28 هزار و 656 واحد تخریبی در مناطق زلزله زده آواربرداری شد


28 هزار و 656 واحد تخریبی در مناطق زلزله زده آواربرداری شد

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: تاکنون 28 هزار و 656 واحد تخریبی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آواربرداری شده است.

28 هزار و 656 واحد تخریبی در مناطق زلزله زده آواربرداری شد
به گزارش فانوس، رضا خواجه‌ای عصر امروز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۲۸ هزار و ۶۵۶ واحد تخریبی در مناطق زلزله زده آواربرداری شده است.

وی با بیان اینکه کار اجرای اسکلت گذاری ۱۰ هزار و ۵۱۰ واحد در مناطق زلزله زده انجام شده، بیان داشت: همچنین عملیات ۱۵ هزار و ۴۸۵ واحد فونداسیون، ۲۳ هزار و ۸۵۷ واحد پی کنی، ۶ هزار و ۸۲۸ واحد دیوار چینی، و ۶ هزار و ۵۷۳ واحد اجرای سقف تاکنون صورت گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته تا این لحظه تعداد ۳ هزار و ۱۸۰ واحد به مرحله پایان کار رسیده است و فقط دکوراسیون داخلی آنها تکمیل نشده است.

وی به عمده مشکلات پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و گفت: قرار شد شهرداری برای پیلوت ها مجوز مسکونی صادر کند و بانک های عامل بپذیرند اما متاسفانه هیچ کدام از بانک ها پیلوت را قبول ندارند و این تبدیل به یک معضل برای ستاد بازسازی شده است.

خواجه ای خاطر نشان کرد: همچنین تعدادی از بانک ها برای پرداخت وام بخش معیشتی مردم سرپلذهاب بسیار ضعیف عمل می کنند و از تعداد افراد معرفی شده فقط ۱۷ درصد را پرداخت کرده اند.

وی گفت: از زمان دستور آزاد سازی اقساط تا پرداخت ۸ روز طول می کشد که بسیار طولانی است و این در حالی است که دستور ۴۸ ساعته برای این مساله صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است