هلال احمر سمنان به 80 آسیب‌دیده سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی کرد


هلال احمر سمنان به 80 آسیب‌دیده سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی کرد

سمنان - معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه این جمعیت به 80 آسیب‌دیده حوادث سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی کرده است، گفت: در این عملیات چهار اکیپ 12 نفره حضور داشتند.


علی یحیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه در پی بارش باران و بروز جو ناپایدار در اکثر نقاط استان سمنان با آب‌گرفتگی مواجه بودیم، ابراز داشت: هلال احمر در این راستا به ۸۰ آسیب‌دیده سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی کرد.

وی ضمن بیان اینکه چهار اکیپ عملیاتی شامل ۱۲ نفر نیرو با امکانات و تجهیزات مخصوص سیلاب نیز حضور داشتند، افزود: در روز گذشته بین حادثه دیدگان ۴۴ کنسرو توزیع شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه بیشترین امدادرسانی در کیلومتر ۵۶ محور شاهرود به گرگان و فرعی روستای تاش شاهرود صورت گرفته است، ابراز داشت: از مردم و شهروندان تقاضا داریم در شرایط نامساعد جوی از استقرار بر مسیر رودخانه‌ها به طور جد پرهیز کنند.

یحیایی در ادامه تصریح کرد: از هموطنان تقاضا داریم با توجه به اینکه مسیر شاهرود-رامیان (اولنگ) از استانداردهای لازم برخوردار نیست برای سفر به شهرهای شمالی از جاده‌های ایمن استفاده کنند.

وی افزود: از گروه‌های کوهنوردی و طبیعت‌گرد نیز تقاضا داریم به علت احتمال وجود مه گرفتگی در ارتفاعات قبل از سفر سامانه‌های هواشناسی را بررسی و هلال احمر را از سفر خودآگاه کنند تا در شرایط بحران امدادرسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

کد خبر 4319798

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان