مکان های دیدنی شهر نیشابور+ عکس


مکان های دیدنی شهر نیشابور+ عکس

نیشابور از شهر های استان خراسان رضوی و بعد از مشهد دومین شهر بزرگ این استان هست.

مکان های دیدنی شهر نیشابور+ عکساتاق خبر 24:

نیشابور از شهر های استان خراسان رضوی و بعد از مشهد دومین شهر بزرگ این استان هست. این شهر با داشتن آب و هوای مفید، خاک مناسب و موقعیت جغرافیایی ناب همه ی وقت مورد دقت مردمان گوناگون برای زندگی بوده هست و همین تاریخ طولانی، آثار تاریخی منحصربفردی را برایش به وجود آورده هست.

مکان های دیدنی شهر نیشابور+ عکس

آرامگاه خیام

خیام شاعر، ستاره شناس و ریاضی دان مشهور ایرانی هست که آرامگاهش در شهر نیشابور تبدیل به یکی از پربازدید ترین جاذبه های این شهر شده هست. این آرامگاه در باغی قرار دارد که در هنگام حیات این شاعر، محل زندگی اش بوده هست. همین که به داخل این باغ وارد می‌شوید تندیس زیبایی از خیام را میبینید و بعد از مدتی قدم زدن در بین درخت های سرسبز و سریفلک کشیده به محل آرامگاه می‌رسید.
عمارت آرامگاه از طریق استاد سیحون ساخته شده و طراحی آن به گونه ای هست که شکوفه های درختان اطراف در هنگام بهار بر روی آرامگاه می ریزد. بر روی این عمارت، بیست بیت از اشعار این شاعر در کتیبه های لوزی شکل با خط خوش نوشته شده هست. خیام شاعر، ستاره شناس و ریاضی دان ایرانی هست که آرامگاهش در شهر نیشابور هست.
باغ قدمگاه
در ۲۴ کیلومتری نیشابور کمی آنطرف تر از جاده نیشابور- مشهد جایی در دامنه های جنوبی کوه بینالود و مشرف به دشت نیشابور مکانی مقدس به اسم باغ قدمگاه وجوددارد. دلیل نامگذاری این باغ به اسم قدمگاه این هست که در آن سنگی سیاه وجوددارد که بر روی آن دو ردپا دیده میشود. این ردپاها رابه امام رضا نسبت میدهند برای همین زوار زیادی که برای زیارت حرم امام رضا عازم مشهد میباشند در مسیرشان برای مشاهده این سنگ به این باغ میروند. باغی که امروز دراین محل می‌بینید در دوران صفوی ساخته شده و تماشای معماری کوشک هشت ضلعی داخل آن حتما برایتان دیدنی هست.باغ قدمگاه، در ۲۴ کیلومتری نیشابور کمی آنطرف تر از جاده نیشابور قرار دارد.
آبشار گرینه
برای مشاهده این آبشار تماشایی باید به ۴۰ کیلومتری شمال شرقی نیشابور بروید در آنجا روستایی به اسم گرینه هست که آبشاری خوشگل را در دل خود جای داده هست. این آبشار در شمال روستا قرار دارد و اگر به دره رودخانه بروید در جایی که رودخانه به دو بخش شمالی و شرقی منشعب می‌شود آبشار تماشایی گرینه دربخش شمالی رودخانه در جلوی چشمتان هست. این روستا با این که عمده مورد دقت گردشگران نیست اما وجود رودخانه ای پر آب، باغات سرسبز و این آبشار ازآن منطقه ای تماشایی ساخته هست.آبشار گرینه در فاصله 6 کیلومتری شمال روستایی بهمین نام در بین دره ای سرسبز قرار گرفته هست.

غار سر نیبرای بازدید از غار «سر نی» باید به روستای درخت جوز در ۵۰ کیلومتری شمال غربی نیشابور در مسیر جاده نیشابور – قوچان بروید. این روستا طبیعت بکری دارد که به خصوص در فصل پاییز هزار رنگ، زیبایی چشم نوازی پیدا میکند. دراین دره یک درخت چنار کهنسال هست که بیش از ۴۰۰ سال گذشته کاشته شده ودر پاییز تماشای برگ های یکدست رنگی اش از جاذبه های سفر به این دره هست. اگر راه این دره را در پیش بگیرید در زیر یالی که به قله بینالود می‌رسد این غار آبی را پیدا می‌کنید غاری که می‌گویند بزرگترین غار آبی خراسان هست. فقط می‌توانید از قسمت ابتدایی این غار بازدید کنید چون در ادامه غار حوضچه آبی وجوددارد که اجازه پیشروی بیشتر به داخل غار را نمیدهد. باغرود منطقه ای سرسبز در ۱۲ کیلومتری شمال نیشابور هست که در دره ای سرسبز و باطراوت جای گرفته هست. دراین دره رودخانه ای جریان دارد که محبوبیت زیادی را برای این منطقه به ارمغان آورده و آنرا تبدیل به منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا کرده هست. به برکت همین رودخانه درختان میوه زیادی دراین منطقه هست که چشم اندازهای سرسبزی رابه وجود آورده اند. این منطقه از مشهور ترین جاذبه های طبیعی نیشابور هست و خیلی از مردم این شهر در آخر هفته ها برای استراحت به این جا میروند. در مسیر رسیدن به این منطقه هم جاذبه های زیادی هست که مشاهده از آنها سفرتان را شیرین تر میکند. دراین منطقه امکانات تفریحی زیادی مانند قایق سواری و شنا برای گردشگران درنظر گرفته شده هست.

مکان های دیدنی شهر نیشابور+ عکس
در ۵۵ کیلومتری شمال غربی نیشابور در بین دره های رشته کوه بینالود شهری به اسم بار وجوددارد که آبشاری خوشگل بهمین نام در آن هست. این آبشار در احاطه کوه ها و باغ های گردو قرار گرفته و جلوه گر چشم اندازهایی ناب طبیعت هست. در این جا، آب از دل کوه های بینالود بیرون میزند و آبشاری به طول بیش از ۳۰۰ متر رابه وجود آورده هست. در ادامه این آبشار رودخانه ای به طول ۲۰ کیلومتر شکل گرفته که در طول مسیر آب چشمه سارهای زیادی به آن وارد می‌شود. اگر دوست دارید در سفر به این شهر چشم اندازهایی سرسبز و عالی مشاهده نمایید به این روستا بروید چون در آن به غیر از این آبشار باغات میوه زیادی هم هست که زیبایی اش را مضاعف کرده هست.

رشته کوه های بینالود

بینالود با ارتفاع ۳۲۱۱ متر معروفترین کوه استان خراسان هست ودر شمال نیشابور قرار دارد. این کوه در بین نیشابور و مشهد جای گرفته و همه ی آن رابه بام خراسان می شناسند. با این که آب و هوای این جا گرم و خشک هست اما بر روی این کوه باران قابل توجهی می بارد و خیلی از جاذبه های نیشابور مانند آبشارها و غارها به خاطر وجود همین کوه هست.کوه، قله های زیادی دارد که تعدای از انها حاوی قوچگر و فلسکه میباشند. در قسمت شمالی این رشته کوه یک رشته کوه فرعی هست که تماشای دره های صخره ای آن دیدنی دقت هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟