تأمین آب 2.5 میلیون نفر از طریق سد کوثر گچساران


تأمین آب 2.5 میلیون نفر از طریق سد کوثر گچساران

فرماندار شهرستان گچساران گفت: سدکوثر آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم رحیمی در نشست بررسی مشکلات کشاورزان خیرآباد در گچساران افزود: کشاورزی یکی از قطب های مهم و درآمدزای کشور است.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سالهای اخیر و سال گذشته منابع و ذخیره‌های آب کاهش یافته و نیازمند بازنگری و برنامه ریزی در خصوص مصرف بهینه این مایه حیات است.

فرماندار شهرستان گچساران تصریح کرد: بحث کم آبی مختص شهرستان گچساران نیست و یک موضوعی در کل کشور است. اما با توجه به اینکه روستاهای اطراف سد کوثر در گچساران اکثرا به شغل کشاورزی مشغول هستند باید بحث بهینه سازی مصرف آب و اصلاح الگوی کشت نیز در این زمینه رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر موارد اشاره شده رعایت شود کشاورزان زحمتکش در خصوص کاشت محصولات کشاورزی و عرضه آنها به بازار با مشکل روبرو نخواهند شد.

فرماندار شهرستان گچساران با اشاره به کاهش آب سدکوثر خاطرنشان کرد: گنجایش مخزن سد کوثر 580 میلیون متر مکعب است که این سد آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، در پی اعتراضات کشاورزان منطقه خیرآباد فرماندار گچساران در محل سد کوثر حضور یافته و با تشکیل جلسه به بررسی مشکل کشاورزان این منطقه پرداخت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس