رکوردهای خاص این ” استقلالی ” که در فوتبال ایران بر جای گذاشته است


جواد نکونام در فوتبال ایران رکوردهای خاصی از خود بر جای گذاشته است که مهمترین و معروفترین آن تعداد بازی ملی است. این بازیکن با 151 بازی ، بیشترین بازی ملی را انجام داده است اما رکوردهای این بازیکن منحصر به این مورد است. رکورددار بازی ملی ایران با بیش از 16 سال حضور مستمر در تیم ملی در این زمینه در فوتبال ایران رکورددار است. این بازیکن با...

جواد نکونام در فوتبال ایران رکورددار است

رکوردهای خاص این ” استقلالی ” که در فوتبال ایران بر جای گذاشته است

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۰
رکوردهای خاص این ” استقلالی ” که در فوتبال ایران بر جای گذاشته است

به بهانه بررسی عملکرد تیم ملی در ۲ جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ ، جواد نکونام یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران مهمان امشب برنامه ۲۰۱۸ خواهد بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جواد نکونام در فوتبال ایران رکوردهای خاصی از خود بر جای گذاشته است که مهمترین و معروفترین آن تعداد بازی ملی است. این بازیکن با ۱۵۱ بازی ، بیشترین بازی ملی را انجام داده است اما رکوردهای این بازیکن منحصر به این مورد است.
رکورددار بازی ملی ایران با بیش از ۱۶ سال حضور مستمر در تیم ملی در این زمینه در فوتبال ایران رکورددار است. این بازیکن با ۳۹ گل ملی پس از کریم باقری بیشترین گل ملی را بین هافبک های تاریخ ایران به ثمر رسانده است. اما گلهای ملی این بازیکن یک ویژگی خاص دارد آنکه به جز گلی که او در آخرین بازی ملی خود مقابل سوئد به ثمر رساند و در اواسط بازی تعویض شد در تمام دیدارهای ملی که گل زد ایران متحمل شکست نشد.
در آستانه بازیهای جام جهانی باید به رکوردهای جالب توجه نکونام در این مسابقات نیز اشاره شود. نکونام با ۳ بار کاپیتانی در جام جهانی به همراه علی پروین رکورددار کاپیتانی ایران در جام جهانی است. شماره ۶ سابق تیم ملی از نظر تعداد ادوار حضور در جام جهانی نیز، از جمله رکوردداران است هر چند که مسعود شجاعی با حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ این رکورد را خواهد شکست. البته نکونام رکورد منفی در جام جهانی نیز دارد و با ۳ کارت زرد خشن ترین بازیکن ایران در تاریخ این مسابقات است.
کاپیتان نکونام به جز موفقیت در بازیهای ملی، در بازیهای باشگاهی حضور متداومی در فوتبال اروپا داشت. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در اوساسونا حضور داشت و در فصل در ۲۰۱۴-۱۵ نیز مجددا به این تیم بازگشت. این بازیکن در سال ۲۰۱۳ نیز در فهرست ۳ نفره برترین بازیکنان سال آسیا قرار گرفت.
جواد نکونام در دوران مربیگری خود نیز آغاز موفقیت آمیزی داشته و توانست نساجی مازندران را پس از ۲۴ سال به سطح اول فوتبال ایران بازگرداند.

دسته بندی ها : اخبار داغ , فوتبال ملی
برچسب ها : تیم ملی, جواد نکونام, رکورددار بازی ملی ایران, فوتبال ایران, کریم باقری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی