8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان


8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

غش کردن که به لحاظ پزشکی به عنوان سنکوپ شناخته می‌شود، اختلالی است که در اثر آن شخص از حال می‌رود و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. غش کردن عمدتا در اثر کمبود ارائه‌ی اکسیژن به سلول‌های مغزی رخ می‌دهد و این کمبود اکسیژن ناشی از فشار خون پایین، عدم تعادل الکترولیت‌ها در بدن، عوارض جانبی برخی از داروها، حاملگی، اختلالات روانی، بیماری‌های قلبی و...

غش کردن که به لحاظ پزشکی به عنوان سنکوپ شناخته می‌شود، اختلالی است که در اثر آن شخص از حال می‌رود و هوشیاری خود را از دست می‌دهد. غش کردن عمدتا در اثر کمبود ارائه‌ی اکسیژن به سلول‌های مغزی رخ می‌دهد و این کمبود اکسیژن ناشی از فشار خون پایین، عدم تعادل الکترولیت‌ها در بدن، عوارض جانبی برخی از داروها، حاملگی، اختلالات روانی، بیماری‌های قلبی و غیره است. فردی که از مشکل غش کردن رنج می‌برد اغلب گیجی، ضعف، حالت تهوع، احساس سردرگمی، سرگیجه، تاری دید و غیره را تجربه می‌کند.

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

این فرد حتی بدون آن‌که نسبت به آن آگاهی داشته باشد، می‌افتد یا واژگون می‌شود. شایع‌ترین راه احیاء او بو کردن نمک و پاشیدن آب سرد بر روی چشم و صورت‌اش است. توصیه می‌شود که اگر به طور مکرر غش را تجربه می‌کنید، فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. در این نوشتار با برخی از داروهای گیاهی مفید برای پیشگیری از غش کردن و بهبودی این مشکل آشنا خواهید شد.

۸ درمان گیاهی برای غش کردن

۱. اسطوخودوس

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

اسطوخودوس به عنوان یک داروی گیاهی معروف از قدیم‌الایام برای کمک بهبودی فرد دچار مشکل غش کردن، مصرف شده‌است. اسطوخدوس یک گیاه بسیار معطر است و بوی این گیاه خواص طراوت‌بخش دارد. این گیاه همچنین برای افزایش گردش خون در مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد، و به این ترتیب سبب بهبود کمبود ناگهانی اکسیژن در مغز که مسئول اصلی غش کردن است، می‌شود.

اسطوخودوس همچنین در کاهش گرما و تب بدن که گاهی اوقات موجب غش کردن فرد می‌شود، بسیار موثر است. اسطوخودوس گیاهی است که برای بهبود شخص دچار مشکل غش کردن به طورگسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ویژه غش کردنی که به علت تنش، اضطراب، استرس، فشار بیش از حد ناشی از کار و غیره باشد. این گیاه دارویی را می‌توانید به شکل نمک بودار، روغن معطر، کمپرس گیاهی، اسپری و غیره.

۲. نعناع فلفلی

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

نعناع فلفلی یکی دیگر از داروهای گیاهی بسیار موثر برای خلاص شدن از شر مشکل غش کردن است. این گیاه دارویی قدرتمند حاوی منتول است که بوی فراوان و خنکی دارد. نعناع فلفلی همچنین به تحریک جریان خون در کل بدن، از جمله مغز، کمک می‌کند و در نتیجه سبب می‌شود که بر این مشکل ناخوشایند غلبه کنید. این گیاه دارویی همچنین به شل شدن عروق خونی کمک می‌کند و تنش، استرس و اضطراب را که می‌توانند سبب بروز غش کردن شوند، از بین می‌برد.

برای بهبود مشکل غش کردن در فرد، می‌توانید روغن نعناع فلفلی را به شکل روغن معطر، اسپری و نمک بودار استفاده کنید. همچنین می‌توانید این گیاه را به صورت چای گیاهی، تونیک، شربت و غیره، به منظور جلوگیری از عواقب غش کردن، مصرف کنید.

۳. ریحان

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

ریحان به طور موثر به عنوان یک داروی گیاهی برای سرعت بخشیدن به بهبود مشکل غش کردن و پیشگیری از رخ دادن مجدد آن استفاده می‌شود. این گیاه دارویی یک تونیک قوی برای عصب‌ها است و به کاهش استرس، اضطراب و غیره کمک می‌کند و از این طریق مانع از انسداد و تحریک عروق خونی می‌شود. مسدود شدن عروق موجب کاهش فوری جریان خون به مغز می‌شود و سبب غش کردن فرد می‌شود.

چای گیاهی ریحان به ویژه برای بهبود و ایجاد ثبات در فرد دچار این مشکل بلافاصله پس از رخ دادن آن بسیار مفید است. برگ‌های ریحان را می‌توانید به صورت خام مصرف کنید یا آن را به غذایی که به طور روزانه می‌پزید اضافه کنید تا از بروز مشکل غش کردن در افراد مستعد جلوگیری کنید.

۴. گیاه دارویی فرنجمشک (وارنگ بو)

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

فرنجمشک یک درمان گیاهی بسیار موثر برای جلوگیری از غش کردن و سرگیجه است. این گیاه دارویی برای آرام کردن عصب‌ها فوق‌العاده است و به آرامش بخشیدن اعصاب و تنش‌های شدید بدن کمک می‌کند. فرنجمشک همچنین برای تسکین سردردهای شدید و میگرن که ممکن است یکی از دلایل غش کردن فرد باشد، بسیار مفید است. این گیاه دارویی همچنین با تحریک تعریق، به طور بسیار موثری بدن را خنک می‌کند، و به این ترتیب به جلوگیری از غش کردن ناشی از حمله‌ی گرما کمک می‌کند.

گیاه دارویی فرنجمشک بسیار معطر است و بوی میوه‌های خانواده‌ی مرکبات را دارد، و بنابراین نه تنها طراوت‌بخش است، بلکه به احیاء فردی که غش کرده و همین‌طور بهبودی او کمک می‌کند. شما می‌توانید این گیاه را به صورت نمک بودار، اسپری، چای گیاهی و غیره استفاده کنید.

۵. گیاه دارویی کهن‌دار

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

گیاه دارویی کهن‌دار از قرن‌ها پیش به طور گسترده‌ای توسط مردم چین برای افزایش گردش خون در بدن مورد استفاده قرار گرفته‌است. این خاصیت کهن‌دار سبب می‌شود که گیاه موثری برای رفع مشکل غش کردن باشد. گیاه کهن‌دار موجب افزایش جریان خون به مغز شده، به این ترتیب عرضه‌ی اکسیژن کافی به این ارگان را تضمین می‌کند و در عین حال سبب تقویت حافظه می‌شود. این گیاه دارویی همچنین به تقویت رگ‌های خونی و مویرگ‌های بدن کمک می‌کند و از این طریق مانع از انقباض آن‌ها در طول تنش شده،‌ از روی دادن مشکل غش کردن پیشگیری می‌کند.

گیاه دارویی کهن‌دار همچنین تولید هورمون کورتیزول را تحریک می‌کند. کمبود این هورمون در بدن موجب غش کردن فرد می‌شود. برگ‌های کهن‌دار دارای خواص دارویی هستند و به طور موثری برای جلوگیری از غش کردن استفاده می‌شوند. این گیاه به شکل چای گیاهی، کپسول، تنتور، تونیک و غیره در دسترس است.

۶. زالزالک

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

زالزالک یکی دیگر از داروهای گیاهی بسیار مفید برای درمان و جلوگیری از غش کردن است. معروف است که میوه‌های این گیاه داروی خوبی برای قلب هستند و به افزایش جریان خون در بدن کمک می‌کنند، به تمام ارگان‌های بدن از جمله مغز اکسیژن می‌رسانند و سبب فراخ شدن رگ‌های خونی می‌شوند. همه‌ی این خواص زالزالک باعث می‌شود که یک داروی گیاهی مناسب برای رها شدن از مشکل غش کردن باشد.

گل‌‌ها و میوه‌های زالزالک غنی از خواص دارویی هستند و برای تهیه‌ی تونیک، عصاره و غیره، جهت جلوگیری از مشکل غش کردن استفاده می‌شوند. چای گیاهی تهیه‌شده از زالزالک به بهبود فرد در یک دوره‌ی بسیار کوتاه کمک می‌کند.

۷. بیل‌بری

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

بیل‌بری یکی دیگر از داروهای گیاهی بسیار کاربردی برای درمان مشکل غش کردن مکرر است. این گیاه دارویی برای تحریک گردش خون در بدن، به ویژه مغز، بسیار موثر است، و در نتیجه باعث کاهش تعداد دفعات غش ناشی از کمبود اکسیژن می‌شود. بیل‌بری همچنین به ترمیم آسیب روی داده در مویرگ‌ها کمک کرده و سبب فراخ شدن آن‌ها می‌شود، و به این ترتیب به جلوگیری از غش کردن ناشی از انسداد عروق خونی کمک می‌کند.

چای گیاهی بیل‌بری که بلافاصله بعد از غش کردن مصرف شود به تقویت شخص و راه‌اندازی مجدد جریان خون به مغز کمک می‌کند. میوه‌ی بیل‌بری همچنین می‌تواند به صورت خام، یخ‌زده یا کنسروشده مورد مصرف قرار بگیرند. این گیاه دارویی همچنین در قالب کمپوت، شربت، مارمالاد و غیره موجود است.

۸. رزماری

8 بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

رزماری هم یکی دیگر از گیاهان بسیار مفید و موثر برای احیای فرد بعد از غش کردن وی است. این گیاه یک درمان گیاهی بسیار خوب برای تحریک سیستم عصبی مرکزی و افزایش گردش خون در بدن است. رزماری به عرضه‌ی اکسیژن به مغز به طور مطلوب کمک می‌کند، و به این ترتیب از رخ دادن مشکل غش کردن جلوگیری می‌کند. این گیاه دارویی همچنین در ایجاد یک اثر آرام‌بخش بر روی اعصاب بسیار موثر است، و بنابراین باعث آرامش فرد می‌شود.

رزماری را می‌توانید به صورت نمک بودار و کمپرس گیاهی برای بیرون آوردن فرد از حالت بیهوشی استفاده کنید. چای گیاهی تهیه‌شده از رزماری می‌تواند برای تقویت فرد مصرف شود و فورا جریان خون را به مغز بازمی‌گرداند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: ayurvediccure

۸ بهترین و سریعترین درمان خانگی غش کردن در کودکان و بزرگسالان

نوشته های مرتبط

کاهش وزن با میوه: ۳ توصیه برای کاهش وزن با میوه ها...
درمان خشکی بینی: ۱۵ سریع ترین درمان خانگی خشکی بینی...
درمان افسردگی: ۴۲ درمان خانگی افسردگی بدون استفاده از دارو...
خواص رزماری: ۲۲ خاصیت رزماری برای سلامتی،‌زیبایی و درمان+مضر...
درمان شپش سر: ۲۶ روش درمان سریع و موثر برای از بین بردن شپش ...
درمان پرولاکتین بالا: ۶ درمان طبیعی برای هایپرپرولاکتینمی...
۳۵ درمان خانگی خشکی چشم که طبیعی و ساده هستند...
۵ درمان خانگی عفونت سینوس ها با روغن های معطر...
۱۷ درمان خانگی کیست سباسه
۲۲ درمان خانگی موثر برای جلوگیری از بارداری...
درمان سیروز کبدی: ۱۱ درمان خانگی سیروز کبدی...
طرز تهیه یک شربت خانگی برای درمان خلط های گلو و ریه...
.yuzo_related_post img .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_related_post .relatedthumb a .yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important;} .yuzo_related_post .relatedthumb:hover a .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title .yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post .yuzo_related_post .relatedthumb .yuzo_related_post .relatedthumb{ display:block!important; -webkit-transition:-webkit-transform 0.3s ease-out!important; -moz-transition:-moz-transform 0.3s ease-out!important; -o-transition:-o-transform 0.3s ease-out!important; -ms-transition:-ms-transform 0.3s ease-out!important; transition:transform 0.3s ease-out!important; } .yuzo_related_post .relatedthumb:hover{ -moz-transform: scale(1.1); -webkit-transform: scale(1.1); -o-transform: scale(1.1); -ms-transform: scale(1.1); transform: scale(1.1) } .yuzo_related_post{ overflow:inherit!important; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا