طعنه کاخ الیزه به شخصیت متزلزل و ناپایدار ترامپ


دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه با صدور بیانیه ای درباره تکروی و رفتارهای عجیب و غریب رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس جی-7 ، بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ، این رفتار را متناقض و ناپایدار خواند.

طعنه کاخ الیزه به شخصیت متزلزل و ناپایدار ترامپبه گزارش فانوس؛در بیانیه کاخ الیزه آمده است: 'فرانسه و اروپا از بیانیه ی پایانی جی-7 قاطعانه حمایت می کنند و امیدوارند که همه ی امضاکنندگان آن نیز از اروپا پیروی کنند. ما در نشست دو روزه ی این اجلاس، متنی را تهیه و امضا کردیم که باید به آن متعهد بمانیم. هر کسی که به این تعهدات پشت کند، فردی است که شخصیتی ناپایدار و متناقض دارد. باید جدی و در شأن ملت‌ خود باشیم. وقتی به مردم قول می دهیم، باید به آن پایبند بمانیم.
بیانیه کاخ الیزه چند ساعت بعد از توئیت غافلگیرکننده ی رئیس جمهوری آمریکا منتشر می شود.
دونالد ترامپ بعد از ترک اجلاس 'جی-7' شدیداً از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا انتقاد کرد و وی را فردی 'منقلب و ضعیف' توصیف کرد.
رئیس جمهوری آمریکا قبل از ترک کانادا با لحنی بسیار مثبت از اجلاس صحبت کرده و به خبرنگاران گفته بود که آمریکا از بیانیه گروه پشتیبانی می‌کند اما در هواپیما و در راه سنگاپور دست به توئیت شد و تهدید کرد که آمریکا از بیانیه مشترک نشست خارج می شود.
به گزارش ایرنا، چهل و چهارمین نشست سران گروه7 از هشتم تا نهم ژوئن برابر با 18 تا 19 خردادماه در 'لا مالبه' ایالت کبک، کانادا برگزار شد.
اجلاس سران گروه7 دراین دوره با توجه به وضع تحریم های گمرکی فولاد و آلومینیوم در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه متحدان نزدیک واشنگتن، یکی از پر تنش ترین نشست سران دراین دوره به شمار رفت.
رئیس جمهوری آمریکا که زود تر از موعد این اجلاس را به قصد سنگاپور ترک کرد، پس از کنفرانس خبری جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که گفته بود تعرفه های آمریکا توهین آمیز بوده و هشدار داد که از اول ژوئیه برابر با 10 تیر تعرفه های سنگین بر کالاهای وارداتی آمریکا وضع خواهد کرد، در توئیتی اعلام کرد که امضا خود را از بیانیه پایان گروه7 پس خواهد گرفت و در توئیت خود به انتقاد از نخست وزیر کانادا پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...