دیجی کالا با دیجی پی وارد حوزه فین تک می‌شود


دیجی کالا با دیجی پی وارد حوزه فین تک می‌شود

دیجی‌کالا شب گذشته با برگزاری یک نشست خبری، برنامه‌های خود برای سال جاری را اعلام کرد که شامل اضافه شدن سرویس دیجی‌ پی در کنار ورود به حوزه‌ی عرضه‌ی موادغذایی و کالاهای تندمصرف است.

دیجی کالا طی یک نشست خبری برنامه‌های خود برای سال جاری شمسی را با اصحاب رسانه به اشتراک گذاشت. شب گذشته حمید و سعید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا به ارائه‌ی آماری از میزان فروش کالاهای ایرانی در دیجی‌کالا پرداختند. آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که پس از آغاز فروش کالاهای ایرانی از سال ۱۳۹۴، در سه ماهه‌ی اول سال ۹۷ نزدیک به ۵۲ درصد از فروش دیجی‌کالا به کالاهای ایرانی اختصاص پیدا کرده است. جهش فروش کالاهای ایرانی پس از سرویس مارکت پلیس (Market Place) دیجی‌کالا بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. براساس آمارهای ارائه شده، در حال حاضر ۱۱ هزار کسب و کار ایرانی با استفاده از مارکت پلیس دیجی‌کالا به فروش محصولات خود می‌پردازند، حال آنکه دیجی کالا انتظار دارد تا پایان سال جاری بتواند میزبان بیش از ۵۰ هزار کسب و کار در مارکت پلیس باشد.

دیجی کالا با دیجی پی وارد حوزه فین تک می‌شود

هلدینگ دیجی‌کالا در سال جاری شاهد اضافه شدن بخش‌هایی جدیدی خواهد بود که شامل ادغام استارت هماپی در این هلدینگ در کنار ایجاد بخش‌های جدید زیر پرچم دیجی‌کالا است. این هلدینگ پیش از این شامل فروشگاه دیجی‌کالا، فروشگاه مد و لباس دیجی استایل و فروشگاه مخصوص کتاب‌های الکترونیک فیدیبو بود، حال آنکه براساس تغییرات اعمال شده، سه بخش جدید به هلدینگ دیجی کالا اضافه می‌شوند که شامل سیستم پرداخت الکترونیک دیجی پی، باشگاه مشتریان دیجی‌کالا یا دیجی‌کالا نکست است.

دیجی کالا با دیجی پی وارد حوزه فین تک می‌شود

همان‌طور که اشاره کردیم، دیجی‌پی یک سیستم پرداخت الکترونیک محسوب می‌شود که در واقع حاصل ادغام استارتاپ هماپی در هلدینگ دیجی‌کالا است. دیجی پی را باید کلید ورود دیجی‌کالا به حوزه‌ی فین‌تک بدانیم. دیجی پی سیستمی یکپارچه برای پرداخت است که نیاز برای ورود اطلاعات کارت را از بین می‌برد. براساس آنچه دیجی‌کالا اعلام کرده، این فناوری مبتنی بر گوشی‌های هوشمند است.

مقاله‌های مرتبط:

داستان برند: دیجی کالا، الفبای موفقیت استارتاپی به زبان مادری

دیجی‌ کلاب، همان‌طور که از نام این بخش جدید نیز پیدا است، یک بخش جدید با محوریت کاربران وفادار دیجی‌کالا خواهد بود. کاربران دیجی‌کالا با عضویت در این باشگاه می‌توانند علاوه بر کسب امتیاز به منظور دریافت تسهیلات و خدمات از سرویس‌های مختلف دیجی‌کالا، از محصولات و خدمات سرویس‌های همکاران تجاری دیجی‌کالا نیز استفاده کنند. دیجی‌کالا اعلام کرده که این بخش برای قدردانی و تشویق مشتریان وفادار راه‌اندازی شده است.

دیجی‌کالا نکست بخش جدید دیگری است که زیر پرچم هلدینگ دیجی‌کالا فعالیت خواهد کرد. این بخش بیشتر برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید و نوپا برای ورود به اکوسیستم دیجی‌کالا فعالیت می‌کند. دیجی‌کالا اعلام کرده که در سال جاری سرویس پرداخت الکترونیک خود با نام دیجی پی را راه‌اندازی کرده و فعالیت خود را به‌صورت رسمی در حوزه‌ی فین‌تک آغاز می‌کند. از جمله‌ی دیگر فعالیت‌های دیجی‌کالا باید به عرضه‌ی مواد غذایی و کالاهای تند مصرف اشاره کرد. دیجی‌کالا در نشست خبری دیروز علاوه بر اعلام اینکه بخش‌های جدیدی زیر نظر این هلدینگ فعالیت خواهند کرد، از ورود به حوزه‌های جدید در کنار و سرویس‌های جدیدی نیز رونمایی کرد.

دیجی کالا با دیجی پی وارد حوزه فین تک می‌شود

به‌طور حتم آغاز فروش مواد غذایی و محصولات تند مصرف را باید یکی از جالب‌ترین حوزه‌هایی خواند که این فروشگاه می‌توانست وارد آن شود. ورود به حوزه‌ی FMCG یا مواد غذایی و محصولات تند مصرف را باید زنگ خطر برای رقبایی خواند که در این حوزه‌ فعالیت می‌کنند؛ دیجی‌کالا سعی دارد تا عرضه‌ی محصولات در این حوزه را بدون واسطه انجام دهد؛ به بیان بهتر این هلدینگ با مراجعه به کشاورزان، باغداران و دامداران علاوه بر تحقق شعار حمایت از تولید داخلی، چرخه‌ای بی واسطه و سریع را برای عرضه‌ی محصولات مصرفی و خواربار ایجاد خواهد کرد. مدیران دیجی‌کالا از برنامه‌ریزی برای تحویل محصولات FMCG در کمتر از دو ساعت خبر داده‌اند؛ تعیین زمان دو ساعته برای تحویل در کنار عرضه‌ی محصولات به‌صورت مستقیم که نتیجه‌ای جز کاهش قیمت ندارد، می‌‌تواند تحول بسیاری را این حوزه ایجاد کند.

دیجی کالا با دیجی پی وارد حوزه فین تک می‌شود

مجید قاسمی، مدیرعامل فیدیبو نیز در این نشست، فیدیبو پلاس یا سرویس اشتراک زمانی کتاب را معرفی کرد. کاربران عادی می‌توانند با استفاده از این سرویس در بازه‌ی زمانی یک ماهه با پرداخت مبلغی مشخص به عنوان حق اشتراک، به تمام کتاب‌های موجود در این طرح دسترسی داشته باشند. فیدیبو پلاس مختص کاربران عادی نبوده و مشتریان سازمانی نیز می‌توانند با پرداخت حق عضویت مشخص شده، اشتراک در فیدیبو پلاس را با کتاب‌های خاص فعال کنند.

دیجی کالا با دیجی پی وارد حوزه فین تک می‌شود

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مجید قاسمی، فیدیبو در پی آن است تا مقدمات ورود به بازار ترکیه را آماده کند و به عنوان پلتفرمی برای فروش کتاب‌های الکترونیک وارد بازار کشور ترکیه شود. سهیل مقدم، معاون فناوری دیجی‌کالا نیز در این نشست با رونمایی از پلتفرم سوپرنوا (SuperNova) اعلام کرد که دیجی‌کالا در حال طی آخرین مراحل توسعه‌ی نهایی این پلتفرم است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مقدم، سوپرنوا یک پلتفرم کاملا اختصاصی و در عین حال متن باز است که توسط متخصصان دیجی‌کالا توسعه یافته است. این پلتفرم قادر است تا از ۱۰۰ هزار کسب و کار و ۲۰۰ میلیون کسب و کار میزبانی کند.

بیشتر بخوانید:
معرفی استارتاپ فین‌تک نیجریه‌ای با ایده پس انداز شخصی
iZettle بزرگ‌ترین عرضه‌ی سهام شرکت‌های فین‌تک‌ اروپایی را برگزار می‌کند
انعکاس جهانی موتورسیکلت سازگار با ویلچر؛ ابتکار بانوی مشهدی
هواوی به دلیل نقض احتمالی تحریم‌ های ایران زیر تیغ تحقیق است
تماس صوتی ایمو فیلتر شد؛ به‌روزرسانی: ایمو رفع فیلتر شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق