به چاپ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس