خودروی آتش نشانی با نردبان بلند ضرورت اصلی بجنورد است


خودروی آتش نشانی با نردبان بلند ضرورت اصلی بجنورد است

بجنورد- مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد گفت: خودروی آتش نشانی با نردبان بلند ضرورت اصلی مرکز استان خراسان شمالی است.


مجید گریوانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرکز استان خراسان شمالی همچنان چشم انتظار اختصاص ماشین آتش نشانی با نردبان بلند است، اظهار کرد: سال ها از ضرورت داشتن خودروی آتش نشانی با نردبان بلند صحبت می شود و باوجود نامه نگاری های بسیار اما هنوز از این وسیله مهم که نقش حیاتی برای جان همشهریان دارد، خبری نیست.

گریوانی افزود: تهیه این نوع خودوری آتش نشانی همانند دیگر پروژه های مهم عمرانی برای خراسان شمالی ضرورت دارد از این رو انتظار می رود برای خریداری این وسیله مهم چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: بدون شک مجهز شدن آتش نشانی به این خودرو نقش زیادی در کاهش خسارات مالی و جانی‌ به هنگام آتش سوزی در ساختمان‌های بلند خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد بیان کرد: این خودرو به جز اطفاء حریق، قابلیت انتقال مصدومان و محبوس‌شدگان در ساختمان‌های بلند را دارد.

گریوانی خاطرنشان کرد: چنانچه حادثه آتش سوزی در طبقات بالای ساختمان های مرتفع رخ دهد با تجهیزات موجود آتش نشانی این شهر، امکان کمک رسانی به آن ها میسر نیست.

وی عنوان کرد: امیدواریم قبل از آنکه شاهد حادثه ای تلخ در بجنورد باشیم، آتش نشانی مرکز استان به این خودرو تجهیز شود تا در کمترین زمان بتوان عملیات مهار را انجام داد.

امدادرسانی آتش نشانان بجنورد به ۳۳۶ مورد حادثه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد در ادامه گفت: آتش‌نشانان مرکز استان خراسان شمالی در دو ماه نخست امسال ۳۳۶ مورد حادثه را امدادرسانی کردند.

گریوانی اظهار کرد: از این تعداد حوادث ۱۸۶ مورد مربوط به اطفاء حریق و ۱۵۰ حادثه نیز مربوط به امداد و نجات بوده است.

وی عنوان کرد: از ۱۸۶ حادثه آتش سوزی، حریق واحد های مسکونی با ۲۰ مورد و پس از آن حریق وسایل نقلیه با ۱۲ مورد و حریق اماکن تجاری با ۹ مورد بیشترین سهم را در آتش سوزی های شهرستان بجنورد داشته اند.

این مسئول همچنین حریق مخروبه‌ها، حریق لاستیک فرسوده، حریق ضایعات، حریق علف‌های خشک مزارع را از دیگر حوادث آتش سوزی عنوان کرد.

گریوانی بیان کرد: بیشترین علت آتش سوزی در واحد های مسکونی به سبب اتصالات برق و انتقال حرارت رخ داده بود.

وی با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال ماموران آتش نشانی بجنورد به ۱۵۰ مورد عملیات امداد و نجات اعزام شده اند، گفت: ۶۸ مورد حبس در منزل و یا آسانسور، ۲۸ مورد ورود حیوانات مزاحم و ۵۴ مورد سایر موارد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد تاکید کرد: باتوجه به شروع فصل تابستان و شرایط گرمای هوا شاهد وجود مار در حواشی شهر خواهیم بود.

کد خبر 4318000
خودروی آتش نشانی با نردبان بلند ضرورت اصلی بجنورد است الهام یزدان پناه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید