دوج آمریکایى همیشه در اوج | فیلم


دوج آمریکایى همیشه در اوج سرآغاز داستان شرکت اتومبیل‌سازی دوج به سال‌های 1850 باز می‌گردد که اِزِکیل دوج یک کارگاه مکانیکی را در نیلز میشیگان تأسیس کرد. دوج به قدری در کارش مهارت داشت که تمام ماهی‌گیران محلی برای تعمیر موتورهای بخار قایق‌های ماهیگیری‌شان به او مراجعه می‌کردند. اِزِکیل فرزندی به نام دانیِل داشت و در دوران جوانی، مدریت...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

دوج آمریکایى همیشه در اوج | فیلم

دوج چارجر، فورد موستانگ و شورولت کامارو ٣ اسط...

دوج آمریکایى همیشه در اوج | فیلم

نمایش مدل هاى قدیمى و جدید دوج چلنجر | فیلم...

دوج آمریکایى همیشه در اوج | فیلم

درگ دو ماسل تمام عیار آمریکایى؛ شورولت کامارو...

دوج آمریکایى همیشه در اوج

سرآغاز داستان شرکت اتومبیل‌سازی دوج به سال‌های ۱۸۵۰ باز می‌گردد که اِزِکیل دوج یک کارگاه مکانیکی را در نیلز میشیگان تأسیس کرد. دوج به قدری در کارش مهارت داشت که تمام ماهی‌گیران محلی برای تعمیر موتورهای بخار قایق‌های ماهیگیری‌شان به او مراجعه می‌کردند. اِزِکیل فرزندی به نام دانیِل داشت و در دوران جوانی، مدریت این کارگاه را در دست گرفت.

او با ماریا دووال کاستو ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند شد که به ترتیب دِلا (۱۸۶۳)، جان فرانسیس (۱۸۶۴) و هورِس (۱۸۶۸) نام داشتند. دو فرزند پسر خانواده دوج، دوران کودکی خود را در کارگاه گذراندند و تعلیمات مکانیکی را در کارگاه ماشین‌کاری پدرشان آموختند. پس از مهاجرت به دیترویت، به سرعت به کارگاه‌های ماشین‌کاری مراجعه کردند تا مهارت خود را افزایش دهند. در سال ۱۸۹۶، برادران دوج با همکاری فردریک ایوانز کارگاه تولید دوچرخه ایوانز و دوج را تأسیس کردند.

که در این دوچرخه‌ها از یاتاقان‌های مقاوم در برابر گل و خاک استفاده شد که توسط هورِس اختراع و ثبت شده بود. در سال ۱۹۰۰، آن‌ها شرکت را به مبلغ ۳ هزار و ۷۰۰ دلار فروختند تا کارگاه ماشین‌کاری خود را تأسیس کنند.

(۱۳۷)

دسته بندی : خودرو
برچسب ها : خودروهای آمریکایی, دوج چارجر, دوج چلنجر, شرکت دوج, گروه کرایسلر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس