مرمتِ سرای حافظیه و قیصریه بروجرد/ 12 محله بازآفرینی شهری می‌شوند


مرمتِ سرای حافظیه و قیصریه بروجرد/ 12 محله بازآفرینی شهری می‌شوند

بروجرد- دبیر ستاد بازآفرینی شهری شهرداری بروجرد گفت: مرمت بافت‌های تاریخی سرای حافظیه و قیصریه بروجرد با صرف اعتبار یک‌میلیاردی، در حال انجام است.


به گزارش خبرنگار مهر، ایمان گودرزی ظهر چهارشنبه در جلسه بازآفرینی پایدار شهری و بازسازی بافت های فرسوده بروجرد گفت: در حال حاضر با تشکیل ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده شهری بروجرد، ۱۲ محله شناسایی و به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای بهسازی بافت های تاریخی سرای حافظیه و قیصریه بروجرد اختصاص داده شد که مرمت این مکان ها در حال انجام است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری شهرداری بروجرد ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع آسفالت در سکونتگاه های غیر رسمی بروجرد بکار گرفته شده است.

گودرزی افزود: حدود ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر محلات هدف به آسفالت نیاز دارد که برای این عملیات ۴۰۰ تن قیر رایگان اختصاص یافته و در حال رایزنی هستیم ۵۰۰ تن قیر اضافه هم اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به باز آفرینی ۲ محله هدف علی آباد و اسلام آباد در سال جاری، گفت: در پارک «مادر» سرای محله ایجاد کرده ایم که اهالی اسلام آباد و علی آباد بروجرد هم به آن دسترسی دارند و می توانند از فعالیت های این سرای محله استفاده کنند.

کد خبر 4320567

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مصدومیت عالیشاه تا چه حد جدی است؟