شهروندان با آبیاری درختان مقابل منازل خود از بخشودگی عوارض برخوردار شوند/ بخشودگی عوارض 6٠٠ شهروند سبز


شهروندان با آبیاری درختان مقابل منازل خود از بخشودگی عوارض برخوردار شوند/ بخشودگی عوارض 6٠٠ شهروند سبز

شهرداری مشهد توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبزپایدار، به‌ویژه درخت‌کاری دارد و با توجه به تغییر شرایط اقلیمی، با مشاوره و همکاری دانشگاه و مرکز تحقیقات، گونه‌های درختی و درختچه‌ای مناسب اقلیم شهر را شناسایی و به کاشت آن‌ها اقدام کرده...


شهرداری مشهد توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبزپایدار، به‌ویژه درخت‌کاری دارد و با توجه به تغییر شرایط اقلیمی، با مشاوره و همکاری دانشگاه و مرکز تحقیقات، گونه‌های درختی و درختچه‌ای مناسب اقلیم شهر را شناسایی و به کاشت آن‌ها اقدام کرده است. در کنار توسعه فضای سبز آنچه اهمیت بسزایی دارد نگهداری مناسب این فضاهاست که در این ارتباط مشارکت همه شهروندان را می‌طلبد.
معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد در این‌باره اظهارکرد: طرح «شهروند سبز» از سال ٩١ اجرایی شد که طی آن برای شهروندانی که در آبیاری و نگهداری درختان مقابل منازل خود در معابر فرعی همکاری کنند، تخفیفات و بخشودگی‌هایی در پرداخت عوارض شهری درنظرگرفته‌شده است.
«خلیل‌ا... کاظمی» افزود: در این طرح با توجه به شرایط درختان، تعداد آن‌ها و میزان آب موردنیاز آبیاری، این تخفیفات محاسبه می‌شود، برای مثال برای درختان بالای ٣متر و درختان زیر٣ متر این مبالغ متفاوت است.وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با ورود به سایت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد درخواست خود را برای کاشت نهال مقابل منزل و یا مشارکت در آبیاری درختان موجود، ثبت کنند و از مزایای این طرح برخوردار شوند، اظهارکرد: پس از ثبت درخواست کاشت نهال مقابل منزل از سوی شهروند، بازدید لازم از آدرس موردنظر از سوی کارشناسان فضای سبز شهرداری، به‌عمل می‌آید و گونه درختی متناسب با محل، با توجه به فضای موجود، عرض پیاده‌رو، ارتفاع قابل رشد برای درخت و ...تعیین می‌شود و شهرداری به تأمین و کاشت درخت اقدام می‌کند و شهروند متعهد به آبیاری و نگهداری درخت می‌شود.

مشارکت شهروندان در کاشت ٩٨ هزار درخت
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بدیهی است در صورت آبیاری و نگهداری مناسب، شهروند به صورت سالیانه از تسهیلات و بخشودگی عوارض شهری برخوردار می‌شود بیان‌کرد: از سال ٨٨ تا پایان سال ٩۶، بیش از ٩٨ هزار اصله درخت در قالب طرح مشارکت مردمی کاشته و درخت‌کاری شده‌است که سطحی معادل ١۵٠ هکتار را شامل می‌شود.وی همچنین از بخشودگی عوارض شهری ۶٠٠ شهروند سبز در سال گذشته خبرداد و گفت: این افراد با آبیاری درختان جلوی منازل خود از بخشودگی عوارض برخوردار شدند.

شهروندان سبز
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از راه‌اندازی سامانه پیامکی اطلاع‌رسانی به شهروندان سبز از اوایل خرداد خبرداد و گفت: بعد از ثبت‌نام تمامی مراحل، روند سپری شدن درخواست به‌صورت پیامک به شهروند اطلاع‌رسانی می‌شود.
کاظمی اضافه‌کرد: با راه‌اندازی این سامانه می‌توان با کاهش مراجعات حضوری شهروندان به کم‌کردن ترافیک شهری و جلب رضایت شهروندان و حفظ محیط‌زیست کمک کرد.
معاون شهردار مشهد اظهارکرد: تمامی مراحل اداری طرح شهروند انجام خواهد شد. سبز از این پس به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده